"Snowfox" 1.2m project

Klopt, dit is een 0.1mm vacuumzak haha vandaar dus

Ik ga eens kijken of ik een nieuwe mylar kan maken waarbij ik de 0.35mm mylar dan ga gebruiken :-)

Ik ben alleen bang dat ik losgelaten stukjes krijg maar dat zullen we dan maar gewoon zien en afwachten en testen met een depron staartje haha

full

Kun je nagaan....zo veel weken nodig om alleen de staart er op te plakken! Maar hij zit er netjes op, wat me vooral opvalt is dat het rohacell in combinatie met dat tape uberstijf is echt beter als ooit eerder!

Verder heb ik veel gewerkt aan dat witte schuim van R&G genaamt airrex van 1cm dik.

Het probleem is dat je het gewoon niet lekker kan gloeien en vervolgens niet kan nabewerken. Het is gewoon hier niet geschikt voor :(
Ik heb het op alle mogelijke manieren geprobeert om dit te bewerken en heb dus nog 3/4e plaat over....

Mag dus voor de liefhebber die er wat mee kan worden opgehaald in emmeloord! :)

Het gaat om dit schuim:
AIREX® T90.60 (WHITE) | R & G Faserverbundwerkstoffe GmbH

Gouw verder bouwen, winterpostal is al op de helft!

Laatst bewerkt door een moderator:
ziet er goed uit!
aj, dat is wel zuur, 25 euro betalen voor een schuimplaatje waar je niks aan hebt.

ik heb net ook een nieuw staartdeeltje gemaakt voor mn mimi, maar die roving op de voorkant lukt me maar niet goed, eerst deed ik altijd de roving droog wat breder maken en dan met hele kleine stukjes plakband op de kern maken.
ook heb ik geprobeerd de geimpregneerde roving met een roller plat te maken (net als bij een disser) en dan vervolgens op de kern plakken maar dit werkt helemaal niet.
hoe doe jij dat?

hi robert? wat bedoel je precies wat die plaat betreft? valt het gewoon niet te snijden? of krijg je het moeilijk in profiel? of enkel de afwerking is moeilijk?

anders kun je 2x 4mm vlak snijden en deze met de hand in profiel schuren? eventueel voor mimis te gebruiken? (uiteraard 3mm dik dan.)
ik probeer maar mee te denken ;)

Tja firefox.....allerdrie! :hammer: in profiel schuren al helemaal niet, veel te flexibel

Het schuim heeft inmens veel compressiekracht nog meer als rohacell volgensmij en heeft er een soort honeycomb structuur in zitten. Het lijkt me super om te zien dat ander hiervan een mooi setje vleugels freest, maar frezen is ook echt de enige optie lijkt mij

Zie net dat ik geeneens een foto van het schuim er heb staan.... Morgen ff plaatsen

@joris,

Gewoon de voorlijst een heel klein beetje uhu por geven op de plaats waar je de roving wil hebben en dan kun je de roving er gewoon overheen plakken en zo breed maken als je zelf wil door er overheen te wrijven. Aan het eind impregneer je eerst de roving helemaal goed (niet droogrollen) en leg je vervolgens het droog gerolde glasvezel er op(geen delaminatie op de neus) en viola een mooie staart! :)

Na dit projectje ga ik denk ik een elipce vormige vleugel maken met ailerons van 1.2 meter..... To be continued!

full

full

Nouwja 12 uur gedroogt is zat als je per ongeluk de kachel volledig open hebt laten staan en je terugkomt in een heatbox.... Duur vleugeltje :hammer:

Maar het resultaat is super! Nu de vleugels nog ff aan elkaar.... Kan niet wachten

Dit is waarschijnlijk de laatste die ik zonder ailerons bouw, dat komt omdat ik ag 12-14 gebruikten en die vinden roeren niet zo leuk ;-)

Dus binnenkort nieuwe zone v2 profielen of zijn er al andere betere? Iets van joe wurts ofzo?

erg knap!
jammer dat de kerntjes zo broos zijn op dat formaat aan de achterlijst... ik zie dat er hoekjes missen.

de zone V2 is idd een mooi vervolg... ben benieuwd naar zo een ding met rolroeren en 2° Vstelling in de vleugel ;) dat moet retestrak zijn! hehe

Idd achterlijst is superdun echt als je hem aanraakt breekt hij al zonder glas er overheen....

Ik moet je alleen teleur stellen... De volgende die krijgt een elipce vleugel omdat ik die in de meivakantie en zomervakantie wil gaan gebruiken en dat toch echt een stuk robuuster is :)

Dit model ga ik trouwens niet vliegen hoor, hij zit al in de doos voor de nieuwe eigenaar die hem gaat afbouwen! Beetje de kas spekken voor wat spread tow carbon!

full

Ik zal hem wel wat foto's vragen van hoe hij het afbouwen doet.

Prachtig, Robert, gewoon zonde om te verkopen.

PS. In het voorjaar weer 's de Hoenwaard onveilig maken :-).

Back