SLOW CUB 1100 V2

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door birds-eye-view, 22 nov 2016.

  1. birds-eye-view

    birds-eye-view

    Lid geworden:
    22 jan 2015
    Berichten:
    80
    Locatie:
    Almere



    Afgelopen weekend de maiden flight gehad met dit lekker traagvliegende EPP toestel. Met 1meter10 geen kleine kist. De looks zijn te omschrijven als een gestripte Piper Cub op bush wheels en het vlieggedrag is eigenlijk zoals je van een grote pipercub mag verwachten. Een prima trainer dus die ontzettend vergevingsgezind is maar toch heerlijk wendbaar is voor de wat gevorderde vlieger.
    Op 2S 1300 (zoals in de video te zien is) vliegt hij al heerlijk langzaam maar pas echt leuk word het met 2S900mAh. de snelheid is dan amper hoger dan een Vapor. Korte start en landingen zijn dan mogelijk. Ook buiten is er heerlijk mee te vliegen. (hier vlieg ik mijn oude exemplaar welke veel zwaarder was)


    Helaas heb ik geen bouwverslag voor jullie gemaakt maar als je de duidelijke stap voor stap gebruiksaanwijzing volgt dan heb je binnen een uur een vliegend toestel. Verlijming met smeltlijm gaat enorm snel en lijkt een prima bonding te hebben op het epp. Ik heb de mijne nog niet op kleur gespoten maar epp laat zich prima spuiten met bv Motip spuitbussen of acryl airbrush verf. (veel dunne lagen)

    Ik heb bewust een filmpje van de maiden flight gepost omdat ik jullie wilde laten zien hoe eenvoudig en strak dit toestel vliegt. met de roeren gewoon recht en alles afgesteld op maximale uitslagen, zonder expo, vliegt het toestel heel voorspelbaar en strak.
     
  2. ZamBeZi

    ZamBeZi

    Lid geworden:
    30 aug 2005
    Berichten:
    2.006
    Locatie:
    Den Haag (lid GMVC)
    Wat een leuk kistje! Is de motor de TURNIGY 2204-14T 19g Outrunner??? En wat heb je verder voor setup? En is de vleugel afneembaar?
     
    Laatst bewerkt: 22 nov 2016
  3. birds-eye-view

    birds-eye-view

    Lid geworden:
    22 jan 2015
    Berichten:
    80
    Locatie:
    Almere
    Die motor kan idd prima ook een hacker a10-9l is een prima keuze. Mijn vleugel is verlijmt maar er is heel simpel een afneembare vleugel van te maken.
     
  4. Blitske

    Blitske PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2011
    Berichten:
    470
    Locatie:
    Kontich / belgie
    Hey

    Is er van dit toestel een plannetje beschikbaar ?, leuk ding

    Grtjs Blitske
     
  5. birds-eye-view

    birds-eye-view

    Lid geworden:
    22 jan 2015
    Berichten:
    80
    Locatie:
    Almere
    Hij is in artf als kit en als schuim alleen te koop. Ook alle spare parts vind je op de site van birds eye view.
    Kom je trouwens naar Vianen dit weekend daar vlieg ik met deze en zijn grotere flaperon broer.
     
    verfbrander vindt dit leuk.
  6. birds-eye-view

    birds-eye-view

    Lid geworden:
    22 jan 2015
    Berichten:
    80
    Locatie:
    Almere
    Moest even het linkje erbij zoeken maar dit is het grote broertje de slow cub 1200.

    de slow cub 1200 is een zeer universeel model maar is wat groter en zwaarder dan de 1100.
     
  7. birds-eye-view

    birds-eye-view

    Lid geworden:
    22 jan 2015
    Berichten:
    80
    Locatie:
    Almere

    dit was afgelopen weekend in Vianen tijdens de KNVvL indoor vliegdag
     
    Laatst bewerkt: 29 nov 2016
  8. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Vliegt wondermooi!!!
     
  9. birds-eye-view

    birds-eye-view

    Lid geworden:
    22 jan 2015
    Berichten:
    80
    Locatie:
    Almere
    Dylan, dankje. Het is idd een fijn en stabiel vliegend toestel.
     

Deel Deze Pagina