Smoke Systemen

• Topicstarter Topicstarter Jeff
  • Startdatum Startdatum
J

Jeff

Guest
Hallo allemaal,

Nu is mijn vraag. Welke manieren bestaan er allemaal om
smoke uit een vliegtuig te laten komen? En kan je dat zelf maken of
kopen?

Gr.

Jeff

zijn er hier ook mensen die dat dubro systeem voor kleine 4takkers gebruiken?
als dit een beetje fatsoenlijk werkt lijkt het me wat voor op mijn extra.

en is dit ook in nederland ergens verkrijgbaar?

gr,
stephan

Laatst bewerkt:
Iemand ervaring met het Dubro systeem?

Als je met het klepje uit onderstaande afbeelding bedoelt dan wel,

full

Jaren geleden op een Goldberg Pipercub gehad i.c.m. een OS FS-70 Surpass. Rookte leuk, vooral op de grond. Maar in de lucht viel het toch wat tegen. Wat ook tegenviel is dat deze "afsluiter" eigenlijk geen afsluiter is maar maar een soort smoorklep die de twee brandstofleidingen dicht probeert te drukken, mijn servo had er toendertijd aardig moeite mee.

Leuk speelgoed maar geeft trouwens i.c.m. diesel een heeeeeeeele hoop bagger op je kist ;)

Gr. Teus

Laatst bewerkt door een moderator:
Moet nu weer zichtbaar zijn Hans,

Ik had hem gelinkt, maar die site zal externe linken wel geblokkeerd hebben dus nu maar ff geupload.

Gr. Teus

Rook voor elektrisch vliegen

Niet dat ik al plannen in die richting heb, maar gewoon ff nieuwsgierig;
Zijn er ook rookgeneratoren voor elektrisch vliegen?

ik heb diverse 4takt methanol motoren voorzien van smoke, en daar veel meegexpirimenteerd, interne leidingen gesoldeerd in de uitlaat, inspuiten in het uitlaatspruitstuk, diverse pompsystemen gemaakt,

als het om smoke op een 1 cylinder 4takt modelmotor gaat,

in 1 woord, vergeet het maar, wat je ook probeert, je krijgt geen dikke rook, simpel weg omdat de motor/uitlaat niet heet genoeg word,

tevens moet je bij een motor van die grote, teveel gewicht toevoegen .pomp, tank, diesel

bouw een benzine kist, en je hebt echt plezier van je rook.

tevens moet je bij een motor van die grote, teveel gewicht toevoegen .pomp, tank, diesel

Pomp hoeft niet, ik gebruikte de carterontluchting en dat ging perfect. Verder alleen een tankje met diesel. Op de grond een hoop rook en in de lucht een mooi dun spoortje. Dik spoor is me ook nooit gelukt. Ik spoot de diesel direct na de cilinder in het bochtje van de uitlaat bij een OS-70 Surpass.

Gr. Teus

Back