Beste mede modelbouwers, Ik vroeg me af of dit kwaad kon? Ik heb hier een paar foto's: Er zit niet zo gek veel spanning op, maar kan dit door de wrijving misschien wel schade aanrichten aan de lipo? Graag jullie reacties.
Ja dat kan schade geven aan de lipo. Kan je de spanrol die op de bovenste snaar zit niet ombouwen naar de onderste snaar? Dan krijg je meer ruimte! gr Richard
Als de lipo cel opzich schade loopt krijg j brand ofzo dus beter zoals Richard zegt spanner verzetten zodat riem wiegblijft van lipo.
zo gaat je lipo wel nog naar voor en achter schuiven, probeer hem zo nog wat beter te fixeren. Bij een grote klap ligt hij half uit de wagen... ps; hoeveel cellen lipo?
de hier boven genoemde oplossingen zouden allemaal werken maar is de batterij wat naar voor/achter verschuiven (misschien een blokje er tussen doen?) niet de makkelijkste oplossing?
ik zie dat je aan beide zijden van de lipo nog ruimte over hebt, is er geen mogelijkheid om de lipo verder naar achteren te plaatsen dmv. spacers oid?
Probeer het lagerrolletje van de snaarspanner onderop te plaatsen zodat die daar de snaar iets optilt.
Tis een 3s lipo, accu knalt er niet meer uit, zitten rubbertjes tussen. Als ik dan de bandjes strak aantrek gaat hij weer naar het midden. Heb ik geprobeert, maar is lastig, ik kan misschien iets van een plaatje carbon maken.. bedankt voor de reacties iig!
ik zou een lipo kopen die er goed inpast, eentje met 3 cellen die wat dunner is en dus wat breder. welke motor ga je rijden met die lipo? en hoe veel c is je lipo en de capaciteit? deze lipo ziet er uit als 1 die ze bij vliegtuigen gebruiken. mvg Hans
Ik doelde ook eigenlijk op iets tussen de accu en de klittenband bevestiging klemmen, zodat de accu niet naar het midden kan schuiven maar tegengehouden wordt
Dat kan ik wel eens proberen. Ik heb deze lipo's gekregen van michaelio van mbf, kan best dat deze voor een vliegtuig zijn, boeit me ook niks, ze doen het goed.. Ik rijd met een 12t yeah racing motor met bijbehorende 35a regelaar En de accu's zijn 30c 2800mah.
met de accu is niks mis hoor begrijp me niet verkeerd, maar vliegtuigaccu's zijn over het algemeen rond de 20c en als je een sterke brushless in je auto hebt is de accu te ligt. autoaccu's zijn over het algemeen dunnen iets langer en breder zodat je niet het probleem hebt wat jij nu hebt.
Klopt, zijn meestal iets dunner ja, maar ach, ik probeer het span rolletje gewoon wel om te draaien o.i.d. Jullie horen/zien nog wel hoe ik het precies ga oplossen. Bedankt voor de reacties!