Smit Frankrijk

hallo peter

nou ik heb ook niet zoveel met de dikke lippenboot ,
want ik bouw het liefst wat oudere modellen
zoals je misschien wel hebt gezien.
maar deze serie ( SM NEDERLAND) was wel een hele mooie.

m vr gr jan

Hallo Jan,

Vroeger ging ik regelmatig mee met mijn oom, hij vaarde als kaptein bij Smit. De schepen waar ik mee ging waren de Apollo, Argonaut (een hele mooie) en als laatste met de Frankrijk. Vandaar mijn voorkeur om de Frankrijk te bouwen.

Groeten,
Peter

Hallo heren,

Hier een kleine update. Al enige dagen bezig met het schuren van de stuurhut, het eind is in zicht.
full

Laatst bewerkt door een moderator:
De gele en blauwe band gespoten. De glans gaat er later van af als ik het hele model afspuit met zijdeglans blanke lak.
full

Hallo Jeroen,

Je heb gelijk wat betreft de foto. Ik denk dat door de flits het blauw wat lichter lijkt. Het is in het echt wat donkerder. Alleen zijn de kleuren vind ik moeilijk te bepalen aan de hand van foto's. Haast op iedere foto die ik heb van Smit schepen is het blauw of bv groen weer anders door lichtval.

Groeten,
Peter

ik weet nie of je iemand kent die stikkers van smit heb en dan zou ik er mee naar een winkel gaan en vragen of ze dat type kleur hebben of kunnen mengen voor je.

jah dat zijn ze zeker het blauw is donkerder als wat er nu op zit en het geel weet k nie zeker maar als je wil kan ik je wel een mailtje sturen met foto's van een paar boten waar ik foto's van maak voor tugspotters.

Gr Jeroen

en anders heb ik nog wel hele mooie foto's voor je van de wsd van dit jaar met o.a de varnebank van jan en die kleuren dat zijn de goeie.

Hoi Jeroen,

Ben de afgelopen week een beetje druk geweest met werken dus heb ik weinig tijd gehad. Probeer van het weekend een beetje spuitwerk te doen.
Ik heb de juiste kleur laten mengen dus moet het deze keer lukken.
Aan je foto's heb ik zeker wat gehad.

Groeten,
Peter

Hoi Peter

hij gaat erg mooi worden.Het laatst dat ik zelf op de Frankrijk heb gevaren was hij niet meer zo mooi hoor.:D

zeg peter heb je nog tijd gehad om verder te knutselen of staat de bouw even stil ivm de komende feestdagen??
Groeten Jeroen

Hallo Jeroen,

Hierbij een kleine update van de bouw. Het staat even op een lager pitje maar ik heb toch tijd gevonden afgelopen weekend voor een beetje spuitwerk.

full

Alles op het dek staat nog los hoor.

Waterdicht maken Smit Frankrijk

Hallo Peter,

Allereerst mijn complimenten op je bouwvaardigheid, ziet er schitterend strak uit uit allemaal.
Er is alleen één ding waar ik je graag op wil wijzen, nl. dat het grote open dekluik zoals in het Billing Boats pakket is voorgesneden, je spijt van gaat krijgen tijdens het varen. Dit is niet waterdicht te krijgen.

Om je boot echt waterdicht te maken adviseer ik je de bijgaande link van een collega bouwer op dit forum even te lezen. Daar heb ik een tip gegeven doormiddel van het aanpassen van het Billingboats dek.
Nu kun je het nog makkelijk aanpassen in deze fase van de bouw.

bouwverslag-smit-nederland
en
smit-nederland

mvg Paul :x-mas:

ziet er allemaal netjes uit mocht je nog foto's willen ik ga binnenkort weer even de haven in met me nieuwe camera dus als je bepaalde detail foto's wil hebben kan ik ze maken maar ik kan ook even een vriend van me raad plegen mocht je dat willen. suc6.

Groeten Jeroen

Back