Smit Rotterdam bouwverslag (firtstimer)

• Topicstarter Topicstarter Gino
  • Startdatum Startdatum
G

Gino

Guest
Hoi,

Zoals ik al eerder melde ga ik men eerste schip bouwen.
De Smit Rotterdam dus, vind ik persoonlijk één van de mooiste slepers die er zijn.
Gisteren de bouwdoos thuisgekregen en ben al aan de eerste handelingen begonnen.

3061550408_5ea00c3885.jpg

De doos

3061549982_f4e8bc0470.jpg

Met inhoud

3061549534_532d6d90be.jpg

Wat een berg latjes:hammer:

3060711445_e6aa6fd8dd.jpg

De bouwtekening

3061548610_078fb3bd91.jpg

Het eerste spant zit op zen plek:p

3060710281_0b204881d0.jpg

De spanten voor

3060709571_84a22bc442.jpg

3060709913_7327b4ca48.jpg

En de spanten aan achtersteven

Wordt vervolgd.................

Laatst bewerkt door een moderator:
@tim elfering,

Bij de Billing Boats uitvoering is de schaal altijd 1:75.

Mooie keuze als eerste boot! Ik ga dit zeker volgen!

Greetz,
Bart

Hallo,

Mag ik even vragen wat de kostprijs is van dergelijke bouwdoos? Ik lees dat er ook een casco romp uitvoering is. Kost die meer?

En waar kun je deze prachtige bouwdoos verkrijgen in België (regio Brugge)?

Ik volg dit draadje alvast op.

Groetjes Jeroen

@ Frederik: Heb je wel gelijk in maar het bouwen is natuurlijk wel de essentie van modelbouw.;)
Anders isttie veels te snel klaar.:p

@Tim: De schaal is 1:75

@Bart: Volgens mij is de Smit Rotterdam bij BB inderdaad altijd 1:75 maar ik kan het mis hebben.

@Jeroen: Ik heb de doos gekocht bij Toemen in Den Bosch voor €369,95.
Dat is inclusief twee motoren,afstandsbediening,accu,lader en een airbrush setje (airbrush setje moet nog nagestuurd worden want ze waren even op momenteel)
Of deze set ook als casco verkrijgbaar is weet ik niet.
Voor een adres in België weet ik er maar één en dat is Baillien (Modelbouwcenter Baillien) in Antwerpen maar er zijn er vast nog meer.

Groeten, Gino :D

Hoi gino,

srry van die schalen. De boot kost 275 euro zie ik net staan. Ziet er zeer mooi uit. Bart is net begonnen aan deze sleper maar dan 1:50 is ong 1m 50.

tim

Die van mij is alleen geen bouwpaket. Het wordt helemaal zelfbouw. Maar eerst maar eens een ander project afronden voordat ik hier aan begin.

Nu maar weer ontopic.

Greetz,
Bart

bouw smit rotterdam

hoi gino
veel succes met de bouw,de doos ziet er gaaf uit en het is ook een stoer schip!!je bent wel voor 1 jaar onder de pannen want de romp is al een hoop werk. groeten walter

Hoi,

We zijn weer een paar stapjes verder.
Alle spanten zitten erin nu en ook het achterdek (dek A) is klaar op schilderen na.

3065722915_8b3213ec71.jpg

Spanten en dwarsbalkjes gelijmd en geklemd

3066563680_0038835ca0.jpg

3066563192_f2be971362.jpg

Achterdek zit op zen plaats

3066562800_a85e03731e.jpg

En hier achterdek compleet te zien met opbouw en al geplamuurd.
Volgende stap, grondverf en lakken.

Groeten, Gino:D

Hallo,

De Smit Rotterdam is zeker een mooie sleper. Maar als eerste model vind ik het moedig. Respekt. Ik heb hem ook nog liggen. Maar eerst even meer ervaring opdoen met andere schepen.

Ik wens je nog veel plezier met bouwen en maak er wat moois van.

Groetjes,

Peter

veel plezier met dit boot(je):p

gaat een hele uitdaging worden .Hopelijk zijn het duidelijke plannen want daar gaat BB volgens mij dikwijls de mist in.

Ja klopt daar zijn die Denen lekker duidelijk mee...Maar dat hoort ook bij de uitdaging van de modelbouw.
Voor een beginner is dat wel minder natuurlijk.

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum, en ik ben ook begonnen met de bouw van de smit rotterdam (1:50), ik bouw hem volgens tekeningen van de NVM.
Ik heb de bijbootjes al klaar (van polyester).
Ik ben nu een half jaar aan het hobbyen, ik zal binnenkort even wat foto's plaatsen.

Groeten,
Dirk

Hoi,

Het is inderdaad een hele kluif die ik te verwerken krijg maar heb er wel enorm schik in.
De bijgeleverde beschrijving en de bouwtekeningen zijn inderdaad een puzzel op zich en daar steek ik veel tijd in voor ik weer eens ondekt heb wat de bedoeling is maar zoals al opgemerkt is dat ook de uitdaging van modelbouw.
Het moet niet al te makkelijk zijn want anders had iedereen zo'n prachtig schip.
Ik houd jullie op de hoogte.

Groeten, Gino:D

hallo Gino,

Ik wil er ook even wat foto's op het forum zetten, hoe doe je dit eigenlijk, ik kom er niet helemaal uit.

Groeten,
Dirk

Back