snelheid van jullie auto's

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door tunerker, 29 mrt 2005.

  1. CEN TR4

    CEN TR4

    Lid geworden:
    9 mei 2005
    Berichten:
    1.300
    Locatie:
    Sint-Oedenrode
    CEN TR4, loopt 80 met 2 bakkie....
     
  2. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Snelheid is moeilijk in te schatten, je hebt altijd het idee dat het harder gaat, maar je wordt met de neus op de feiten gedrukt als de snelheid daadwerkelijk gemeten wordt.

    Ga er maar van uit dat de meeste straatracers niet weten hoe hard hun bakkie gaat en vaak de getalletjes gebruiken die ze ergens gelezen hebben...

    Wil je het echt weten dan zal je ergens naar een circuit moeten en daar gaan rijden en de meting via een transponder laten doen... Het meten van de snelheid met een zogenaamde lasergun is onbetrouwbaar... onze auto's zijn te klein om een goede meting te krijgen (spreek uit ervaring, vorig weekend is mijn FG MT gemeten door de politie, ze kwamen na 5 pogingen niet verder als een meting van 45 km/u terwijl die echt wel harder gaat... en dat leek al erg hard !)..
     
  3. CEN TR4

    CEN TR4

    Lid geworden:
    9 mei 2005
    Berichten:
    1.300
    Locatie:
    Sint-Oedenrode
    hoe heb je dat geregeld met de politie Mari? :p


    er staat idd op de doos dat ie 80 rijdt.....
    Maar er zit wel een 2-bak in en rijdt niet langzaam. Het is best een fel motortje...
     
  4. Jurr

    Jurr Guest

    Mijn TXT kan heeeel langzaam :)
     
  5. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    De politie is je beste vriend... toch?

    Ze kwamen toevallig voorbij toen we aan het rijden waren, nieuwsgierig als ze zijn blijven ze dan even kijken... Kreeg van een van de agenten de vraag hoe hard mijn auto liep, aangezien ik dat niet wist, wilde ze dat wel even meten met de lasergun...

    Nouja tot een goede meting is het niet gekomen, is moeilijker dan het lijkt omdat de auto vele malen kleiner is als een 1:1 auto.

    Ik verwacht ze de volgende keer wel weer als we aan het rijden zijn, proberen we het nog een keer een goede meting te krijgen...


    Geloof me maar, dat haal jij er echt niet uit... de door de fabrikant opgegeven snelheid is onder optimale omstandigheden gehaald, waarbij het motortje tot het uiterste is gegaan... Wees blij als je de 65 km/u haalt, ook dat is al zeer snel en je houdt de auto dan al moeilijk onder controle.
     
  6. CEN TR4

    CEN TR4

    Lid geworden:
    9 mei 2005
    Berichten:
    1.300
    Locatie:
    Sint-Oedenrode
    Was dat op een Maandag avond in Veghel Mari??? Of ergens anders..?
     
  7. andyr74

    andyr74

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    586
    Ik heb ergens een (amerikaanse) online winkel gezien (ben de site nu even kwijt) waar ze sport- en adventure-artikelen verkochten. Daar verkochten ze onder andere speedguns die bedoeld waren voor bvb tennis en baseball om de snelheid van het balletje te meten. Dus om kleine voorwerpen te meten op een niet al te grote afstand. Bij de technische gegevens stond een nauwkeurigheid van 2% tot meer dan 100 mph (weet het exacte maximum niet meer). Dit is toch al redelijk nauwkeurig. Het zou dus ook geschikt moeten zijn om een "kleine" RC auto te meten. Als ik me niet vergis lag de prijs juist boven de 100 USD.
     
  8. mini-t man

    mini-t man Guest

    mijn mini-t gaat nu nog 40 km/h. maar dat gaat zeker veranderen 8)
     
  9. lthmofo

    lthmofo Guest

    100 op het rechte stuk met mijn 1:8 , met mijn TRF haal ik zo rond de 70 (12 Turns)

    ach ja maar wat doet snelheid er aan toe, het gaat erom hoe snel je zon rondje rijd :lol:
     
  10. no-excuse

    no-excuse

    Lid geworden:
    28 mei 2003
    Berichten:
    452
    Locatie:
    Nederland, Veenendaal
    mijn picco integra topsnelheid van 100 km/h.
    mijn protech nitro tech.12 topsnelheid van 70 km/h

    Gemeten met radargun.
     
  11. Qlone

    Qlone Guest

    Mijn serpent 710 gaat 95km per uur, en dat is een echt gemeten snelheid (circuit mach). Let verder maar niet op de ronde tijden... Ik had motor problemen en een issue met een wel heel erg nerveuze achterkant die dag....

    [​IMG]

    Ik nodig ook iedereen die zegt dat z'n CEN of protech of whatever meer dan 80km/u loopt uit om 't eens te meten op heemstede... Je mag er mijn transponder voor gebruiken...
     
  12. Flip

    Flip Guest

    qlone waar heb je ergens die snelheden gevonden?
    Ik reed namelijk mee met de kwc cup en wij zijn ook op heemstede geweest en ik wil wel eens weten hoe snel mijn autootje is.
    Het was wel met een club transponder.
     
  13. Qlone

    Qlone Guest

    Op MyLaps.com kan je rondetijden van de mach (en van vele andere circuits en andere sporten) terugvinden.

    Je zou dan wel de datum van je bezoek en het transponder nummer moeten weten, dan kan je het terug zoeken.

    ( http://www.mylaps.com/results/showevent.jsp?id=69701 voor het evenement... Alleen weet ik niet of de snelheden daar nou de gehaalde topsnelheid of de gehaalde gemiddelde snelheid is. Ik denk het 2e....)
     
  14. Beethoven

    Beethoven

    Lid geworden:
    9 dec 2003
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Gouda
    Moet wel topsnelheid zijn want in je snelste ronde is de topsnelheid het laagst als het gemiddeld was zou die juist hoger moeten zijn
     
  15. neoblader

    neoblader Guest

  16. Qlone

    Qlone Guest

    Als je het goed instelt is het erg betrouwbaar... AMB maakt transponders en telsystemen voor een heleboel sporten, en als het niet goed zou zijn zou dat al lang bekend zijn...
     
  17. wiebe

    wiebe

    Lid geworden:
    5 feb 2003
    Berichten:
    3.384
    Locatie:
    drenthe
    ik hebnet een gps gekocht in de uitverkoop in amerika .
    garmin geko en hij onthoud ook je max snelheid .
    hier in ned te koop voor 110E ongeveer en 88gram zwaar .
    is dat niet iets voor jullie
    groeten wiebe
     
  18. R3an!m@ted

    R3an!m@ted

    Lid geworden:
    9 jul 2005
    Berichten:
    709
    Locatie:
    Zwanenburg
    Die link die jij geeft is van een oval of speedway. Dus een baan waar alleen maar op snelheden wordt gereden. Dus die tijden zouden heel goed kunnen kloppen.
    Maar mijn 710 met JP motor gaat op mach zo tussen de 95-103. Hangt van het weer en de hoeveelheid grip af.
     
  19. Flip

    Flip Guest

    Nee waarschijnlijk de gemiddelde snelheid het was 46 km/u.
    Dit jaar hoop ik die tijd te verbetere doormiddel van zwaardere vertanding en strakker rijden alhoewel ik op mach beste junior was en als 5de eindigde in de A-finale standaard klasse.
     
  20. serpent950-r

    serpent950-r

    Lid geworden:
    13 sep 2005
    Berichten:
    203
    Locatie:
    Roosendaal
    my ass dude.. mijn serpent haalt de 120 zeker ... nog wel 140 ook..

    en die 1:10 serpentjes halen de 100 ook wel hoor.. (ligt miss aan de tandwielverhoudingen?) de rest kan ik niet oordelen.. ben serpent rijder.. :lol:
     

Deel Deze Pagina