Smoke Pump

Een paar vraagjes :P
1. welke brandstof moet er in die smoke pump?
2. hoe moet ik hem precies op de zender instellen.. bijvoorbeeld: op hoeveel gas moet ik de pomp niet meer laten werken..?

Grtz...

Je kan diesel gebruiken of smoke fuel van om het even welk merk...

Waneer je smoke pomp moet aanslaan enzo moet je gwn testen :-)

Reken wel op een ONTZETTEND smerig toestel nadien, zeker op een kist die georacoverd is is het niet aan te raden. Ook moet je best een flinke motor hebben, die genoeg warmte produceert om de diesel/rookolie te laten verdampen.

Cheers,

Richard

@ JVDO,

Bij jou 3w extra had jij dat ook heb ik gezien op een aantal filmpjes , maar jij hebt / had een pijp ipv candister, nu mijn vraag waar spoot jij de vloeistof in?(voor in de bocht ,achteraan .in de pijp? want ik heb van die verhalen gehoort dat het in een pijp kan ontploffen (heb ik gehoort weet niet of het waar is)

@Pharriesk , sorry dat ik deze vraag hier plaats maar het gaat ook over "rook" dan hoef ik daarover niet een extra topic over te starten.

Grt.

Mijn Krumscheid canister (tot 80cc) heeft standaard een aansluiting voor rook, deze zit aan het begin van de canister, hoe het intern zit weet ik niet :lol:

Grt.

Hallo,

Ik ben zelf nog maar pas met smoke aan het testen en heb zelf de juiste zenderinstellingen en de juiste smoke-vloeistof nog niet, maar het begint er toch al op te lijken.

Ik ben met een lampenolie/dieselmix (die ik van forumlid Gaaaz had gekregen, thanks mate :wink: ) aan het testen geweest en dat werkte vrij goed. De rook mocht nog dikker zijn, maar langs de andere kant viel de "vettigheid" goed mee.

@Wesley

De beste plaatst om in te spuiten is zo kort mogelijk bij de uitlaat van de cilinder, want daar heb je de meeste warmte.
Je moet wel een gezonde afstand behouden tussen cilinderuitlaat en het inspuitpunt zodat er geen vloeistof of rook in de cilinder kan komen.

Zo heb ik het gemaakt:
yak%20smoke%20setup.jpg

Ik heb het koperen buisje eerst rond de uilaatbocht gelast zodat de vloeistof al op temperatuur is voor de inspuiting en dan nog ongeveer 2cm in de bocht zitten zodat de vloeistof in de richting van de uitlaatgassen geblazen wordt.

Gr Joeri

Netjes gedaan Joeri, vooral dat gedeelte van voorverwarming :thumbsup:

Grt.

Mooi gemaakt Joeri :)
Bij mijn uitlaat zat er al standaard een ''ingang'' in de uitlaat (is van Krumsheid (ofsowiets)).. (heb ook een Da50 Btw) :P
Heb het nog eens aan iemand gevraagt en die zei dat je het beste de duitse diesel erin kon doen..

@Raptor nog even: mijn vliegtuig is gespoten :wink:

die zei dat je het beste de duitse diesel erin kon doen..

Of V-power diesel :wink: misschien ga je dan harder?

Ik geloof dat er in duitsland strengere regels zijn en dat er dus minder verontreiniging in de diesel zit (zwavel etc.) misschien dat hij daarom "duitse" diesel aanbeveelt. V-Power diesel zou dan ook moeten voldoen.

Overigens is diesel erg vet en ik heb me ooit laten wijsmaken dat "echte" smoke oil beter werkt en minder vet is... misschien dat iemand dat kan bevestigen??

Cheers,

Rich

Ja heb geen idee maar mischien dat hij idd door de V-power diesel echt harder gaat :P (uitproberen dus :) ).
Overigens is dit mijn eerste vliegtuig met smoke dus moet het even allemaal uitproberen..

Joeri G. zei:
@Wesley

De beste plaatst om in te spuiten is zo kort mogelijk bij de uitlaat van de cilinder, want daar heb je de meeste warmte.
Je moet wel een gezonde afstand behouden tussen cilinderuitlaat en het inspuitpunt zodat er geen vloeistof of rook in de cilinder kan komen.

Zo heb ik het gemaakt:
yak%20smoke%20setup.jpg

Ik heb het koperen buisje eerst rond de uilaatbocht gelast zodat de vloeistof al op temperatuur is voor de inspuiting en dan nog ongeveer 2cm in de bocht zitten zodat de vloeistof in de richting van de uitlaatgassen geblazen wordt.

Gr Joeri

Hey Joeri, ik wist dat het meestal op die plek werd ingespoten, maar met een reso pijp dacht ik dat dat anders was , dus als ik ook op die plek inspuit hoef ik niet bang te zijn voor explosies? waar ik wel eens verhalen over gehoort heb?
(zo te zien heb jij ook een resopijp) dus dan zal het wel gaan he :wink:
Bedankt.

Grt.

@ Wesley

Als je diesel of smoke-vloeistof inspuit dan zal je zeker geen ontbranding of ontploffing hebben in de canister of pipe. Daarvoor is de druk en de temperatuur te laag.
Die iemand die je dat verteld heeft zal misschien per ongeluk benzine in zijn smoketank getankt hebben, dan heb je een soort naverbrander denk ik :lol:

Smoken met tuned-pipe is geen probleem, alleen dat uitgang pipe iets koeler is dan bij een canister.

Gr Joeri

Joeri waar is je smoke pump eigenlijk van? Ik heb er een van 3W, Btw. heb een uitlaat van MTW daar zat de inlaat voor de smoke vloeistof al op :wink:

Krumscheid canisters hebben het ook, zie foto; (waar het rode dopje op zit)

Hpim3272.jpg

Grt.

Rustig jongen, het staat er nog geen dag, die vraag van je :wink: :)

Grt.

Zal dan een kleinere versie zijn, maar uit dezelfde serie. Het voordeel is dan wel dat je zelf niks hoeft te fabrieken qua aansluiting. Maar ik sluit er niks op aan, een houtbouw kist met folie lijkt me geen succes met die vieze vettige rotzooi, maar het blijft wel mooi.

Grt.

Back