Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Tja, zodra er iets beters is dan al het andere word dat direct de nieuwe standaard...Dat een fabrikant als Futaba geen enkele servo in het gamma zou hebben die voor F3A doeleinden sterk en snel genoeg zou zijn.
Helaas niks kunnen vinden dat <50g, <0,08s en >5kg is. Hoewel het moet kunnen als je kijkt wat er wel gehaald word. het is ook vaak ~30g, en dan gelijk 55g+Niet 50 gram wegende suggesties daarvoor zijn uiteraard altijd welkom!
En nu eerst maar heel hard hopen dat de rode versie op tijd in NL is, anders valt er sowieso niets te snappen![]()
Nando zei:Helaas niks kunnen vinden dat >50g, <0,08s en >5kg is. Hoewel het moet kunnen als je kijkt wat er wel gehaald word. het is ook vaak ~30g, en dan gelijk 55g+
HV-787 0.033 sec/60° 8.44 kg.cm @7,4V 67.6g maar 10g meer dan de vorige, wel wat gedoe om de bedrading goed te krijgen.
Wat is er mis met de bedrading?
Niets, maar Nando wil waarschijnlijk een ontvanger gebruiken die geen 7.4v lust.
(De Spektrums van mij kunnen 9V hebben.)
Raar, nu de standaard voor servo's 2s lijkt te gaan worden, om ontvangers te hebben die dat weer niet aan kunnen. (De Spektrums van mij kunnen 9V hebben.)
Snel is 0,07 sec en dan nog met een gruwelijke overkracht van 12 kilo zodat die snelheid ook overeind blijft bij grote uitslagen.
.
Hij blijft mooi stilstaan bij pull-pull zowel op hoogte als op rudder, zelfs bij de 3D kisten waar het rudder vele malen groter is dan op een F3A model en zelfs op een verhoogde spanning van 7,2V.
De meeste mensen weten niet hoe ze een pull-pull aansturing moeten maken en rommelen maar wat aan.
Bovenstaande geldt alleen voor electrisch aangedreven toestellen, de brandstof toestellen trillen uit zich zelf al genoeg.
Gebruik de juiste kabel voor pull-pull: Bij veel kabels voor pull-pull aansturing zit er rek in de kabel, dat kunnen we niet gebruiken dus weg er mee.
Een beetje frictie aanbrengen bij de scharnier as, zodat je ongeveer 20 gram kracht moet zetten op het rudder horn voordat het roer gaat bewegen is ook behulpzaam.
Bedenk dat hoe hoger de spanning wordt hoe meer het geheel gevoelig wordt voor trillingen. Alleen onze 3D toestellen lopen op 7,2V, de F3A toestellen gewoon op 6v.
Dit slap staan van de kabels bij maximum uitslag (1-2mm) aan het uiteinde van het roer, is niet van belang, zo lang als er in F3A nog niet langdurig achteruit gevlogen moet worden.
Maar die zit toch niet meer op dit forum? Dus dan zou het toch weer mogen....:squarewink:Ze noemen het 'hezikiaans quoten', en het is dus verboden![]()