smartech aero-hawk ontvangen! pics

• Topicstarter Topicstarter elladar
  • Startdatum Startdatum
Satoer zei:
@Led-maniak: Uit interesse: Kan je je wat beter onderbouwen? Wat zijn volgens jou precies de dingen wat beter aan de hummingbird is?

Toen ik mijn aerohawk binnenkreeg kwam dat ding nieteens van de grond, alles ging véél te stroef.

Maar na veel vijl en schuurwerk lukte het.(hoort er ook wel en beetje bij, netzoals ervaring)

Hij vliegt dan wel, maar niet geweldig.

Ik vind het eigenlijk beetje moeilijk om te omschrijven wat er gebeurt als je vliegt. Als je die 2 na elkaar hoort merk je dat de dagonfly veel beter vliegt, dat hoor en zie je gewoon al. De zoemende motor van de humming vs. het geluid van een tandwiel dat gesloopt wordt :oops:

Het sturen kan ik wel nog over vertellen:

Zoals je wel weet kan je beter voorkomen hangt dan genezen omdat hij erg slecht reageerd(de dragon, humming)
Dit is bij de aerohawk nog erger, als hij eenmaal in een bepaalde beweging zit is het moeilijk om die beweging eruit te krijgen, tenzij je buiten bent en veel ruimte heb.

Bij de Aerohawk zit meestal een 3-in-1 kit. Dit is niet het beste wat je je heli kan aandoen. Mede daarom is de reactie zo slecht. Naarmate de accu leeg is gaat de staart dol doen, draait weg, enz, bij de dragonfly heb ik dit niet meegemaakt.

Voor iedereen zal de ervaring anders zijn, maar voor mij geen aerohawks meer.

Daarnaast is het wel zo dat de aerohawk mijn eerste heli was, Mode 1.

Maar vergelijken kan volgensmij wel goed omdat ik met de hummingbird opnieuw heb moeten leren vliegen, ik ben namelijk op aanraden van de winkel overgestapt op mode 2. Dus dan kan je weer helemaal overnieuw beginnen.

@LED-Maniak: ik heb hem ook geruild tegen een Mini-Z met een paar bandjes dus als het me niet bevalt dan heb ik toch nog niet veel verloren hé. en de heli is nog in topconditie
we zullen zien wat hij doet.

het is wel juist dat wanneer de accu bijna leeg is de staart dol begint te doen. maar ik ga voorlopig met een 1800mAh accu vliegen (met dan een lange stroomdraad) dus dan zal ik toch wel even kunnen oefenen hoor

elladar zei:
@LED-Maniak: ik heb hem ook geruild tegen een Mini-Z met een paar bandjes dus als het me niet bevalt dan heb ik toch nog niet veel verloren hé. en de heli is nog in topconditie
we zullen zien wat hij doet.

het is wel juist dat wanneer de accu bijna leeg is de staart dol begint te doen. maar ik ga voorlopig met een 1800mAh accu vliegen (met dan een lange stroomdraad) dus dan zal ik toch wel even kunnen oefenen hoor

Tuurlijk, het is een zeer degelijk ding dus leuk op te beginnen :)

Pas je trouwens wel op met een lange stroomdraad...
Heb dat ook geprobeerd maar het draad begon te smelten :?

ah oké bedankt voor de info. ik zal rustig een proberen en alles in het oog houden

LED-Maniak zei:
:?: :?: :?: :?: :?:
Als er een draad in je heli smelt, is er iets anders goed fout. Bovendien, smelt een korte draad sneller door dan een lange.

Joost zei:
LED-Maniak zei:
:?: :?: :?: :?: :?:
Als er een draad in je heli smelt, is er iets anders goed fout. Bovendien, smelt een korte draad sneller door dan een lange.

Nee, dat bedoel ik niet, hij wil een accu van 1800mAh op de grond hebben en dán een lange draad naar de heli.

Joost zei:
Bovendien, smelt een korte draad sneller door dan een lange.

Pardon? Waarom wordt er dan altijd aangeraden dat draden waar veel stroom doorheen moet zo kort mogelijk te houden (en dik!)? Hoe langer de draad, hoe hoger de weerstand, dus des te meer vermogen gaat er ontwikkeld worden in de draad (wat je niet wilt)...

Maargoed, als een draad smelt dan heb je ergens sluiting zitten en dat uit zich in dit geval door het smelten van de mantel van de draad...

Mari zei:
Joost zei:
Bovendien, smelt een korte draad sneller door dan een lange.

Pardon? Waarom wordt er dan altijd aangeraden dat draden waar veel stroom doorheen moet zo kort mogelijk te houden (en dik!)? Hoe langer de draad, hoe hoger de weerstand, dus des te meer vermogen gaat er ontwikkeld worden in de draad (wat je niet wilt)...

Maargoed, als een draad smelt dan heb je ergens sluiting zitten en dat uit zich in dit geval door het smelten van de mantel van de draad...

Idd.

Het hoeft niet per definitie kortsluiting te zijn trouwens...

Als je teveel vermogen door een draad wilt pompen en de draad kan dit vermogen niet aan dan wordt hij heet en kán dit leiden tot smelten(maar dat hoeft niet te gebeuren)

Mari zei:
:oops: je hebt gelijk, vergeleek het met een snijdraad. Hier staan de motor etc. in serie.. :oops:

Lange draden worden ook afgeraden door de vergrote kans op storing.

Trouwens... als je de draad heeeel erg lang maakt, wordt de weerstand hoger, en gaat er minder stroom lopen -> vermogen neemt af. :wink:
Een lange draad kan z'n warmte ook beter kwijt denk ik..

Gewoon zorgen dat je geen kortsluiting krijgt, en zorgen dat je draden de normale stroom aankunnen. Anders gaat je model roken, he Niek? :twisted:

Uhm, we hebben het hier helemaal niet over kortsluiting(ging het oorspronkelijk niet om)

Het ging erom dat als je draad lang is en je kabel kort dat hij heet wordt omdat er dan vermogen verdwijnt in je kabel, hoe je dan aan korsluiting komt :lol:

maar het moet toch mogelijk zijn, mijn nonkel vliegt zelf met een auto accu en dan een lange kabel tot aan zijn heli ( een 4 meter lang)
Ik vraag toch in ieder geval aan mijn nonkel of de draad die ik ga gebruiken er goed voor is (hij is electricien)

elladar zei:
maar het moet toch mogelijk zijn, mijn nonkel vliegt zelf met een auto accu en dan een lange kabel tot aan zijn heli ( een 4 meter lang)
Ik vraag toch in ieder geval aan mijn nonkel of de draad die ik ga gebruiken er goed voor is (hij is electricien)

Jahoor, er zijn kabels voor. Voor de eco 8 bijv. Die kan ook op van die "startkabel" draden.
Gewoon een flexibele en beetje dikke kabel is voldoende.

een eco 8 heeft 6 keer zoveel vermogen als een microheli, zon ding krijgt geen zware kabel mee omhoog gesleurd.

Back