Hallo,
Ik heb een 90mm edf sniper omgebouwd naar een kolibrie t20. Alles is serieus verstevigd en hij vliegt heel goed, alleen de snelheid valt wat tegen.
Na wat nadenken ben ik erachter gekomen wat de reden hiervoor moet zijn. De grote luchtinlaten waarmee de edf versie zich deels mee vooruit zuigt zijn nu half afedekt door de vierkante feultank. Ook heb ik de ducting moeten wegsnijden om hiervoor plaats te maken. Er blaast dus veel lucht tegen een vertikaal vlak die het formaat heeft van bijna een hand. Nu zou ik graag een deel van deze inlaten op een aeroynamische manier willen afdekken, zoals bij de mirage 2000.
De vraag is hoeveel ik moet overhouden om toch nog voldoende lucht naar de turbine te hebben?
De sniper:
Luchtinlaat van een mirage 2000
Ik heb een 90mm edf sniper omgebouwd naar een kolibrie t20. Alles is serieus verstevigd en hij vliegt heel goed, alleen de snelheid valt wat tegen.
Na wat nadenken ben ik erachter gekomen wat de reden hiervoor moet zijn. De grote luchtinlaten waarmee de edf versie zich deels mee vooruit zuigt zijn nu half afedekt door de vierkante feultank. Ook heb ik de ducting moeten wegsnijden om hiervoor plaats te maken. Er blaast dus veel lucht tegen een vertikaal vlak die het formaat heeft van bijna een hand. Nu zou ik graag een deel van deze inlaten op een aeroynamische manier willen afdekken, zoals bij de mirage 2000.
De vraag is hoeveel ik moet overhouden om toch nog voldoende lucht naar de turbine te hebben?
De sniper:
Luchtinlaat van een mirage 2000
Laatst bewerkt door een moderator: