Snertcup 2017

Discussie in 'F5J' gestart door PascalvO, 3 jan 2017.

  1. bobt

    bobt

    Lid geworden:
    15 jun 2010
    Berichten:
    1.256
    Locatie:
    Dordrecht
    Top Marc, dan hou ik het kort na jouw mooie verslag.

    Wat bij Marc wat minder duidelijk was... HET WAS KOUD :) volledig bewolkt in de ochtend met een straf oosten briesje. Dit maakte het ook behoorlijk turbulent. De eerste 2 vluchten met de Xplorer F3J (1750 gram) en bijna 500 gram ballast. Dit pakte voor mij aardig uit omdat ik gebruik kon maken van de turbulentie zonder onbestuurbaar heen en weer gesmeten te worden. De 2e landing was de laatste, een van de messing flap armpjes besloot het voor gezien te houden. Deze had wellicht al een flinke tik gehad in Herentals waar ik een beste klapper op beton had gemaakt.

    Dus.. Supra maar in elkaar gestoken en daar onverwacht lekker mee gevlogen. Waarschijnlijk het gevolg van een seizoen F3J welke ik ook met een Supra heb gevlogen!

    Ik heb me in het geheel niet bezig gehouden met het klassement en hoorde tot mijn oprechte verbazing dat ik in de fly-off voor plek 1 terecht gekomen was 5e of 6e in de voorrondes als ik het goed heb. Volgens mij zonder een 1000 maar wel consequent hoog genoeg gestart en mijn landingspunten gepakt in iedere ronde. Een buitenlanding was heel kostbaar zonder schrapper en dat zorgde (mede) voor de verassende uitslag na 4 ronden.

    Ondertussen was het zonnetje doorgekomen en de wind gaan liggen. De Fly-off zonder ballast vlogen en redelijk gegokt. Henk was iets later binnen maar een meter of 30 hoger gestart dus toch de 3e plek. Veel later kwamen Tom en David ongeveer tegelijk binnen en waren de terechte toppers van deze dag.

    Heb ik al gezegd dat het KOUD was ? :D

    Conclusie, met eigen(wijs) keuzes maken, constant maar niet super vliegen kom ik blijkbaar best leuk mee. Ik moet me op zo'n dag niet laten verleiden stoer te doen en zeker niet tussentijds naar de uitslag kijken. Dat werkt voor mij in ieder geval op het moment goed. Gewoon plezier hebben :thumbsup:

    Voor mij was het weer een heerlijke dag!
    Bob
     
    Lyckele, Japie.G, jowa en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Mooi verslagje Bob!

    In het rotterdamse was de wind erg dun.....respect voor de vlieghelden! (Ik had er graag bijgeweest maar had dan wel een lange broek aan gedaan denk ik:p)

    En jouw conclusie vind ik een hele mooie want met exact die instelling haalde ik in Oosterland 91% met de Inside!
     
    bobt vindt dit leuk.
  3. bobt

    bobt

    Lid geworden:
    15 jun 2010
    Berichten:
    1.256
    Locatie:
    Dordrecht
    NEE!!!... gaat het wel goed met je ???

    Of de conclusie juist is zal vrijwel zeker aan getwijfeld worden door anderen maar het werkt blijkbaar voor ons :bier:
     
    Laatst bewerkt: 13 feb 2017
  4. Stratos

    Stratos

    Lid geworden:
    28 dec 2013
    Berichten:
    74
    't was een super leuke dag, maar zeker in de voormiddag heel KOUD !!! Had je dit al gezegd in je verslag, Bob ?! HEEL, ZEER, KOUD ! Als ik dit vooraf had geweten...

    En redelijk wat wind ! Dat was de dag voordien nog niet voorspeld op meteoservices.be voor Venlo, toen spraken ze nog maar van 2 Bft !!

    Zijn er trouwens detail resultaten beschikbaar op MF of FB ?

    Nogmaals bedankt voor de organisatie, om eerlijk te zijn iedereen komt toch voor die lekkere soep !
     
    bobt vindt dit leuk.
  5. rupke

    rupke

    Lid geworden:
    30 apr 2007
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Swalmen
    Koud, viel best mee. Het is niet voor niets een snertcup....
    Maar ik denk dat iedereen wel blij was dat 's middags het zonnetje doorkwam. Hierdoor ontstonden er ook nog enkele lichte thermiekbelletjes en kon de tijd vol gevlogen worden..
     
  6. MarcS73

    MarcS73

    Lid geworden:
    8 feb 2013
    Berichten:
    166
    Locatie:
    Uden
    Ben nog even benieuwd naar de uitslagen. Kunnen die hier geplaatst worden of gemaild?
     
  7. bobt

    bobt

    Lid geworden:
    15 jun 2010
    Berichten:
    1.256
    Locatie:
    Dordrecht
    Je bent me net voor Marc!
     
  8. PascalvO

    PascalvO

    Lid geworden:
    26 jun 2003
    Berichten:
    756
    Locatie:
    Echt
    Leuk om via de verslagen nog iets van de snertcup mee te krijgen. :thumbsup:

    Ik zal eens vragen of er scores beschikbaar zijn.
     
    bobt vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina