snijplotter advies?

Discussie in 'De Spuitcabine' gestart door eracer99, 5 nov 2012.

  1. eracer99

    eracer99

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    80
    Locatie:
    omgeving Kortrijk
    Onlangs wilde ik bij het airbrushen van een RC auto voor een kennis enkele logo's erop zetten. Ik had de volledige body afgetapes met KIP tape en daarna met een mesje uitgesneden. Je kan het al raden: logo's en dergelijke zijn een hoop werk waarvan veel nogal miniem prutswerk is.

    Eerst dacht ik om ergens paint-masks te laten snijden maar dan kwam ik ook enkele onderwerpen tegen over snijplotters. Misschien is het zelf aanschaffen van een snijplotter een goed alternatief.
    Ik ben dus op zoek geweest wat een dergelijke snijplotter kost: van heel veel tot relatief weinig.
    Uiteraard wil ik er ook geen fortuin aan uitgeven maar het moet natuurlijk wel een degelijk apparaat zijn.

    Wat ik eerst zoal tegenkwam van snijplotters:
    - Roland: blijkbaar een topmodel maar wel redelijk duur
    - Snijplotter van een Chinees merk: wordt door de meesten afgeraden (wat ik kan begrijpen)

    Dan kwam ik ook nog de Silhouette Cameo en Portrait tegen. De Cameo is al een stuk goedkopen dan een Roland en de Portrait is nog geodkoper (maar dan wel kleiner).
    Heeft iemand ervaring met deze snijplotters? Degelijke kwaliteit?
    Het zou dan vooral zijn voor het snijden van 2-lagig materiaal om paint-masks te maken.

    Zijn er hier nog mensen die een snijplotter gebruiken en zo ja, welke gebruik je dan?
    Enig advies is welkom.
     
  2. Brandweerboot

    Brandweerboot

    Lid geworden:
    20 mei 2011
    Berichten:
    454
    Locatie:
    Drunen
    Hoi.

    Ja plotten is leuk, en zeker met een Roland. Zelf heb ik een Roland stika sv15.
    Duur? ja toch wel, als je enkel voor een body stickers wil kun je veel goedkoper een stickerset kopen of laten maken. Hier op het forum is iemand die maakt zeer mooie stickers voor body's. Als je wilt kan ik je zijn forum naam wel geven.
     
  3. Early

    Early Guest

    Ik gebruik ook een Silhouette. Dit gaat prima en is betaalbaar.
    Dit is gekomen omdat ik deze voor de hobby van mijn vrouw heb aangeschaft (3D kaarten maken).
    De machine is niet zo duur maar ik gebruik hem te weinig voor mijn hobby zodoende was dit een goede aanschaf.
    Tonnie
     
  4. Budgie

    Budgie

    Lid geworden:
    21 mrt 2010
    Berichten:
    98
    Locatie:
    ijlst
    Ik denk dat de aanschaf van een snijplotter voor een enkele sticker niet echt interessant is.

    Zelf werk ik met een Roland GX-24 deze is wel duur, maar kan wel heel klein en gedetailleerd snijden. Dit heeft te maken met de stapjes die de stappenmotor kan maken. Ook is een juiste aansturing van belang, en daarmee dus ook goede omtwerpsoftware.

    Mocht je iets kleins en gedetailleerd nodig hebben, neem gerust contact op.

    www.modelbouwsticker.nl


    Mvg. Sjors
     
  5. eracer99

    eracer99

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    80
    Locatie:
    omgeving Kortrijk
    Om dit moment zou het alleen zijn om paint-masks te snijden en dan zou het inderdaad wel wat duur uitkomen. Vandaar dat ofwel de snijplotter niet duur mag zijn ofwel dat ik de paintmasks de volgende keer laar snijden.

    Een Roland is iets boven mijn budget. Vandaar dat ik dan in eerste instantie op de Silhouette Cameo of portrait terecht kwam. Die is wat goedkoper maar nog altijd prijzig voor hetgene ik er mee zou willen doen.
     

Deel Deze Pagina