Snijplotter hoe werkt dat eigenlijk.....

Nog weer wat een het knutselen geweest......

Logo14.jpg

Mvg,

Laatst bewerkt:
Kun je eens in stappen aangeven hoe je dat aanpakt om zoiets te maken met dat programma?
Is het eenvoudig in gebruik?
Wat voor extensie wordt het dan?

Groeten,
Marcel

Solidworks is een heel mooi stukje software, voor personen die er veel mee werken kan ik me voorstellen dat je het voor dit soort werk "misbruikt". Als je solidworks wil leren om leuke plots te kunnen maken dan ben je niet echt handig bezig. Het doel waarvoor solidworks nl is gemaakt is modelleren in 3D van mechanische constructies en voorwerpen. Wil je eenvoudig aan de gang met een snijplotter, kijk dan eens naar CorelDraw. Dat is gemaakt om in te tekenen in vectoren (kromme en rechte lijnen ipv pixels) en dat is nu juist wat een plotter nodig heeft.

Kun je eens in stappen aangeven hoe je dat aanpakt om zoiets te maken met dat programma?
Is het eenvoudig in gebruik?
Wat voor extensie wordt het dan?

Groeten,
Marcel

Eigenlijk zijn er geen stappen. Eerst een ontwerp bedenken en dan tekenen in SW en ik hoef het niet naar een bepaald extensie te exporteren omdat ik het rechtstreeks vanuit SW kan snijden. SW doet dat niet uit zichzelf je moet daar een stukje freeware voor downlaoden.

Solidworks is een heel mooi stukje software, voor personen die er veel mee werken kan ik me voorstellen dat je het voor dit soort werk "misbruikt". Als je solidworks wil leren om leuke plots te kunnen maken dan ben je niet echt handig bezig. Het doel waarvoor solidworks nl is gemaakt is modelleren in 3D van mechanische constructies en voorwerpen. Wil je eenvoudig aan de gang met een snijplotter, kijk dan eens naar CorelDraw. Dat is gemaakt om in te tekenen in vectoren (kromme en rechte lijnen ipv pixels) en dat is nu juist wat een plotter nodig heeft.

Op zich ben ik het hier wel mee eens. Maar aangezien ik met SW werk ga ik mijzelf niet meer in Coreldraw verdiepen. Het mooie aan Coreldraw is dat je idd een vectorbestand (EPS of AI) hebt die je zo in cutstudio kan importeren en kan snijden.

Mvg,

Mijn commentaar over SW was ook niet voor jou bedoeld Daniel, maar voor Marcel die kennelijk hier mee aan de slag wil en een nieuw programma moet gaan leren. In dat geval in Corel 100x geschikter. Ik snij idd ook direct vanuit Corel op de Stika. Gewoon op print drukken en de plotter gaat aan de slag.

Mijn commentaar over SW was ook niet voor jou bedoeld Daniel, maar voor Marcel die kennelijk hier mee aan de slag wil en een nieuw programma moet gaan leren. In dat geval in Corel 100x geschikter. Ik snij idd ook direct vanuit Corel op de Stika. Gewoon op print drukken en de plotter gaat aan de slag.

Nee, ik heb het ook niet als kritiek opgevat je was duidelijk.

Mvg,

kan iemand me vertellen of je van een plotter die stickers snijd ook een een snijplotter kan maken die papier snijd?
we hebben een oude plotter die na veel gedoe stickers blijkt te snijden, maar niet door papier. is het een kwestie van software? ergens iets downloaden?
we hopen dat iemand ons kan helpen want ik wil graag een plotter die papier snijd.

groetjes dwirp.

Het prinzip van een snijplotter is dat je van 2 aan elkaar plakkende materialen er 1 van door snijdt . ;)

Het tweede materiaal houd de eerste bij elkaar .

Karton word op grote tafelplotters ook wel geritzt of perforeerd , op deze kanten kan je dat dan vouwen.

Mvg Johan

Beetje aan het experimenteren geweest met multi-color stickers en dat is aardig gelukt vind ik zelf.

Logo5.jpg

Logo6.jpg

Logo7.jpg

Mvg,

Daniël.

mooi resultaat daniel.
multicolour is erg lastig.

gebruik je crop marks of lijn je zo uit met plakken ?

Back