Smit nederland Restauratie

• Topicstarter Topicstarter martinbmw
  • Startdatum Startdatum
ik zou het doen met tandwielen en soort van v snaar.... elastiekje slipt te snel door en ketting zou wel kunnen maar dan moet jewel een schijf vinden waar die ketting schakels in blijven zitten een niet dooor schieten.

voor een kettingoverbrenging zijn er schijven die gebruikt worden in klokken voor de kettingen waar de gewichten aan hangen, de mooiste zijn van koekoeksklokken

groeten,roelie

hey martin,
Even een verandering je kan ook een servo pakken waar je de stop weghaald zodat deze blijft door draaien.
en zoals de andere zeggen met tandwielen is inderdaad een beter idee als je toch met een servo gaat draaien.
In dat geval kan je die lier aanpassen door een tandwiel te plaatsen langs de draad trommel en natuurlijk dan in de juiste verhouding voor extra veel trek kracht.
je nederland komt er weer netjes uit te zien (weer een boot van de ondergang gered!)
groetjes barry

Goede dag Mensen,

Ik heb een vraagje ik wil mijn dek niet verhogen, maar wil haar toch zo waterdicht mogelijk krijgen zijn er nog mensen met tips ?
ik heb al is van vaseline gehoord maar jah dan zit je ieder x met dat vet ?
Ik weet niet of iemand dit al is heeft uitgevoerd maar ik zat er aan te denken om een soort pakking te maken en die er tussen te doen en dan een manier verzinnen om te knevelen zodat ie echt water dicht is.
Hoor graag Tips Alvast bedankt gr martin

Wat ik heb gedaan is een laagje kit (geen siliconen maar 'overschilderbaar') op de rande van de romp, daar dun plastic vershoudfolie opgelegd, en toen het dek erop geschroeft en laten drogen. Daarna openschroeven en het folie verwijdert waarna je een mooie seal hebt tussen dek en romp.

Freek

Jongens allemaal bedankt voor jullie Tips!!

Dat wat Freek zei zat ik zelf ook al aan te denken in principe maak je dan gewoon een malletje moet alleen nog ff kijken waarmee ik het dek doe afklemmen moet ik mooie oplossing voor vinden.
Ik ga nog ff kijken hoe ik de lier electrisch ga maken denk wel dat ik er een servo voor ga gebruiken zijn sterk en betrouwbaar.
Ik ga zelf liever ook voor de tandwielen zou alleen niet weten waar ik die tandwielen weg ga halen (wij hebben geen koekoeksklok hier) EN ik denk ook niet dat me opa en oma het op prijs stellen als ik 2 tandwielen uit hun klok ga halen haha
Bedankt iedereen Gr martin

de smit frankrijk vaart tussen haakjes nog steeds
nu bij de dochter onderneming URS
de boot noemt nu walcheren
Walcheren

naar een klokkenzaak gaan en vragen of ze nog slooponderdelen hebben en als je zegt waar je ze voor gebruiken wilt hebben ze er vast wel wat

groeten, roelie

Bedankt voor de Tips Roelie.
ik ga vanavond weer wat foto's uploaden heb al weer heel wat verlichting op de Nederland gemaakt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Goede avond Hier weer een paar Foto's van de vorderingen.
Heb alleen nog geen lampen in de Mast gemaakt moet ik andere Lampjes voor kopen met behuizing heb ook onder BB trap een dek lamp gemaakt vondt ik wel grappig.
Dit is alleen van de opbouw heb ook verlichting op de romp gemaakt maar dat moet ik nog allemaal aansluiten die foto's komen miss morgen.
Heb ook het zwarte boven de waterlijn geverfd hier een paar foto's
433738120_5_aHqE.jpeg

433735782_5_ZCmW.jpeg

433734959_5_ksUn.jpeg

433733937_5_hTgv.jpeg

433732826_5__RGt.jpeg

433731601_5_WtZn.jpeg

433730706_5_N7Nv.jpeg

433736854_5_4HcI.jpeg

Zo dit waren ze weer
Gr martin

Dek waterdicht maken.

Hallo Martin,

Ik volg je bouw/restauratie activiteiten al een tijdje op het forum en ik moet zeggen het begint weer op een Smit boot te lijken.
Het ziet er goed uit.
Zelf vaar ik al wat langer met de Smit Duitsland en heb aan een paar collega bouwers van dit model een tip geven om het grote open dek aan te passen.

Zie bijgaande link.

bouwverslag-smit-nederland
en
bouwverslag-smit-nederland-snoerke
Succes met de afbouw mvg Paul ;)

Paul Ik had je tip al gevonden.
Maar jah ik ga kijken of ik hem in ze geheel met dat systeem waterdicht kan krijgen want ik wil het voorste gedeelte als ik hem door de midden zaag er toch ook soms af kunnen krijgen. als je bijv bij de accu's moet en mooie foto's trouwens die je er bij hebt geplaats vooral die in die golf.
Bedankt en gr Martin

Ik vaar op een Binnenvaart schip!:D
En die leuke leidingen Zijn afvoer leidingen en Verwarmings leidingen.(is de machine kamer) haha die hangen onder aan me voorwoning :P
En die vloer bedekking :confused:zijn poetslappen zodat de NL niet beschadigd

ja hehe :P
Welk schip....

en kheb her over de groene traanplaten :P
Maar je Nederland is er zeker mooier op geworden ! mooi gelukt trouwens je waterlijn

haha jah de groene traan plaaten
Ik vaar op de Wiljette.
Gr martin

(Nog bedankt voor je complimenten,
Peter had mij een email van de tekening gestuurd en daarvan heb ik de waterlijn opgemaakt want er was er dus wel een vast gesteld op de tekening :P )

Hallo Martin,

Het verfwerk is inderdaad superstrak geworden zeg. Als je het niet zou weten zou je denken dat het gespoten is.

Groeten,
Peter

Dank je wel Peter,
Ik ga hem eerst zo maar is Af maken maar ik denk dat ik de romp nog een x opnieuw doe je ziet hier en daar klein beetje stof maar goed we laten het eerst ff hier bij en gaan verder met de andere dingen.
Gr martin

Waterdicht maken.

"want ik wil het voorste gedeelte als ik hem door de midden zaag er toch ook soms af kunnen krijgen. als je bijv bij de accu's moet "

Hallo Martin, ik begrijp uit bovenstaande reactie dat je het vervolg van de foto's in de link niet hebt gezien. Daar kun je namelijk zien dat ook de opbouw afneembaar is.

Onderaan de foto serie kun je op vervolg klikken.

mvg Paul ;)

Zet dat dan ook niet zo klein neer ! Hahah ik had het helemaal niet gezien maar jah je hebt gelijk.
Maar ik ga het op een andere manier probereomdat ik net alles heb geverfd en dat kan altijd nog als mijn idee niet werkt
Gr martin

Back