Helaas Luit, ik kan er niets anders van maken. Dit zijn vrijwel zeker weten de uitgangstransformators. Ik zou ze echt niet zo maar gaan gebruiken om er een lader van te maken. Alleen als ik ze eerst met de juiste aparatuur zou kunnen testen zou ik kunnen zeggen of het wel of niet kan.Ernst Grundmann zei:Die twee trafo's zijn met grote waarschijnlijkheid beide uitgangstrafo's. Men gebruikt hier vaker twee trafo's in serie om zo kleinere trafo's te kunnen gebruiken. Voor de ingang, de voeding, wordt zo goed als altijd een schakelende voeding gebruikt met een veel kleinere trafo. Deze kan dus echt niet gebruikt worden om rechtstreeks de 220V naar 12 of 24V om te zetten! Dat geldt dus ook voor de twee uitgangs trafo's.
Vergeet niet dat er heel veel energie achter het lichtnet zit. Als je daar zo maar een trafo op aansluit en het zit niet goed dan krijg je op z'n minst een aantal rookwolkjes. Als het echt fout gaat krijg je een boel vonken, vlammen en meer van dat soort niet echt leuke effecten. Ga dus niet zo maar die trafo's aansluiten, hou het veilig voor jouw en je omgeving. Wil je zelf een voeding maken? Koop dan de juiste onderdelen bij een goede onderdelen zaak en hou je aan een schema waar je zeker van bent dat goed werkt. Met dit soort vermogens moet je echt voorzichtig zijn en blijven.