Snelheid!

• Topicstarter Topicstarter RC junkie
  • Startdatum Startdatum
k ik woon in Zuid-Oost.....
maar miss kunne we een keertje gaan vare ergens?

jaimy zei:
de meeste regellaars die je tegenwoordig heb die tot 12 cellen werken hebben namelijk een bec systeem.

Ok denk dat je bedoelt _vanaf_ 12 cellen, je zou met zoveel Voltjes nl je BEC opblazen.
Even rekenen....12x1,2 Volt = 14,4 Volt, daar moet 4,8 Volt van gemaakt worden, blijft over 9,8Volt bij ongeveer 1 Ampere.....dus conclusie je zou een BEC moeten hebben die zo'n 10 Watt moet gaan weg stoken....dat wordt wel erg heet in zo'n klein doosje.

hallo

de v8 van graupner werkt reeds vanaf 7 cellen met bec

en de marine versie van robbe 120 navy die gaat tot 12 volt PB maar dan heb je geen bec

ik heb mensen gekend die met deze regelaars in hun boot aann het varen waren op 9 cellen en storingen hadden dat niet meer normaal was

ze gaven alles de schult behalve datgene wat de storingen veroorzaakt
namelijk de bec in de regelaar
niet dat hij defekt was maar de bec zit mee vast op de koelplaat
de motoren verbruiken stroom en de fets verwarmen de koelplaat tot de bec in veiligheid ging van de warmte van de driver fets
na enige seconden koeltde die plaat terug af en werkt alles weer normaal tot de zaak weer tewarm werdt

je kan dus zeker ook met een elektronische regelaar varen en toch een ontvanger accu gebruiken
doe ik ook altijd in speed boten
die paar gram van 200 Mha celletjes kan je best gebruiken om je trim van je model beter te krijgen

ik vaar nu met een sonic evo van hopf met een corally anker in een dr speed huis met lrp borstels
en een v8 regelaar met een 600 ontvanger van graupner
en 3300 sanyo van hopf

en ik moet zeggen het gaat goed vooruit

zondag zien we wel weer wat stukken ik gemaakt heb in hengelhoef op de belgische BK

groetjes raf

@jaimy

dus ik begrijp dat ik Geen regelaar heb ? is het dus mogelijk om er een zwaardere motor in te zette ?

Back