Slowhawk

Discussie in 'Ornithopters' gestart door Theo Coenen, 19 sep 2002.

  1. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    In de US of A heeft men nu een nieuwe versie op de markt gebracht van de Parkhawk. Deze versie is iets groter en zwaarder maar moet het nog steeds doen met de beruchte speed 300. Wel heeft deze een langzamere vleugelslag. Dit nieuwe toestel heet de slowhawk en heeft als introductie prijs $249.00
     
  2. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    :)

    URL? foto?
     
  3. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

  4. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

  5. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
  6. Joosty

    Joosty Guest

    Wow, dat zijn wel veel handige foto's :)

    ga ik thuis maar eens ff doorlezen etc. 8)

    en de tandjes tellen;)

    (post ik nu als gast??)
     
  7. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    (ik kon dus nog steeds als gast posten :? )

    maar, hoe komen we aan goeie tandwielen?, want dat is probleem nr1 (rijmt weer :))

    metaal wordt mschn te zwaar??
     
  8. Harmpy35

    Harmpy35

    Lid geworden:
    26 aug 2002
    Berichten:
    521
    Locatie:
    Enschede
    Heli tandwielen niet geschikt?
     
  9. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    hoeveel tands?
    sterkte? (zal wel goed zijn)
    gewicht?
    groote?
    tandwiel mod.?
     
  10. Harmpy35

    Harmpy35

    Lid geworden:
    26 aug 2002
    Berichten:
    521
    Locatie:
    Enschede
    Nou ik weet niks van helies ofzo, maar die tandwielen zijn wel behoorlijk groot. Ook tandwielen van brandstof auto's zijn soms best groot. Het lijkt me ook wel dat ze behoorlijk sterk zijn omdat ze normaal in een auto veel kracht over brengen. In mijn sand buggy (2.11 ccm) zit al een tandwiel van zoon 54 tanden en 55mm doorsnee (4mm dik). De tandwielen van die foto van de hawk deet mij meteen denken aan deze tandwielen.

    Als je over een week in almelo komt kun je misschien is kijken bij AHT,
    hier hadden ze laatst volgens mij nog het een en ander hangen aan tandwielen.

    Groeten Harmen.

    P.s. Mijn voorbeeld tandwiel met remmantel (ofzo) weegt zoon 7.5 tot 9.0 gram.
     
  11. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Het pinion tandwiel is 48p, 9 tands dit heb ik nu officieel van een draad op ezone (http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?s=&threadid=66079) enkele mensen willen de standaard motor vervangen door een borstelloze motor (Hacker B20S). Het andere kleine tandwiel heeft 6!!!tanden, en dan hoeven we alleen nog maar die twee grote tandwielen te tellen.

    Wie kan mij vertellen wat ze met 48p bedoelen, is dit soms de amerikaanse manier van de module.
     
  12. Harold

    Harold PH-SAM

    Lid geworden:
    16 aug 2002
    Berichten:
    3.226
    Locatie:
    Almere
    gokje: 48p is 48 tandjes per inch? komt in de buurt van module 0.5.

    Ik ga even zoeken.
     
  13. Powerpete

    Powerpete Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2002
    Berichten:
    1.343
    Locatie:
    Bussum
    48 Dp is de standaard die in de autotjes wordt gebruikt en wordt ook wel grove tand genoemd, de andere tand is 64 Dp en is de fijne versie, daar zijn heel veel verschillende tandjes in te krijgen struin maar eens wat autosites af, meer links op http://rcauto.pagina.nl
    .......................................Peet..............................8)
     
  14. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    @ Niek dan zat ik in eerste instantie er niet veel naast met de gok voor de tandwielen. Op de motor dus een 9 tands module 0,5 dan een 50 tands module 0,5 met op dezelfde as een tandwiel van 6 tanden zeer grof dat dan een groot tandwiel van 84 tanden aandrijft met op die as de aandrijving naar de vleugels. Dit komt dan neer op ongeveer 6 slagen per seconde. Als we dit proberen op te bouwen moeten we kijken of we alle assen in kogellagers kunnen laten draaien.
     
  15. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    50:9 = 5,55...
    84:6 = 14
    Totaal: 5.55 * 14 = 77,7
    Lijkt mij beetje laag.

    sp300 onbelast, 7 cellen, ca 32000 t/m
    Gebruik ca 4 a 5 amp volgens ezone forum, ongv 28000 t/m (even uit de natte duim)

    28000 / 77.7 = 360 t/m = 6 slagen per sec. (belast!)

    Ik ga vanavond ook nog even tandjes tellen.
     
  16. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    en hoe komen we aan die tandwielen? (het eigenlijke idee was een vogeltje ontwerpen dat iedereen kon bouwen uit standaard materialen/onderdelen...)
     
  17. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Die eerste 2 van module 0,5 zijn via Conrad te verkrijgen de andere 2 moeten we naar op zoek gaan. Wel denk ik dat die van 6 tandjes erg moeilijk zal zijn. Volgens mij hebben ze in de parkhawk die ook nog gelijk als as gebruikt. Dit is voor ons ook best nog te doen. Toch nog eens in het grote boek van Conrad kijken mischien dat zij iets hebben wat wij kunnen gebruiken.
     
  18. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    staan er tandwielen in het conrad boek??

    de modelbouw catalogus zkr? (heb ik aangevraagd, maar nog niet ontvangen :( )
     
  19. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Ook in de grote staan tandwielen.
     
  20. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    beetje :offtopic: maar ik kan ze niet vinden :oops:
     

Deel Deze Pagina