snelle boot aan 'touwtje'

ron van sommeren

Forum veteraan
Gebeurt dit ook in Nederland?
Electric tethered hydroplane

Filmpje van de hydro, net op het moment dat de motor op toeren begint te komen, bij 160km/u, maakt de boot een flip:
Scorpion Motors: Questions and Answers.... - Page 271 - RC Groups

(Christian Lucas is CL e-boot racer, doet motorontwikkeling (GROOT!) en klein, hij is de hoofdschuldige voor de populariteit van buitenlopers)

Leccy%202.jpg
Leccy-5.jpg

Laatst bewerkt:
Tsjonge, post ik weer eens een keer bij boten, krijg je dit gemopper. Kom op, nieuwtjes, tips, informatie, grappige dingen, techniek ... die termen zijn jullie toch niet onbekend? En het forum verplicht je niet tot het openen van mijn posts. Dat het jullie niet interesseert is minder belangrijk, het gaat juist om mensen die het wel interesseert. Er zijn mensen die het wel waarderen, zie [post2]

Laatst bewerkt door een moderator:
kijk en zo is het maar net! Ik vind het ook altijd leuk om op de hoogte te blijven!!
ik zou om eerlijk te zijn niet weten of ze dat ook in nederland doen ik heb er nog nergens van gehoort in elk geval:( maar als het er is is het zeker leuk om er naar te kijken/bouwen natuurlijk!!

nick,

Er zijn vele varianten in de modelbouw die bij de meesten onbekend zijn. Weleens gehoord van "Straigt running"? Dat is met een modelschip en dat zijn vaak hele fraaie, een parcours van 100 meter in een rechte lijn afleggen en dan een rij boeien passeren. De middelste twee geven de meeste punten. Dit zijn dingen die voornamelijk competities hebben in het buitenland, met name Engeland.
Ook dit soort van "schepen", hydro planes, vind je voornamelijk in Engeland en daar buiten. Ik heb deze wedstrijden in Engeland gezien en zowel electro als verbranding.
Ook worden dergelijke wedstrijden gehouden met stoom! En dat het hard gaat kan ik je verzekeren. Bijna 100Km/uur met een stoom turbine. De regels zijn simpel, zo hard mogelijk over 5 ronden. Iedere ronde is precies 100M en wanneer de deelnemer aangeeft dat er gemeten moet worden gaan die 5 ronden in. Door de tijd over die 5 ronden te meten wordt de snelheid bepaald.
Met verbrandingsmotor ligt dat zo rond de 200Km/uur. Persoonlijk heeft het niet mijn speciale aandacht, maar het is wel de techniek en de competitie die het voor de deelnemer interessant maakt. Vergeet niet dat die vrijwel alles zelf maken en verbeteren, dus een toevoeging geven aan de hobby. In Nederland heb ik het nog niet gezien en weet ook niet of degelijke wedstrijden hier worden gehouden.

Groetjes Hans.

Laatst bewerkt:
ron,

volg je berichten al een hele tijd,steeds met grote interesse.
al veel van je opgestoken.gelieve zo verder te doen.

geert

Ron ik heb voor de zeurkouzen nog wel een oude domeinnaam met een rest van een forum dat door verhuizing niet meer wordt gebruikt. Dat mogen ze wel gebruiken, heerlijk een forum waar niemend op schrijft, lekker rustig.

Ik wist wel dat ze vliegen aan een touwje deden, maar varen en met auto's had ik nog nooit van gehoord.

Boten aan touwtje had ik ook nog niet van gehoord.... :D
Heb ooit wel een een catamaran wedstrijd gezien, ook zonder RC. Baan van ongeveer 100m, mooi haaks op windrichting, bij startsignaal tegelijk loslaten en kijken wie als eerste over finish is :yes: Waarschijnlijk zijn er nog veel meer soorten waar wij nog nooit van gehoord hebben, lang leve het internet :thumbsup:

RC auto's hebben ze speciale banen voor, paal in het midden, touwtje ertussen en gas erop. Met nitro halen ze daarmee meer dan 200mph(!). Zoek maar eens op youtube, "200 mph rc car" ofzo, heb je gegarandeerd wat te pakken 8)

dit ziet er best gaaf uit:P mist misschien het stuk dat je de controle erover hebt, maar ik zelf vind het bouwen en (poging tot) ontwerpen eigenlijk wel het leukste (A)
weet je misschien nog meer van dit soort bootjes-aan-een-draadje-sites?

Jacar

Heel heel lang geleden heb ik er wel eens wat over gelezen maar nooit filmpjes gezien. En er is niemand die mij verplicht op Ron zijn posts te lezen, wel lees ik ze meestal omdat er vaak wat leuks tussen staat :-)

DOOR GAAN DUS !!!!!!

Eigenlijk drie redenen dat ik bericht geplaatst heb:

• Onbekendheid van de sport (pas ook verwezen naar CL speed vliegen aan 'touwtje', zie foto's, maar dan elektrisch)
  • Snelheids competitie: dus goed voor ontwikkeling van accu's, regelaars en motoren (lees: ´verkrachten´)
  • Er zit een Scorpion buitenloper in die op hoog toerental draait (en niemand die hier vraagt "Hee, wat is dat voor motor?" :( ;) )

rh2cc.jpg
rhfai.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Laatst bewerkt:
Back