Snaarspanning Trex 450S

Ik weet het zal best als eens ergens beschreven zijn.. maar krijg bij het zoeken 1001 draadjes.

Wie kan mij vertellen cq uitleggen hoe je de snaarspanning van een 450S in kunt stellen... :confused: de mijne staat nog strakker als een viool snaar.
Daar door loopt de heli ook niet erg soepel. :puppydogeyes:
Volgens mij zet je snaar snel te strak...

Groeten,

Frans

Het staat met een plaatje heel mooi in alle T-Rex handleidingen. Google even naar T-Rex manual + PDF. Er staan er op HeliFreak in één draadje in ieder geval een paar bij elkaar. Het gaat niet om mm's maar je moet de belt tot net voorbij het midden kunnen drukken. Moeilijk uit te leggen en een plaatje zegt meer dan een heel verhaal.

Succes, Jeroen

Jeroen, klasse... dit staat dus mooi niet in de 450S manual.. ik heb de staart-buis wat gelost en hem iets het frame in gedrukt... nu loopt alles geruisloos...en een stuk soepler.. :thumbsup:

Frans....

Volgens mij: zeker niet te strak spannen, zo doe ik het ook bij mijn HBKingV2 en dat gaat prima.
Hoe strakker, hoe meer power je verloren laat gaan in nutteloze energie :(
Kunst is dus om te bepalen hoe slap de snaar kan staan voordat er andere problemen ontstaan, zolang de snaar niet slipt, zal er weinig verlies optreden,

toch?

Laatst bewerkt:
Back