Smit Nederland 1:200

Hee hallo,

Vanmiddag de Smit NL in schaal 1:200 gekocht, oorspronkelijk een statisch model, maar ik wil haar toch écht rc hebben!!

Wie heeft er nog tips over te gebruiken micro materialen etc??

Het is mijn bedoeling dat ik de besturing dmv de 2 motoren wil regelen, dus geen servo voor een roer ofzo!
Ik zal eens kijken of ik binnenkort een bouwverslag hiervan kan gaan plaatsen!

Arnold

Hoi,

zelf ben ik ook bezig met een rc 1:480 de Cargo Liner Da Nolie.
hij staat onder de jouwe,

veel succes.
PS:

ik gebruik de besturing van een rc zwefer daar zit als het goed is een micro ontvanger met regelaar in gebouwd.
die van mij komt uit een Eastern Dragon.

Groetjes Frank.

Het kleinste materiaal vind je bij :
http://www.wes-technik.de/English/mainpage.htm
Kan je boot iets groter hebben, dan scheelt het heel wat euros. Graupner heeft een goed Speed250 motortje, en Conrad een Micospeed2W regelaar (5Amp en 20euro) Goedkoop en klein, is het verbouwen van (2) servos naar een aandrijfmotor/regelaar, maar hiermee heb ik nog geen vaarervaring. De kleinste koperen propellers bij Propshop zijn 12mm en schitterend gemaakt; http://www.britnett.net/propshop/
Succes, en graag updates, dit ligt me nauw aan het hart.

Ingredienten van Kor's Rotterdam:
2 servomotoren
2 miniregelaars van Conrad
miniservo voor 't roer
miniontvanger
self-made boegschroefje
navigatieverlichting van LED's

Als je foto's wilt, moet je me even PB'n voor je mailadres; de fotoupload werkt momenteel niet zo lekker, geloof ik.

Ik heb de foto's van Roel ontvangen en daar staat genoeg inspiratiemateriaal op!

Maar volgens mij is die Smit R-dam ongeveer een 30cm lang, de NL die ik nu ga bouwen komt niet verder dan 14,2, ik moet nog maar eens even kijken hoe ik dat qua batterijen moet doen, ik denk dat ik niet verder ga komen dan 2 penlites.

Probleem is dan dat de regelaartjes niet gaan werken(hebben volgens mij 4,8V nodig)
Ik heb de foto's al gemaakt, die volgen binnenkort!

Arnold

Voor lipo's moet je toch speciale regelaars en laders hebben??

Het gewicht ben ik nog niet helemaal achter, ik ben daar nog mee aan het meten/wegen!

Arnold

Ik denk dat de regelaar zo geen rol speelt, alleen moet hij werken in het spanningsbereik 8V (bij 2cellen) WES heeft de <Micro 8-Bi> die weegt 2gr.
Met meer dan 60euro het duurste onderdeel.
De lader is een speciale voor Lipo, maar die prijs valt mee, omdat hij werkt vanaf 12V. Als de aandrijving gebeurt met een omgebouwde servo, moet de 8V naar 5V gebracht worden.

Bombarst, ik heb op de Tugspottersite de waterverplaatsing opgezocht van de Smit Nederland, en die is maar 200Ton. Op schaal 1:200 is dat slechts 25gram. Van een uitdaging gesproken !!
De Smit Rotterdam is tenslotte 2300Ton, in schaal 1:200 is dat 288gram. Dat is een wereld van verschil.

Ik ben aan het vwegen geweest, en het maximale waar ik op mag komen is 61 gram totaalgewicht.

Dat wordt nog leuk.........

Goeie tip André, ik zal er eens met een kritische blik naar gaan kijken!

Arnold

Arnold

Let op: die 1:87 trucks hebben een belabberd bereik. M'n zoons hebben van die dingen, maar de rijtijd is kort en het bereik wordt je niet blij van. Met een paar meter is het over en uit.

Overigens heb ik (al heel lang geleden) ook eens een 1 op 200 NL gezien. Hoe die van binnen was weet ik niet meer. (helaas)

Wim

ik heb ze inderdaad ook wel eens voorbij zien komen..........waar weet ik ook niet meer, maar zoekt en gij zult vinden ;-)

Arnold

60 gram Arnold!

Succes!

En houdt ons op de hoogte.
Dit gaat mij net 1 brug te ver.
De 1 op 200 Rotterdam lukte mij nog net. (Met de standaard TerraTop 8k ontvanger een mini servo en een mini regelaar van Robbe.)

Wim

tja...60 gram is inderdaad niet veel, maar het is, zoals te zien, wel te doen!

Ik probeer het maar gewoon, dan zie ik wel hoever ik kom!

Arnold

Je zou kunnen overwegen de ingewanden van een "Nikko" achtige in te bouwen. Nadeel is het beperkte bereik wat je er voor terug krijgt.
Nu is een wereldreis met een 1 op 200 Smit Nederland niet al te ver, maar toch....

Wim

Back