Smit Rotterdam / Smit London

De praktijk zal het leren, maar 'k zal het in de gaten houden! Ik neem je aanwijzing zeker serieus, maar ga er van uit dat de meeste warmte wordt gegenereeerd bij langzaam varen. Bij vollast (lees 14 ampere) is de spoel buiten werking, zo beredeneer ik vooralsnog.

En als je toch teveel stroom gaat trekken door de motoren en daar lang mee doorvaart krijg je zoiets als dit:

[post224]

Dan is het al gauw einde motor zeg maar ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Hobbyfestival Bleoswijk

Vandaag naar het Hobbyfestival in Bleiswijk geweest om inspiratie op te doen. Veel mooie voorbeelden gezien! Ook zelf wat gebouwd in de zin van beslag monteren en lijstwerk aanbrengen, waarna hier en daar wat grondlak.
full
full
full

Teakhouten dekdeel op sleepdek Smit Rotterdam

full
full

Ik vond een foto van het origineel waarop een houten dekdeel is te zien. In de scheepvaart is vaak teak gebruikt voor dekken, mede vanwege de slijtvastheid. Vermoedelijk is het hout op het sleepdek aangebracht om metalen voorwerpen niet te laten glijden; metaal op metaal glijdt, metaal op hout niet, zoals ook toegepast op vrachtwagentrailers en treinwagons. Maar het is niet alleen praktisch, het oogt ook mooi!

Roeren van roerhout Smit Rotterdam / London

Vandaag begonnen aan het roerwerk van de Smit Rotterdam / London. De roeren zijn letterlijk gemaakt van 'roerhout': van massief beukenhout eigenlijk bestemd om door de verf te roeren, maar straks het water ..

full
full

Naam- en logo stickers

Bij het half gebouwde model van mijn Smit zeesleper bevonden zich naam- en logo stickers. Zijn dit stickers welke aangebracht worden door nat maken met water en aanbrengen?

full

Johan, Zo te zien is het zelfklevend, net als die bij mijn Smit Nederland. Knip maar eens een klein stukje blank van de rand en trek dat los. Dan kun je testen of het zelfklevend is. Zie dat er langs de rand stof gekleefd zit. Succes! Gr. Klaas.

Mogelijk kan je als het een zelfklever is een ovaal knippen, dat ziet minder NEP dan een rechthoek.
Dan zou je het nog kunnen bekijken als "naamschild" ipv zomaar een goedkope sticker.

Zelfklevend stickervel

Dank voor jullie meekijken: Inderdaad blijkt het een zelfklevend deels transparant stickervel te zijn. Maar de kleefkracht blijkt nagenoeg verdwenen, en inderdaad, het gaat wel wat 'nep' staan gezien het zorgvuldige lakwerk.

Update

Een update op de eerste februari van 2013: andere bolders en betings geplaatst, yackstays en lijstwerk rond ventilatieroosters aan opbouw, 'teak'houten dekdeel op sleepdek, reflectierand boven stuurhuis en ander lakwerk, potdeksel op bakdek, blauw van rookgaskanalen en boeg met geel, groene dekken. Messing schroeven gemonteerd en roeren gemaakt, roerkoningen uitgelijnd. Servo's, vaarregelaar, ontvanger en accubak ingebouwd.

full
full
full
full
full

full

full
full

Werkboten Smit Rotterdam / Smit London

full
full

De beide werkboten voorzien van stootrand/berghout,
Stoelen aangebracht op het sloependek.

Voormast Smit Rotterdam/Smit London

full

Vandaag begonnen aan de voormast van de Smit Rotterdam/Smit London. Hier staat het geheel in de grondverf, de mast wordt afneembaar gemaakt. Met een steviger deel aan de onderzijde en het kwetsbare deel als bovenzijde. Zo kan de romp wanneer nodig ondersteboven worden neergelegd en werkende verlichting worden aangebracht.

full

Back