smit nederland

hallo,

Wat is je probleem met de boeing dan precies, heb hem zelf er net 3 weken opzitten.

Kreeg de nederland van iemand die hem al jaren op zolder had liggen en er niks meer mee deed. Vond het leuk om er dan ook aan te beginnen, als zij project. De prioriteit ligt bij een ander schip, maar zo nu en dan bouw ik hier ook aan. Misschien dat ik je kan helpen?

hallo,

Wat is je probleem met de boeing dan precies, heb hem zelf er net 3 weken opzitten.

Kreeg de nederland van iemand die hem al jaren op zolder had liggen en er niks meer mee deed. Vond het leuk om er dan ook aan te beginnen, als zij project. De prioriteit ligt bij een ander schip, maar zo nu en dan bouw ik hier ook aan. Misschien dat ik je kan helpen?

mijn lukte het niet om netjes de boeing te buigen en netjes op de steuntjes of terwijl de spanten te lijmen voor dat ik het kon buigen braken ze al

Een idee is het hout goed natmaken, meer doorweekt eigenlijk, tijdje laten liggen in het water en dan buigt het al een stuk beter. Daardoor gaat het hout makkelijker op de spanten staan. Klem ze ook zo vast op de spanten. Als het hout dan opgedroogd is houdt het redelijk deze vorm aan. Dan kun je het vastplakken. Dit geld zowel voor de kop als de kont van het schip.

Verschansing plaatsen op SN

mijn lukte het niet om netjes de boeing te buigen en netjes op de steuntjes of terwijl de spanten te lijmen voor dat ik het kon buigen braken ze al

Ik heb voor hetzelfde schip eerst de vorm van de verschansing zoals meegeleverd, op karton getekend en uitgeknipt om zo te controleren of de pasvorm goed was. Vervolgens heb ik een behangafstoom apparaat gebruikt om middels deze stoom het hout te stomen. Na een minuutje of 5 het triplex om de reeds aangebrachte steunen gebogen. Dit stomen/buigen net zolang herhaald ( een keer of 5 denk ik) totdat het triplex middels klemmen exact op de steunen rustte. Dit een nachtje laten staan en voila, perfect passend en bijna spanningsloos.

Groet
Sjoerd

ik ben na een lang tijd weer begonnen met bouwen van me smit nederland. heb de volgende vraag wat voor regelaar moet je gebruiken om allebij de motoren van elkaar arpart te kunnen bedienen??

ik gebruik 1 regelaar en stel zelf de mix op de regelaar in.
zodat je beide motoren door middel van hoe je de switches zet de handeling kan laten doen die jij zelf wilt.
zoals 70 of 100 procent mix of tank besturing- bij gas en naar links sturen dan gaan de motoren automatisch verschillend draaien. bij geen gas en toch naar links sturen dan draait de boot om zijn as. zo is de regelaar helemaal in te stellen.
op deze vaarregelaar sluit je tevens besturings servo aan en bv geluidsunit zodat de motor geluiden dmv signaal regelaar ook gelijk aangepast worden.

2 regelaars is dus niet altijd nodig

gr martin

De regelaar van Martin is deze dual ESC with mix, hier te koop. (Zeggen dat dit één regelaar is, is natuurlijk wel een beetje vals spelen, want het zijn wel degelijk twee regelaars, én een mixer, alles zit alleen op één print gebouwd!)
De alternatieven zijn:
-Twee aparte regelaars op twee aparte sticks (dit is het beste als je een zender met "Twin-stick" hebt, zoals de F14 Boat&Truck)
-Twee regelaars en een losse mixer (heeft als nadeel dat je nooit "volgas" kan)
-Tussenoplossingen met twee regelaars en schakelaars op zenders (is al e.e.a. over beschreven hier op het forum)
-Zelf een dubbele regelaar, al dan niet met mix, klussen (niet voor de beginnende elektronica-knutselaar!!!)

En ik ben nu vast wel een oplossing vergeten...

Back