snelle foamies

• Topicstarter Topicstarter denny
  • Startdatum Startdatum
D

denny

Guest
ik ben op zoek naar snelle en nog snellere foamies zoals een micro jet en dat soort toestellen ik vlieg mijn micro met een mege 16\15\3
met 4.75x4.75 met een 3sp1 1800mah 20c lipo volgas 30 a
06100031.jpg

heb er ook een filmpje van (12mb) vlieg hier op max van 2/3 gas
http://rapidshare.de/files/24085258/micro_jet.ASF.html
weet of kent iemand nog meer van dit soort snelle vliegtuigen ik zoek namelijk een nieuwe snelle uitdaging het liefste van foam
(mag hoeft natuurlijk niet ) of andere setups voor een micro jet
laat het me aub weten wat jullie voor snelle kisten hebben en hoe ze vliegen
de micro jet is nogal een lastig weg te gooien toestel als je er niet op bedacht bent

Denny Muller

Misschien dat de Projeti nog wat sneller is.
Als het echt snel moet zou ik gewoon een speed 400 pylonracer zoals de Voodoo van hoellein pakken. Dat is vele male sneller als een schuimbak.

Paul

probeer hem eens op 4 cellen met een 5,5x4,3.
dat gaat nog wel wat sneller.
je bent wel een beste vent als je dat volgas bijbeent in een duikvlucht.
mij lukt dat niet of maar voor een paar minuten met 10 cellen nicad,s in een pico jet
groeten wiebe.

wiebe zei:

een cel meer en een grotere prop?
ik ben bang dat ik mijn moter met 3 seconden frituur

denny zei:
wiebe zei:

een cel meer en een grotere prop?
ik ben bang dat ik mijn moter met 3 seconden frituur

hoi
mijn pico deed het prima op 10 cellen cp1600 .
met de accu net van de lader 400watt 40 ampere.
je vergeet dat hij vol in de koellucht staat die 16/15/03.
en dit hoeft vast niet cont volgas.

andere optie 16/15.02 .met een cel minder????
aaalie vloog zijn kistje met 6 cellen cp1600 en een 16.15.02.
ik zou wel goede accu,s er in stoppen het zuipt stroom natuurlijk.
groeten wiebe.
ps probeer eerst die 5,5x4.3 eens .deze werkt errug goed.

die 5.5x4.3 lijkt mij wel wat ik neem aan dat dit gewoon een graupner speed prop is ?
maar weet niemand anders een snelle foamy ?

denny zei:
die 5.5x4.3 lijkt mij wel wat ik neem aan dat dit gewoon een graupner speed prop is ?
maar weet niemand anders een snelle foamy ?

Ik vloog mijn microjetjes altijd met de 4,7*4,7 graupner cam (met soms de tipjes behandelt met een vuuraansteker, anders was de stroom idd iets te kritisch). Met dat propje vliegt ie toch het lekkerst. De 5,5*4,3 geeft veel meer trust, en minder snelheid, raar genoeg gemeten ook minder stroomverbruik. De 5,5*4,3 is ook irritanter met de start, hij gooit zich nog iets sneller op de kop.
Wat wel een gegeven is, dat de 5,5*4,3 minder stroom trekt. Je kan dus eens gaan meten, en proberen met 4S en die prop. Zoals Wiebe aangeeft, zou hij meer snelheid kunnen maken, aangezien de micro behoorlijk weerstand toeneemt bij hogere snelheden. Misschien heb je daarom die trust wel nodig.
Bij het lezen van je setup vermoedde ik dat je Lipo de grens van het vermogen bepaalt. Hoe warm komen ze uit het model, en hoeveel keer heb je hem geladen/ontladen(leeggevlogen). Die kan niet lang leven. Probeer eens een grotere lipo, de kist kan het wel hebben!
Wil je sneller, dan kan je beter die setup in een 400 (vol glas) pylonracertje doen, maar dan klopt je topictitel niet meer :wink: .
Ik heb trouwens ook het gevoel dat de nieuwe funjet misschien niet onderdoet aan de micrjet wat betreft snelheid, misschien is die nog wel sneller, ondanks dat de micro aanzienlijk kleiner is. Maar dat is gevoelsmatig, niet gemeten!

Je kan ook gewoon gaan meten en rekenen.

Succes en groetjes van Aldert

mijn lipo komt er hand warm of koud weer uit en kan 36A continu aan dus die kan het wel hebben en piek zelfs tot 54 amp en laad nog steeds vol met mijn lader kan na vele vluchten niet merken dat de lipo slechter word

Aaalie zei:
Wat wel een gegeven is, dat de 5,5*4,3 minder stroom trekt.
Statisch wel, vliegend niet.

Ik gebruik de graupner CAM 4,7x4,7 op 3s lipo 1500mAh 20C
motor is HET-RC 3W.
Current is rond de 30A.
Deze combo zit in de oude microjet van Aaalie en vliegt erug rap. model is door de lichte accu vliegklaar ook lekker ligt.

ps. Aaalie: zijn de servo's die je in je microjet had zitten wel sterk genoeg voor dit motorvermogen?

had ik al gelezen lijkt me wel een leuk experimenteer toestel komt zekers op mijn lijstje te staan

Back