Snelladen penlight accu-pack

Van het weekend een speelgoed R/C boot opgehaald voor mijn zoontje. Bijgeleverd zat deze batterij en lader:

Accu: NiMH AA 600 mAh 6.0 V (volgens de doos overigens 800 mAh)
Lader: 6V/ 250 mA
Benodigde laadtijd: 4-6 uur

Ik heb de accu 4 uur aan de lader gehangen (volgens mij zou met deze lader 2-3 uur genoeg moeten zijn), maar wilde hem gisteren toch proberen met de Imax B6 te laden.

Ingesteld op 0,3 A (0,5C) met de bedoeling in ong. 2 uur vol te laden.
Na 3 uur / 900 mAh nog steeds geen afslag, hoewel de accu niet heet was hoogop lauwarm heb ik het laden gestopt.

Iemand wat tips om deze accu op een nette manier te snelladen (kan dat eigenlijk wel met dergelijke penlight-packs ?). En iemand enig idee waarom de lader niet afslaat ? Wilde bij de volgende poging laden met 0,4 A (misschien is de aanduiding op de doos toch juist).

PS: Kent iemand deze aansluiting, ik ben op zoek naar een tweede batterijtje, maar kan het nog niet echt vinden.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
De accu is 600 mAh. Je hebt geladen met 300 mA dat is 0,5C. De kans dat de lader bij deze stroomsterkte een delta-peak (het moment dat de accu vol is) kan detecteren is klein. De lader gaat dus vrolijk door met laden.

Voor meer informatie over het laden van Ni-Mh accu's zie: <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Laatst bewerkt door een moderator:
Eerst paar keer normaal laden om cellen te formeren.

Of je deze snel mag laden is een tweede, geen idee.

Ik zal van het weekend nog een keer langzaam laden en dan gewoon op tijd.
Dan nog eens proberen met delta-piek. Als ik in de FAQ lees moet een 0,5C genoeg zijn voor een duidelijke delta-piek detectie ....

Back