Smit nederland Restauratie

• Topicstarter Topicstarter martinbmw
  • Startdatum Startdatum
M

martinbmw

Guest
Goede dag ik heb De smit Nederland gekocht Van Solex ook lid van dit Forum

Ik ben al aardig aan de slag geweest maar ben in mijn enthousiasme vergeten foto's te maken zoals ik hem heb gekocht.

De vorig eigenaar had een kopschroef geplaats ik heb dit beetje afgewerkt zodat de buis van de kopschroef mooi en strak met de huid van het schip aansluit.

En ik heb hier een daar nog wat geplamuurd zodat alles mooi strak wordt ik plaats alvast hier een paar foto's
428571155_6_ZLx7.jpeg
428579191_6_DrcP.jpeg
428576215_6_3Og3.jpeg

Zo ik heb vandaag weer het een en ander gedaan hier een paar foto 's heb ook nog ene foto van hoe de opbouw was
429154749_5_jiAc.jpeg
429153588_5_3Jut.jpeg
429152520_5_0ahA.jpeg

Goede dag Mensen,

Ik heb een vraagje ik wil mijn dek niet verhogen, maar wil haar toch zo waterdicht mogelijk krijgen zijn er nog mensen met tips ?
ik heb al is van vaseline gehoord maar jah dan zit je ieder x met dat vet ?
Ik weet niet of iemand dit al is heeft uitgevoerd maar ik zat er aan te denken om een soort pakking te maken en die er tussen te doen en dan een manier verzinnen om te knevelen zodat ie echt water dicht is.
Hoor graag Tips Alvast bedankt gr martin

Martin,

Op mijn zeilboot van Hegi, de saudade zit een soort pakking van een tochtstrip van de gamma, alleen dunner.
Als ik dan de opbouw plaats trek ik deze aan met een schroef in het midden en het geheel is waterdicht.
Als ik er aan denk zal ik morgen een foto posten

Grtn guzzman

DSC_0442.jpg

Hierbij de beloofde foto, het grijs/witte rubber is wat ik bedoelde

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, succes ermee.

haa die martin!

ziet er netjes uit en die kleur dek ziet er goed uit hoor ik ga waarschijnlijk die kleur goren ook op me smitlloyd 109 verven en het ziet er allemaal top uit als je je romp goed glad schuurt en spuit krijg je een echt gladde boot jongen ziet er goed uit !

met vriendelijke groet lars(H)

Kopschroef

Hallo,

Ik wil ook in mijn Smit Nederland een kopschroef hebben.
Het is meer luiheid, Maar ik vind het ook wel makkelijk.

Maar welke is nou het makkelijkste te plaatsen en een beetje goedkoop
want het is al een duurbootje aan het worden...........

Mvg,
Karsten

p.s.

Ik blijf zeker dit draadje volgen

Vandaag niet zoveel gedaan.

Heb de romp geschilderd dit is de onder laag hoor de aflaag ga ik spuiten denk ik maar ondanks dat sta ik er toch van te kijken hoe je met schilderen het ook mooi strak krijgt.
heb bij me andere sleper eigenlijk alles gespoten maar nu dacht ik ik pak het penseeltje is haha
429657848_5_Icyw.jpeg
429658732_5_eKS0.jpeg

Goedeavond ik heb een vraagje weet iemand hoe hoog die zwarte streep moet die op de romp zit van boven kant dek tot de rode verf.
Alvast Bedankt

Guzzman,
Nog bedankt voor u foto

Hallo

Dat ligt er aan hoe diep je boot ligt

Dat is geen vast gestelde lengte.

je zou dus moeten wachten tot alles droog is en dan alles er in wat in de boot moet
en dan in het water liggen!!

Dan kan je zien tot waar de rode lijn moet komen!!

Mvg,
Karsten

Dat ligt er aan hoe diep je boot ligt

Dat is geen vast gestelde lengte.

je zou dus moeten wachten tot alles droog is en dan alles er in wat in de boot moet
en dan in het water liggen!!

Dan kan je zien tot waar de rode lijn moet komen!!

Mvg,
Karsten

Je bent toch een modelbouwer ofniet ?
Dus je "waterlijn" is wel degelijk vastegesteld.

Martin ik weet niet welk schip je van de Nederland klasse namaakt. Maar de 1 lig net iets dieper dan de Anders maar gemiddeld net onder hrt ankerkluist of midden van de waterkluis en dan een waterpassen lijn naar achteren door trekken.

Oke Armando ik had hem al net onder het kluisgat gehouden maar omdat ik deze restaureer heb ik geen tekening niks dus ik vroeg me af of er een bepaalde diepgang is vastgesteld.
Ik begrijp dat ook wel hoe meer je er in stopt hoe dieper die komt te liggen haha.
Maar goed in ieder geval bedankt.

Ik zit er ook nog over te denken om me sleep lier electrisch te maken zijn er nog mensen met tips of foto's
Groeten martin

jah ik weet wle dat ze in het echt een waterlijn hebben, maar ik wist niet of dat er ook nog een speciale afmeting was voor modelbouw dat was me vraagje eigenlijk
haha gr martin

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Martin,

Ik kan eventueel een foto van de tekening maken voor je waarop de waterlijn is te zien. Heb toevallig vandaag mijn romp gespoten. Gaat er trouwens wel netjes uitzien je restauratie.
Ik zal je topic zeker blijven volgen.

Groeten,
Peter

Peter, Harstikke bedankt ik doe ook me best om hem zo netjes mogelijk te maken!
Dit is de eerste x dat ik zo eentje restaureer en ik vindt het toch wel wat moeilijker als er eentje bouwen.
En ik sta er ook van te kijken dat het met kwast verven zo strak wordt.
ALs u wilt mag u wel een foto maken is altijd interressant.
alvast bedankt gr martin

haa die martin !

alles gaat goed zo te zien nog wat gedaan van het weekend ik post vanaaf misschien klein updatetje van me koppelverband en alles jullie weer in rotterdam liggen en postma ook dan gaan we zekerweer ff stukkie varen met ze alle!

lars!(H)

hey martin,
nog even over het electrische maken van je lier dat kan meestal met een elastiekje
van de draad trommel van je je lier door het achterschotje van je woning naar een motoretje die je daar dan moet plaatsen met een regelaartje ertussen.
dat is naar mijn idee het simpelste.

groetjes barry

Back