snelheids regelaar defect van borstelloze motor

vandaag mijn regelaar in rook opgegaan.

het is voor een motor van max 25A, ik heb dit als een set gekocht gehad.

kan ik de regelaar vervangen voor een andere of is dit merk gebonden.

ik bedoel dus dat deze bij het merk motor moet passen of maakt dit niet uit?

Ja kan zonder probleem uitgewisseld worden. Ik weet niet waar je hem voor gebruikt maar ik zou gelijk iets zwaarder gaan zitten. Je kunt beter over hebben i.p.v. net genoeg!!

Hoi welkom,
je kan gewoon een ander merk nemen, ik zou er iets boven gaan zitten , better safe then ;)

EDIT nou mijn goeden vriend boven me denkt hetzelfde :p
was het trouwens een Esky belt motor esc combo ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Waardoor/waarom is hij in rook opgegaan? Als je dat niet uitvist, loop je kans dat nieuwe regelaar een zeer kort en zeer hevig leven beschoren zal zijn.

Waardoor/waarom is hij in rook opgegaan? Als je dat niet uitvist, loop je kans dat nieuwe regelaar een zeer kort en zeer hevig leven beschoren zal zijn.
Daarom vroeg ik al of het om een Esky belt ging (probleem bekend dat ze in rook op gaan),
maar een vraag beantwoorden is natuurlijk een hele klus.

maar errrr het schijnt de accu geweest te zijn, dat ook weer opgelost :banana:
/gaat verder met dagelijkse beslommeringen....

Hoe kan je dat uitvissen? Bij mij is er een x een 80 A regelaar uitgefikt toen ik na het optoeren naar idle overschakelde. De motor (500 klasse) zou max 60 A kunnen trekken....

En trouwens zoals al eerder gemeld een sluiting in je accu pack kan NIET de reden zijn dat je regelaar uitfikt! Want de (kortsluit) stroom gaat door je accu pack en niet door je regelaar. Bij een sluiting in je batterij -wat volgens mij eigenlijk helemaal niet mogelijk is- (of je moet de 2 plus en min-aansluiting tegen elkaar drukken) gaat de batterij spanning behoorlijk onderuit, dus ook de aangesloten klemspanning op je ESC.

Groet,

ETienne

Waarom fikt zo'n ding uit?

- te hoge stromen, oftewel de motor trekt gewoon teveel

- 1 onderdeel overlijd en neemt de rest mee.

- dan heb je nog chinees spul wat een beetje enthousiast aangekondigt wordt, maar wat eigenlijk maar de helft kan hebben

- soms heb je ook met goed bekende merken wel eens pech

Ik zou zeggen, kies er 1
gaat het hier om een 450 klasse, moet je echt wel een beetje aan 35 A denken..

Back