snijplotter

• Topicstarter Topicstarter boeiski
  • Startdatum Startdatum
B

boeiski

Guest
Goedemorgen ik ben nieuw op dit forum en ik heb een probleem met mijn snijplotter,

het betreft een Gerber odyssey 48, hij gaat gewoon aan, krijg geen foutmeldingen. er zat geen seriele kabel bij, dus die heb ik besteld bij Conrad.

Nu is het probleem dat hij op geen enkele manier contact maakt met mijn pc als hij aangesloten staat. Dus of ik heb de verkeerde kabel (rs232), of mijn seriele aansluiting is kapot...

Kan iemand mij hierbij helpen??

alvast bedankt,
Leo.

Ga er maar vanuit dat het aan geschafte kabel niet werkt .:D

Kabel moet je of van Gerber kopen of een zelf maken.

Mvg Johan

per ongeluk foute info gegeven sorry

Laatst bewerkt door een moderator:
serieel 1 op 1 gaan nooit goed komen,

en van 25 naar 9 en andersom is geen probleem heb je verloop pluggen voor

het is of een nul-modem kabel of een x/on x/off kabel voor communicatie naar een printer

en van 25 naar 9 en andersom is geen probleem heb je verloop pluggen voor

Die dus in 99 van de 100 keer ook niet werken .

Je moet dus direkt van de plotterfirma het kabel kopen of weten hoe het kabel van 25 op 9 pin aangesloten is en dan kan je zelf een maken .

Experimenten kan je ook de print van de plotter kosten.

Heb ondertussen genoeg plotters onder handen gehat .:D

Mvg Johan

tja,

ik heb genoeg printers aangesloten serieel, en als je aan de regels houd blaas je er niks mee op, alleen als je pinnen gaat solderen en niet weet wat je doet. maar dat is met veel elektronica.

de kabel die gebruikt moet worden lijkt mij gewoon afhankelijk welk protocol er gebruikt word in de communicatie tussen pc en printer (plotter)

of heb ik het nu gewoon mis

Printer en plotter is wel een klein verschil . :D

De naam Plotterwelt komt nog van Duitsland waar ik een aantal jaren een Firma heb gehat.

Ik bouwde onder andere penplotters om tot snijplotter en deed de service er voor in zover het nog onderdelen te krijgen waren .

En op een standaard kabel heb ik nog nooit een aan de praat gekregen .

Als de TS nu doorgeeft wat voor aan sluitingen hij heeft kan ik effe kijken of ik een kabel voor hem kan maken .

Mvg Johan

Hoi allemaal,

@iedereen,

als eerste bedankt voor de reacties,

@plotterwelt:
Het gaat om een seriele verbinding van 25 pins vanaf de plotter tot 9 pins in de pc.

had eigenlijk diep van binnen wel kunnen weten dat het zomaar kopen van een kabeltje niet zomaar zou werken, want net toen ik de bestelling had doorgegeven kwam ik op deze site:
CoCut from EUROSYSTEMS cuts directly out of CorelDRAW, Illustrator & Freehand

en daar is net dat schema van de odyssey niet zichtbaar.

ik zat ook te denkten om een 25-polig naar usb te kopen, maar als al die soldeer punten anders zouden moeten zitten heeft dat natuurlijk ook geen zin.

mvg,
Leo.

Hallo Leo

Dat is de goede voor jouw plotter .
Als je verder gekeken hebt zie je dat ieder merk zijn eigene kabel maakt.

Ik heb hier wel de spullen liggen voor een 3,5 meter langes kabel , is een kabel spezial voor plotters (elk draadje is afgeschermt met koper geflecht t.o.v. de andere)

Mvg Johan

Hoi Johan,

Super!!

Als je ereen voor mij in elkaar zou willen flanzen, graag.
uiteraard tegen vergoeding, ik zou het zeer waarderen.

alvast bedankt,
Leo.

Johan!! Super bedankt, ik heb je kabel binnen, en hij loopt als een trein!!

mvg
Leo.

SNIJPLOTTER - Hulp gevraagd !

Hallo,

Graag zou ik in contact willen komen met iemand die in het bezit is van een Snijplotter. Het liefst in de buurt van mij (Land van Heusden en Altena), maar verder weg zou waarschijnlijk ook geen probleem zijn.

Ik zou namelijk tegen een "redelijke" vergoeding tekst willen laten uitplotten van een speciaal vel papier (A4-formaat). Het papier is bedoeld als transfer voor glas. Mijn hobby is namelijk "FUSEN".

Wie o wie zou me kunnen/willen helpen ????

Bedankt alvast ! groetjes, Jan

Heeft dat vel een drager , dwz bestaat hij uit 2 vellen op elkaar ?

1 vel is namelijk niet te snijden.

Bij Fusen (glassmelten) ken ik alleen het trenpapier .

Mvg Johan

Heeft dat vel een drager , dwz bestaat hij uit 2 vellen op elkaar ?

1 vel is namelijk niet te snijden.

Bij Fusen (glassmelten) ken ik alleen het trenpapier .

Mvg Johan

Hallo Johan,

Ja, het bestaat uit 2 lagen (transfer "gelijmd" op een ander vel).
Ik weet dat het uit te snijden is, want het is al eens gedaan door een kennis. Deze heeft echter door ziekte geen tijd en zin om dit nu voor me te doen, vandaar dat ik op zoek ben naar iemand die me kan helpen.

Inderdaad wordt er bij fusen "Trennpapier" gebruikt, nodig om het glas niet aan de ovenplaat te laten vastbranden. Hiervoor wordt echter ook "Trennmittel = vloeibaar) gebruikt.

Ik hoop dat je me kunt helpen :p groetjes, Jan

Back