snel draaiende outrunner

Spannend project weeral :p

Krijg je de kist nog gebalanceerd met die motor zo voorop? Ik ben benieuwd welke prop je zal nodig hebben.
heeft iemand daar een idee van Gerben,Gert-Jan? 60A 10S een goeie 2kw. en wat zal het in de praktijk zijn 30K rpm
Ik wil je nog een tip geven om temperatuur metingen te doen tijden de vlucht, daar kom je veel mee te weten. en kort op gas zo doen ze dat met die speeders ook. ze geven korte stukken gas om boven te komen dan cirkelen ze een beetje rond zonder, en dan komen ze volle bak naar beneden voor de snelheidsmeting. :)

Groeten
Val

Laatst bewerkt:
Hey val,
Die motor weegt slechts 190 gram dus dit valt wel mee hoor, bovendien kan ik mijn 10s pakket voor 75% achter het zwaartepunt kwijt.
Nu ik een yge regelaar zou gebruiken kan ik zelfs op 12s gaan, ik denk dat ik een 2s pakket nog onder mijn regelaar, ontv en bec zou kwijtkunnen.
Maar ik ga eerst eens zien of 10s al haalbaar is.
Ik besef ook dat deellast niet gezond zal zijn voor de regelaar, maar hoop al bij al een koele aandrijving te hebben waar ik 10sec volgas mee kan aanhouden. De lipos worden niet overbelast en de regelaar word niet overbelast. Enkel de motor krijgt een hoog vermogen te verwerken maar die zit dan ook heel goed gekoeld.
Hetgeen waar ik een beetje mee zit is of het airframe zelf niet uiteen zal spatten.

B.t.w. Weet iemand een shop waar de YGE 60 HV in stock is?
Dit is blijkbaar ook een probleem.

grtz Johan

veelbelovend

Goed, voor alle duidelijkheid de hyperion ZS3025B-10 775 rpm/V.staat reeds op de neus van mijn plasma gemonteerd zoals je ziet op de foto en vandaag is de yge 60A hv 12s regelaar aangekomen.
Natuurlijk heb ik onmiddellijk alles samen gesoldeerd en getest en...

Het loopt gesmeerd:
Als testpakket heb ik mijn 10s 2p 10Ah pakket genomen dus de spanning zakt natuurlijk niet bij deze kleine belasting.
49A en ongeveer 1800W bij 22200 rpm/min met een apc sport 7x9. Na 15 seconden looptijd statisch is de motor lauw en de regelaar gewoon koud.
De motor loopt mooi trillingsloos en soepel over zijn hele bereik ik sta versteld over de balans van deze hyperion motor aangezien hij ontworpen is met de bedoeling niet echt meer dan 10000rpm/min te lopen.
Het is heel leuk om zulke vermogens zo koel te kunnen vrijlaten.
Ik heb zin om 12s eens te testen op deze setup gezien ik blijkbaar nog reserve heb.

grtz Johan

Laatst bewerkt:
helimotoren ?

Mooi project!

Ik zoek iets soortgelijks om F5D te vliegen volgend jaar.
Maar dan dus 1 KW, 5S en ca 18.000 RPM om binnen 80 dBa /7M te blijven. 7X10 of grotere prop.
Scorpion lijkt een goede keus.
Veel van de hoger KV motoren hebben echter maar 8 magneten.

Ik heb gelijk slechte ervaring met hoog toeren 14 polige motoren op simpele regelaar. Eens een china motortje omgewikkeld naar hoog KV, liep niet lekker. Die regelaar trok dat gewoon niet. Heel mooi om te horen dat het met een YGE wel gaat.

Heli motoren zijn best een mooi uitgangspunt. Hier vind je veel 30.000 RPM buitenlopers met KW's vermogen.

Tjarko

Back