smoke

Hallo iedereen

Ik vraag mij af of het nodig is om een ontluchting te hebben in je smoke tankje. Ik dacht van wel, maar ik zou het graag zeker weten.

Jasper

Ok dan, ik heb vroeger ongeveer 30% aspen bij 70% methanol met risinus olie gegoten. Dit kan ik dus niet meer gebruiken voor in een motor, zou ik dit kunnen gebruiken voor smoke i.p.v. diesel, anders moet het toch weg...

of gewoon lampolie doet het goed voor een euro per liter geloof ik

ik zou gewoon smokevloeistof kopen , dit geeft een `` drogere `` rook en vervuilt je model niet zo erg als andere olieen .

als je dicht bij de duitse grens woont kun je het vast ergens in duitsland kopen bij een modelbouw shop .

Voor speciale shows ga ik misschien wel smoke olie of lampenolie gebruiken. Maar nu zou ik graag zaterdag mijn smoke pomp testen en daarom zou ik willen weten of aspen met methanol en risinus olie zou werken.

Kan je pompdichtingen daar wel tegen ?

Ik zou dat risiko niet nemen.
En voor de mensheid zal het ook wel niet gezond zijn (zoals diesel)

Mvg Johan

Biodiesel kun je als goedkoper alternatief gebruiken om te testen, het geeft wel alsnog een hoop rommel, maar het resultaat is ook wel redelijk;

(Mijn oude Extra in 2008 )

nederweeeert_46_.jpg

Maar omdat ik hem nu zaterdag graag zou testen, zou ik diesel gebruiken. Ik zie dat ze diesel ook voorstellen in de handleiding. Dus zou je toch denken dat die dichtingen er tegen kunnen? Giftig, tja als ik een eindje van mij vlieg...

Heeft er anders iemand nog wat lampenolie, biodiesel, smokeoil, ... te koop?
Ik doe mee aan de 3dcollege fly-in, ik zou het daar kunnen kopen.

... Ik vraag mij af of het nodig is om een ontluchting te hebben in je smoke tankje. ...
Een behoorlijk elementaire vraag, of zoals je zelf aangaf, onzekerheid. Gewetensvraag: ben je er aan toe om shows te vliegen? Het lijkt me dat je inzicht nog enige verbetering/ervaring behoeft.

@ron van sommeren:
Wat heb ik dan tekort om shows te vliegen?
Het is toch niet omdat ik dat ene niet weet dat ik het niet zou kunnen?

@ron van sommeren:
Wat heb ik dan tekort om shows te vliegen?
Het is toch niet omdat ik dat ene niet weet dat ik het niet zou kunnen?
Als ik je filmke bekijk Multiplex Acromaster 3D op you tube denk ik dat je goed bezig bent om shows te vliegen.Natuurlijk kan je niet alles weten als er iets is wat je nog nooit hebt gebruikt zoals een smokepump.
Mvg Wes.

Gebrek aan inzicht. Aan je vliegcapaciteiten twijfel ik niet, maar wel een beetje aan je toestel.
Anderzijds, je hebt het hier gevraagd, dus je weet wat je niet weet, dat is ook een vorm van inzicht :)

Laatst bewerkt:
ik zou smoke olie gebruiken heb ik hier zelf ook staan €25 van flugsshau deze om precies te zijn;)PR Medien & Hobby

is een zeer dichte rook en geeft geen troep. bij diesel kan je folie ook nog eens los gaan.

kevin

Ik woon in België en ik vind niet echt een winkel die deze olie heeft. Anders ga ik gewoon voor de powerbox oil van aerbertics. Maar nu eerst even proberen met diesel.

GEEN DIESEL!!! daar gaat je folie van los;) maarja als je echt diesel wilt gebruiken en de olie ook wilt bestellen dan bestel mar meteen nieuwe folie mee;)

Back