Macrabbit
Vriend van modelbouwforum.nl
Tja, de ene vraag lokt de ander uit! Ik heb hier wel een tekening van het Verhaal en Meerplan ( Origineel) echter hier staat geen bracket op. Het gat is afgesloten met een soort deksel. Een foto zou in dit geval uitkomst kunnen geven echter niet in mijn bezit. Is natuurlijk een kleine moeite om deze erop te zetten, moet echter wel origineel zijn. Wacht het nog even af.
Groet
Sjoerd
@Pim,
Heb zelf 10 jaar in de offshore gewerkt op de produktieplatformen op het Nederlands plat. Bij bevoorrading heb ik nog nooit een marineschip gezien. Ik praat dan over ongeveer 30 jaar geleden. Waren altijd al suppliers, zoals de SL 14 die ik nu maak. Ook lagen de schepen NOOIT aan een mooring point maar kwamen altijd achteruit naar het platform. De kraan van het platform bracht dan een of twee trossen over naar de supplier. Deze trossen zaten met een rubber sling, gezekerd met twee langere stalen kabels vast aan het bootlanding dek van het platform. De supplier trok de trossen vast met haar kaapstaanders achterop. Door steeds vooruit te slaan bleef de supplier op de gewenste afstand van het platform zodat de kraan het schip kon lossen ( of laden).
Groet
Sjoerd
@Pim,
Heb zelf 10 jaar in de offshore gewerkt op de produktieplatformen op het Nederlands plat. Bij bevoorrading heb ik nog nooit een marineschip gezien. Ik praat dan over ongeveer 30 jaar geleden. Waren altijd al suppliers, zoals de SL 14 die ik nu maak. Ook lagen de schepen NOOIT aan een mooring point maar kwamen altijd achteruit naar het platform. De kraan van het platform bracht dan een of twee trossen over naar de supplier. Deze trossen zaten met een rubber sling, gezekerd met twee langere stalen kabels vast aan het bootlanding dek van het platform. De supplier trok de trossen vast met haar kaapstaanders achterop. Door steeds vooruit te slaan bleef de supplier op de gewenste afstand van het platform zodat de kraan het schip kon lossen ( of laden).
Laatst bewerkt: