smartech aero-hawk ontvangen! pics

• Topicstarter Topicstarter elladar
  • Startdatum Startdatum
E

elladar

Guest
hallo,
deze morgent heb ik mijn Aero-hawk ontvangen via de post. ik dadelijk alles uit de doos gehaalt. Ik ben op het eerste zicht heel tevreden.
na alles eens rustig bekeken te hebben, heb ik de batterij opgeladen.
dan wil ik hem eens proef laden draaien maar dan blijkt als ik de rotor bladen naar onder laad kantelen (gewoon eens naar boven en naar onder bedienen terwijl de rotorbladen draaien) dat het drijfwiel van het motortandwiel komt. hier enkele foto's hoe het gebeurd.

afb7181.jpg

afb7182.jpg

hier zie je dat het eraf is geschoten

afb7183.jpg

hier zie je zo een geel ringetje precies dat is een stukje darm ik dacht dat dit misschien naar beneden moest komen?

afb7184.jpg

dit is de prent waar je de hele rotorkop kan zien (bij het rode rondje zit dat gele ringetje

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

MVG
Frederic

Je moet dat gele dingetje zover naar beneden schuiven dat de as niet omhoog en omlaag kan. Dit moet echt klem zitten. Het gele rubbertje (brandstof slang werkt perfect ;)) komt tegen de lagers aan als het goed is dus het geeft geen weerstand.

Hmm dat hoort niet te kunnen.
Zit de kogelager vlak boven het hoofd tandwiel (nr 19206 op dit schema: http://xmseller.com/ebay/19212.jpg ) wel goed in het plastic daarboven geklemt?

Of anders Kogelager nr 19205?

Als je zegt dat dit alleen gebeurd tijdens het kantelen van de bladen moet het hier aan liggen denk ik. Als deze 2 lagers goed zitten kan de as niet meer kantelen.

Hij drukt gewoon op de kop ;) Je moet de as blokkeren met een rubber busje. Stukje brandstofslang klemt erg goed.

voila, het probleem is opgelost. het brandstof slangetje moest gewoon omlaag :oops: . daar had ik wel kunnen opkomen :roll:

hartelijk dank allemaal voor de tips. Nu maar eens proberen te vliegen.
Alleen wil ik eerst nog een trainingsstel kopen, maar zou ik dat niet kunnen maken (ik dacht een X te maken met bamboe en dan aan de uiteinden een stukje piepschuim.)

MVG
Frederic

Hmm gele rubbertje heb ik snel vervangen voor dit:

DCP_0044.jpg

Past precies mooi om de hoofdas..
Weet niet precies hoe ze die dingentjes noemen.. je kan ze gewoon kopen bij een modelbouw winkel.. De maat is iets van 5mm (dacht ik)
Meschien is dit wel iets voor je..

Dat is dus een shaft colar ;)

ps. Als je een macro functie hebt op je digicam dan zou ik die aanzetten ;)

Satoer zei:
Dat is dus een shaft colar ;)

ps. Als je een macro functie hebt op je digicam dan zou ik die aanzetten ;)

Nee Satoer, dat is het niet :p
Deze borg dingetjes kan je gewoon kopen in een zakje van 4 ofzo.. Ze gebruiken ze ook bij vliegtuigen om de land wielen op zen plek tehouden :)
Daar heb ik het iig van :p

Macro functie? Zou het niet weten :p
Raak dat ding 1x in de zoveel tijd aan :) Maar zal is kijken :p
Thx voor de tip alvast :p

Brandstofslang werkt ook perfect :) Bij een grote klap op de kop schiet de as naar beneden en vangt iets de klap op. Ook kan je motor dan niet meer je tandwiel slopen. En het is veel goedkoper ;)

Tadango zei:
Brandstofslang werkt ook perfect :) Bij een grote klap op de kop schiet de as naar beneden en vangt iets de klap op. Ook kan je motor dan niet meer je tandwiel slopen. En het is veel goedkoper ;)

Veel goedkoper? :P
Ik had die dingen voor 4euro :)
1euro per stuk ofzo :)

Vandaag de Aerohawks binnengekregen en even ermee gevlogen.
1 ding weer geleerd met die kleine dingen met dit weer niet buiten vliegen.
Vloog best wel lekker tot een windvlaag hem te pakken kreeg en
hij bijna finaal door het raam van de garage deur heen vloog, er zit gelukkig dik glas in. :lol:
Het zijn toch wel stevige dingen er was niks kapot en ik kon meteen weer
verder vliegen, ditmaal maar in de garage. :P

Gr Hans

voila, vandaag even een trainingsstel gemaakt zodat ik morgen even kan proberen te vliegen. Ik ben echt benieuwd hoe alles zal gaan werken.
Pics volgen

Die Aerohawk, heb hem ook gehad, vind het eigenlijk troep :oops:

Overstappen op een hummingbird en je vliegt 10x beter.
Het bekende heen en weer geslinger van een micro heli kom je daar met sturen erg tegen, mede omdat hij op een laag toerental draait.

Oja, koop alvast een paar nieuwe motortjes, die gaan érg snel stuk. :?

@Led-maniak: Uit interesse: Kan je je wat beter onderbouwen? Wat zijn volgens jou precies de dingen wat beter aan de hummingbird is?

Back