Software: analyzer, recorder, ezv voor zender

Aankondiging van een reeks FREEWARE softwares: alle zender kanalen in realtime op PC zien, een vlucht opnemen en terug geven met alle info (20 millisec resolutie) en sticks op PC scherm zien. Helpt beginners met hun zender en pro's met moeilijke mixers. Bevat ook een grafisch beeld van een servo die beweegt onder manueel kontrole of door zender; geeft krachten en hoeken, en ook microsecs en %.
PIC kabel blijft eenvoudig: stukken kosten < 10€ (voor een echt meet apparaat). Ondersteunt ook FMS, zelfs onder Win 2K en XP.
All info (engels and frans) onder ARTICLES, (simple)PCM in
www.jdm-nivelles.be
Groetjes,
Philippe

Dec 2004: Analyser kan ook met eeenvoudig audio kabel. Zie analyser31.exe

Nieuw: audio lost plane beacon + digital output

Twee nieuwe projekten op PIC 12F629 gebaseerd.

Audio plane lost beacon: geeft een alarm op een piezo LS. Neemt een servo signaal als input. 2 componenten: PIC + piezo.

DIgital output: als 2 servos gekonnecteerd, geeft spanningen op 4 draden, gebaseerd op de twee servos outputs van de ontvanger (links, center, rechts).

Zie details op rcgroups DIY forum onder 'CoolPix'

Weldra op www.jdm-nivelles.be onder 'Articles' beschikbaar.

Philippe

Ik ken geen frans... Tips

Ik weet dat het niet eenvoudig is, hier een beetje uitleg...

Als je op jdm-nivelles.be komt, ga onmiddelijks naar 'Articles' (kijk op linker kant boven). Kijk daar naar auteur: Philippe en selecteer op titel (simple)PCM, joystick, audio beacon en open 'Article'

In de tekst, vind je een link naar een lijst van documenten, softwares, hex files, etc die je kunt downloaden.
Als jij de links (SPCMListe.htm) volg, vind je dan alles in engels en frans in de docs. Softs zijn ook FRANGLAIS (frans+engels). Dat zou moeten helpen.
Qua prive berichten, doe ik het graag in even welke taal.
Zou jij het toch (te) moeilijk vinden, laat me weten. Ik ben toch niet bereid om 2 totale vertalingen te ondersteunen. Vraag is: kan iemand die geinteresserd is, tot een resultaat komen, met de beschikbare infos in engels en frans?

groetjes
Philippe

Nieuwe versie van "ANALYSER"

Beweeg de cursor onder het beeld met de muis, of gebruik de (simple)
PCM kabel vanuit een zender.
Verander de hoeken en afmetingen met "Geometry"

Download:
www.jdm-nivelles.be/fichiers/fms/Analyser2.exe

Philippe
Brussel

Analyser2a.jpg

Bepaalde softs uit de reeks (simple)PCM zullen op ons Air Show in demo verschijnen.

De FMS simulator wedstrijd gebruikt de PIC kabel uit die reeks (dat is een 2de wedstrijd, nr 1 gaat over de vlucht van een RC vliegtuig, en heeft een 940 Euro RC vliegtuig met alle uitrusting als prijs) .

Show_min.jpg

Philippe
Brussel

Nivelles ligt 30 km ten zuiden van Brussel, vlak bij de E19 Brussel-Parijs.
Zie plan (plan d'accès) en ook 'Articles' op
www.jdm-nivelles.be

Jammer dat die Helico alleen op COM poorten werkt.
Mijn Paralelle interface of Reflex interface doet er niets mee.

Ik ben wel van plan iets voor HELICO en GLIDER( = vliegtuig) op audio te doen, maar wanneer kan ik niet zeggen.
Phil.

PS: andere kabels die 'fms serieel 19200 synch xFF' geven werken ook met mijn softs.

Dag Ron,
Dat is al gebeurd, ook op rcuniverse.
Nu, zou je in een bepaalde topic zien dat het iets kan oplossen, haarzel niet om een link te plaatsen.
Dank bij voorbaat,
Groetjes,
Philippe.

Back