snelheid meten

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door m-king, 14 mei 2004.

  1. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Sjongejonge... kan het nog ingewikkelder allemaal?
    Zet er gewoon een fietscomputertje in die de max snelheid onthoudt. :hammer:
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Zoals deze: http://www.venom-racing.com/product/vsm/index.htm
    Kost maar 49 dollar....
     
  3. Rick St.

    Rick St. Guest

    Hmm wat ook werkt is 100 meter aftekenen... En daar een streep op het eind en bij het beginn atuurlijk..
    dan kom je volgas aanrijden... en als je over de streep bent drukt iemand anders de stopwatch in, en op het eind ook.. dus je meet ongeveer hoe lang je erover doet in 100 meter, Dan moet je gaan rekenen :lol: daar is een sommetje voor.. krijg je op school.. maar die ben ik vergeten...! :lol: Maarja, zoiets hebben wij ook gedaan... rc monster zn hpi sprint lieep 57,8 kmpu...
     
  4. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Hmmm déjà vu? ;)

     
  5. Rick St.

    Rick St. Guest

    Woops.. niet gelezen.. :oops: Ik dacht .. ik zet ff mijn manier erbij :twisted:
     
  6. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Geloof niet dat een straatrijder 1 of zelfs meerdere meetlussen tot zijn beschikking heeft... Jouw oplossing voor het probleem is dus geen optie.

    Heb net al een link gezien naar een leuke snelheidsmeter (in deze thread), maar of die helemaal betrouwbaar is betwijfel ik... Waarop is deze gecallibreerd... je kan wel ergens een sensor en een magneetje monteren, maar wordt er rekening gehouden met de wielomtrek etc.?
     
  7. Scarecrow

    Scarecrow Guest

    Doe je stoute schoenen aan, loop het plaatselijke politieburo binnen en vraag of ze een keer willen komen meten met hun lasergun. Die mannen/vrouwen moeten ook oefenen met de gun en de meesten zijn best bereid om dat een keer te komen doen waar jij rijdt (nou ja, tenzij je echt mijlen van het dichtstbijzijnde politieburo zit). Het mooiste is als een van de heren (sja, je ziet eigenlijk maar weinig racende dames(?)) zelf in de modelbouw zit...
    Vriendelijk blijven (geen slimme opmerkingen over boeven vangen enzo, want dan zijn ze zo weer weg) en een kop koffie erbij doen wonderen in de bereidheid om een en ander uit te proberen.

    Makkelijk is het meten niet, dat klopt (weet ik uit eigen ervaring). Maar met een statief en een behoorlijk recht stuk moet het lukken.
     
  8. TnT nelis

    TnT nelis Guest

    Dit is natuurlijk nonsens, als jij zo sloom bent dat je 2 seconden later de stopwatch indrukt bij start lijn, dan zal je hem ook 2 seconden later indrukken bij finish lijn en dat het niet 2 keer precies 2 seconden is is verwaarloosbaar.
     
  9. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Als jij bij de eerste streep staat dan kan je nooit met zekerheid het juiste moment bepalen waarop je over de tweede streep gaat die 100 meter verderop ligt...

    Toch misschien de stoute schoenen maar eens aantrekken en een van de heren of dames van de politie vriendelijk vragen of ze eens een meting willen doen...
     
  10. TnT nelis

    TnT nelis Guest

    DAn ga je in het midden staan of neem je een kleinere afstand. Maar dan ook weer andere formule.
     
  11. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    zoals roelof al zei, niet waar.....

    kijk even in die link die ik gaf, staat behalve je eerst sectie en tweede sectie tijden ook je topsnelheid tussen.....
     
  12. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    @ satoer en allen....

    die fietscomputer slaat tilt omdat je veel te veel rpm hebt... heb er al aan gedacht hoor ;)
     
  13. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik ook, maar dan wel met een pulsdeler tussen de sensor en computer..
     
  14. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Ik heb zelfs gezien dat ze met een fietscomputertje het rpm van de rotorbladen van een heli hebben gemeten.
     
  15. Jasper79

    Jasper79 Guest

    hier kan je wel snelheid mee meten
    op www.conrad.nl
    en dan zoeken naar INFRAROOD-STOPWATCH



    Artikelnr.: 130202 - 8A
    26,50 EUR


    deze kost €26,50 als je er dan een 2e Lichtsluis bij koopt
    voor €15,95 kan hij met een stopwatch (ingebouwd) de tijd meten
    en met een rolmaat kan je zelf de afstand meten
    dus ff rekenen en daar is de topsnelheid

    mvg jasper tielen
     
  16. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Je kunt niet doorlinken op de site van Conrad. Vermeld het artikelnummer, dan kan men ernaar zoeken!
     
  17. victorymarc

    victorymarc

    Lid geworden:
    8 feb 2003
    Berichten:
    755
    Locatie:
    Zeeland
    Gewoon een Garmin Etrex GPS er op tapen. Onthoud de hoogst behaalde snelheid. Te koop bij 2Brothers.com te Bussum
    Marc
     
  18. Jasper79

    Jasper79 Guest

    ja maar dan neem je 150 gram extra gewicht mee
    en ook nog eens 149,- euro lichter

    mvg jasper tielen
     
  19. Stijn S

    Stijn S Guest

    waarom wil je eigelijk je snelheid weten?
    je weet toch ongeveer hoe hard het gaat.
     
  20. marco_b

    marco_b

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    425
    Locatie:
    Duiven
    Dan heft dat elkaar toch bijna op...... 150 - 149 = 1 :wink:

    Omdat daar de hele topic over gaat, en als je je dat bij alles afvraagt, er waarschijnlijk niet zoveel meer gebeurt op het forum.... :banana:
     

Deel Deze Pagina