Smit Rotterdam RC inbouw

Discussie in 'Bouwtips varende modellen' gestart door pvanderm, 21 jul 2007.

  1. pvanderm

    pvanderm

    Lid geworden:
    16 jul 2007
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Bladel, N-Brabant
    Ik ben bezig met de bouw van de Smit Rotterdam, maar heb op RC-gebied geen enkele ervaring. Wie kan mij helpen met tips of tekening hoe een en ander in te bouwen. Het schip is nog helemaal open, dus ik kan nog overal bij. Aangezien ik op een eiland woon waar niets op dit gebied te verkrijgen is, heb ik bij de aanschaf van dit model (schaal 1:75) alle?? RC-onderdelen mee laten leveren. Maar nu, hoe verder. Wie kan (wil) mij op gang helpen?
    Vr.gr. Pim (Bonaire)
     
  2. rescue

    rescue

    Lid geworden:
    13 apr 2007
    Berichten:
    248
    Locatie:
    Waddinxveen, Holland
    staat er geen beschijving hoe aantesluiten in de gebruikzaamwijzing van de afstands bediening

    Edwin
     
  3. pvanderm

    pvanderm

    Lid geworden:
    16 jul 2007
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Bladel, N-Brabant
    Bedankt voor je antwoord. Ben reeds aan het zoeken gegaan naar aansluitbeschrijvingen, maar vind alleen enige documentatie bij de speedcontrols. Even voor alle duidelijkheid: Ik wil de 4-kanaals zender gebruiken die bij m'n heli geleverd is. Volgens de leverancier moet dat best kunnen. Vandaar dat ik nu een 35 MHz ontvanger heb (een frequentie die in Nedereland waarschijnlijk niet gebruikt mag worden voor schepen?). Daar zit alleen een stikker op, maar zegt mij nog niet genoeg. Heb de fabrikant van de zender reeds gemaild om meer informatie. Wacht daar nog op. Verder heb ik twee Speed 600 motoren van 8,4 V, twee servo's (zonder verdere beschrijving, een graupner boegschroef 7,2 V, een speedcontrol V40R voor de motoren en een speedcontrol V3r voor de boegschroef. Verder een waterpomp 12 V van graupner voor de waterkanonnen. Deze laatste zien er niet uit (passen dus totaal niet bij het model) die ik zeker ga vervangen. Blijft dus mijn vraag: Wie is bereid om mij op gang te helpen. Het schip is nog steeds helemaal open, dus ik kan nog overal bij.
    Pim
    Bonaire (Ned.Ant.)
     
  4. marcobreen

    marcobreen

    Lid geworden:
    3 apr 2005
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Goedereede
    Als je alles wil aansluiten op je bestaande zender, hoef je alleen maar te kijken wat welke functie is op je zender. dit kun je doen door je servo's een voor een aan te sluiten op de ontvanger.
    wat ik je nog verder als tip kan geven, zorg dat je overal goed bij kan, als je het schip dicht heb, doormiddel van luikjes. waar je ook op moet letten is het luikje op het achterdek, zorg dat je dit waterdicht maakt. heb zelf al voor de hand gehad, dat via dit luikje water naar binnen kwam. heb hem zelf waterdicht gemaakt met vasaline.

    groet Marco
     
  5. Adam

    Adam

    Lid geworden:
    12 sep 2003
    Berichten:
    3.542
    Locatie:
    Monster
    Ben eigenlijk benieuwd wie je al die motoren met verschillende spanningen geleverd heeft :?
    Veel eenvoudiger hadden hoofdmotoren op 12 Volt geweest, die boegschroef zal niet anders kunnen maar zou het goed doen op 6V.
     
  6. pvanderm

    pvanderm

    Lid geworden:
    16 jul 2007
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Bladel, N-Brabant
    Bij deze alvast mijn dank voor de tips. Wat de verschillende spanningen betreft het volgende. Heb bij de aanschaf van het model gevraagd er alles bij te doen om deze RC te maken, in het volste vertrouwen dat zij weten wat ik dan nodig heb. Nogmaals, hier is niets op dat gebied te krijgen en je vliegt er ook niet even voor over. Helaas zal ik het er dus mee moeten doen. Er is een accu bijgeleverd van 12V, 7Ah. Wat te doen om de motoren op de juiste spanning te laten werken? Of regelt de speedcontrol dat? Op het gebied van RC ben ik nog onvoldoende thuis. Gaarne op- aanmerkingen en tips.
    Vr. gr.
    Pim
    Bonaire (Ned. Ant.)
     
  7. Bertdb

    Bertdb

    Lid geworden:
    29 sep 2019
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Heemskerk
    Ik zoek ook motoren voor de Smit waar kan ik die kopen?


    Sent from my iPad using Modelbouwforum.nl
     
  8. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.120
    Locatie:
    Oostvoorne
    http://www.hobbieplaza.nl/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=65_70&products_id=186

    https://rc-point.nl/index.php?item=...v-03--pakket&action=article&aid=69112&lang=nl

    Bert, Bovenstaande motoren heb ik op 12 Volt goede ervaringen mee. Er zijn goedkopere, maar die zijn lang zo zuinig niet met stroom.
    Als je beide motoren een eigen regelaar geeft is een boegschroef niet nodig en kun je daar toe met een dummy. Raad je aan om wat bouwverslagen van deze boot door te nemen. Er staat genoeg over geschreven. Gr. Klaas.
     

Deel Deze Pagina