In de US of A heeft men nu een nieuwe versie op de markt gebracht van de Parkhawk. Deze versie is iets groter en zwaarder maar moet het nog steeds doen met de beruchte speed 300. Wel heeft deze een langzamere vleugelslag. Dit nieuwe toestel heet de slowhawk en heeft als introductie prijs $249.00
videoclip van de slowhawk gevlogen op de NEAT fair in de US of A. http://members.cox.net/ejm/SlowHawk@NEAT.WMV
Artikel/test van ParkHawk op http://www.ezonemag.com/articles/2002/sep/parkhawk/parkhawk.shtml Met mooie duidelijke niets verhullende foto's! (@Theo: tel jij de tandjes van de tandwielen ook even na?)
Wow, dat zijn wel veel handige foto's ga ik thuis maar eens ff doorlezen etc. 8) en de tandjes tellen (post ik nu als gast??)
(ik kon dus nog steeds als gast posten :? ) maar, hoe komen we aan goeie tandwielen?, want dat is probleem nr1 (rijmt weer ) metaal wordt mschn te zwaar??
Nou ik weet niks van helies ofzo, maar die tandwielen zijn wel behoorlijk groot. Ook tandwielen van brandstof auto's zijn soms best groot. Het lijkt me ook wel dat ze behoorlijk sterk zijn omdat ze normaal in een auto veel kracht over brengen. In mijn sand buggy (2.11 ccm) zit al een tandwiel van zoon 54 tanden en 55mm doorsnee (4mm dik). De tandwielen van die foto van de hawk deet mij meteen denken aan deze tandwielen. Als je over een week in almelo komt kun je misschien is kijken bij AHT, hier hadden ze laatst volgens mij nog het een en ander hangen aan tandwielen. Groeten Harmen. P.s. Mijn voorbeeld tandwiel met remmantel (ofzo) weegt zoon 7.5 tot 9.0 gram.
Het pinion tandwiel is 48p, 9 tands dit heb ik nu officieel van een draad op ezone (http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?s=&threadid=66079) enkele mensen willen de standaard motor vervangen door een borstelloze motor (Hacker B20S). Het andere kleine tandwiel heeft 6!!!tanden, en dan hoeven we alleen nog maar die twee grote tandwielen te tellen. Wie kan mij vertellen wat ze met 48p bedoelen, is dit soms de amerikaanse manier van de module.
48 Dp is de standaard die in de autotjes wordt gebruikt en wordt ook wel grove tand genoemd, de andere tand is 64 Dp en is de fijne versie, daar zijn heel veel verschillende tandjes in te krijgen struin maar eens wat autosites af, meer links op http://rcauto.pagina.nl .......................................Peet..............................8)
@ Niek dan zat ik in eerste instantie er niet veel naast met de gok voor de tandwielen. Op de motor dus een 9 tands module 0,5 dan een 50 tands module 0,5 met op dezelfde as een tandwiel van 6 tanden zeer grof dat dan een groot tandwiel van 84 tanden aandrijft met op die as de aandrijving naar de vleugels. Dit komt dan neer op ongeveer 6 slagen per seconde. Als we dit proberen op te bouwen moeten we kijken of we alle assen in kogellagers kunnen laten draaien.
50:9 = 5,55... 84:6 = 14 Totaal: 5.55 * 14 = 77,7 Lijkt mij beetje laag. sp300 onbelast, 7 cellen, ca 32000 t/m Gebruik ca 4 a 5 amp volgens ezone forum, ongv 28000 t/m (even uit de natte duim) 28000 / 77.7 = 360 t/m = 6 slagen per sec. (belast!) Ik ga vanavond ook nog even tandjes tellen.
en hoe komen we aan die tandwielen? (het eigenlijke idee was een vogeltje ontwerpen dat iedereen kon bouwen uit standaard materialen/onderdelen...)
Die eerste 2 van module 0,5 zijn via Conrad te verkrijgen de andere 2 moeten we naar op zoek gaan. Wel denk ik dat die van 6 tandjes erg moeilijk zal zijn. Volgens mij hebben ze in de parkhawk die ook nog gelijk als as gebruikt. Dit is voor ons ook best nog te doen. Toch nog eens in het grote boek van Conrad kijken mischien dat zij iets hebben wat wij kunnen gebruiken.
staan er tandwielen in het conrad boek?? de modelbouw catalogus zkr? (heb ik aangevraagd, maar nog niet ontvangen )