Snelh regeling e-zwever op zender

Graag had eens geweten waar voor jullie gevoel de motorregeling (van een zwever) gezet wordt op een mode 2 zender.
Dacht eraan om remkleppen (of flaps) op linkse stick en de motor op een draaiknop, of is het beter omgekeerd ?
De ailerons en hoogte staan uiteraard op rechtse stick
Nog andere sugesties eventueel ?

Ik heb jarenlang mode 1 F3J gevlogen. Ik zou de kleppen op de stick houden, aangezien je die alleen maar gebruikt op final en laag bij de grond, is het toch makkelijk dat je de kleppen in een reflex direct weer dicht kan trekken mocht dat nodig zijn. En als dan eerst nog eens moet overpakken en zoeken naar een draaiknop...

Die motor zet je volgas om te klimmen en op hoogte zet je em weer uit dus daar heb je tijd genoeg voor om dat via een draaiknop te doen.

Just my 2 cents ;)

Die motor zet je volgas om te klimmen en op hoogte zet je em weer uit dus daar heb je tijd genoeg voor om dat via een draaiknop te doen.

Motor wordt inderdaad ondergeschikt bij een E-zwever i.c.m. met kraaistand maar persoonlijk vind ik het handig om deze motorfunctie op bijv. een schuifschakelaar (zoals op de zijkanten van een FF-9) te plaatsen EN ook nog eens aan de linkerkant.
Dit omdat ik de kist met rechts opgooi en toch nog wel een beetje controle wil houden op die komkommersnijder van 39cm doorsnee voorop de zwever.
Daarnaast is zo'n schuif makkelijker benaderbaar dan een draaiknop in het geval je bij de landing snel je motor aan moet zetten i.g.v. een doorstart o.i.d..

Maar hier geldt ook: 'Just my 2 cents' :p

Zelfde als hieronder bij mij. Wel mode 1, maar schakelaar voor gas bij m'n linker wijsvinger. Crow op een stick.

Op mijn F3J elektrozwever heb ik motor én butterfly allebei op de gasstick (rechts want ik vlieg mode 1) en wel zó dat:
- vanaf stick neutraal (50%) naar beneden (0%) is butterfly (proportioneel)
- vanaf stick neutraal (50%) naar boven (75%) gebeurt er niets
- vanaf stick 75% naar volgas (100%) is e-motor (proportioneel).

Ik kan dus bij een doorstart in één beweging van vol butterfly naar vol gas zonder schakelaars. Ik heb dit uiteindelijk zo bedacht omdat motor op een schuif of switch mij niet beviel.

Was wel even puzzelen om dit te programmeren op de FF-9.

Back