Software en settings voor Castle Creations

Dit wil ik nog even in de aandacht brengen.

Bij inspectie, voor ik hem inbouwde zaten tussen de printen van de regelaar 2 lasbolletje vast gesmolten op de fet's...
Ik vermoed dat normaal alle vuil wel weggeblazen wordt na fabricage, maar bij deze heb ik ze ervan moeten spitsen.
Ik kan me voorstellen dat ze ook wel vanzelf zouden loskomen, bij een beetje warmte of een schok!
Wat zou dit dan uitrichten zo tussen die pootjes van de electronica :(

Val
 
Val,

Voorkomen is het halve werk. Inderdaad alle componenten goed inspecteren.

Zo had ik op mijn spanningsregelaar voor de ontvanger (2S Lipo) een los contact op de print plaat zitten!!!

Dan komt de moeilijke vraag, wat tape je in en wat niet. Het komt nog wel eens voor dat je ergens een stukje rotzooi in je kist hebt rond zweven. En wat dacht je van water op het gras? Maar ja, tape je alles in dan heb je geen koeling.

Jos
 
Ik heb ook al problemen gehad met een ontvangst regelaar, De spanning op de uitgang was plots de zelfde als van de lipo, bij meting. Gelukkig liep er wel geen stroom. Anders waren alle servo's misschien wel opgefikt.
nu heb ik er een uitgeklede digiswitch ingezet.

Jos,
Wat die 10000 toeren betreft dat zijn er maar 166/seconde. Hoeveel tijd je nodig hebt om een halve toer te rollen? 1/4 seconde? blijven nog 40 toeren over die soms wel tegen de romp meppen en soms niet. ik ben er nog niet uit hoe dat komt.:)

Val
 
Jos,
Wat die 10000 toeren betreft dat zijn er maar 166/seconde. Hoeveel tijd je nodig hebt om een halve toer te rollen? 1/4 seconde? blijven nog 40 toeren over die soms wel tegen de romp meppen en soms niet. ik ben er nog niet uit hoe dat komt.:)

Val

Dat komt door dat jou romp niet rond is maar meer vierkant met afgeronde hoeken. De prop komt elke keer op een andere plaats tot stil stand. Als de bladen tegen de vlakke zijkant slaan heb je het meeste geluid.

Snel rollen en rollen uberhaubt kost heel veel snelheid. Ik rol daarom weinig en langzaam. Nooit volle uitslagen.

Niet bekend met digiswitch, link?
 
digi switch
Natuurlijk heb ik die van direct ontkleed, er zit een kleine koeling op en een dikke knop aan de andere kant. Hij ligt naast de ontvanger en werkt perfect.

Ook het produkt van emcotec lijkt mij hoogst betrouwbaar.


Val
 
De digi Valt zeer goed mee als je de bekleding er afneemt.
Prijs/qualiteit, Ik had eerst een platte Hextronic maar deze is dus kapot gegaan.
Die CC kan ook natuurlijk.

Moet er nog iets gezegd worden over de cc regelaars? Dan heb ik de vraag kan een unilog rpm censor zonder problemen?

Val
 
Val,

De electronische RPM sensor moet je alleen gebruiken als je zeker weet dat je totale electrische cirquit goed in elkaar zit. Anders kans op gerookte regelaar.

Ik stel voor je zoekt het zelf even uit op RCG en via Google. Komt dan met een foto van jou setup in totaal waarop je de draden ziet lopen.

Dit geld voor iedere regelaar, niet alleen CC.
 
Hier trouwens nog een leuke "F5B" gerelateerde website.

www.direct-rc.com

Alan Flockhart verkoopt ook de Flighttech 5A regulator en zal deze op zijn website zetten.

Hij is Neu en CC dealer, of hoe dat dan ook heet.

Als je iets zoekt, gewoon even vragen.
 
Luc,
Dat is mooi,

Ik heb geen foto omdat ik er alles weer moet uitbouwen.(misschien iets voor volgende week).

Maar ik heb nu de bedrading als volgt: het regelaar snoer loopt naar de unilog met + voor voeding ingeschakeld, dan de rx van unilog via uni-opto naar ontvanger, de ontvanger wordt dus apart gevoed.
De -(bruine draadje) van de shunt is niet aangesloten. En alles werkt in de praktijk.

Dus ik ga het er ook op riskeren. Ik heb nu ook zo'n magneet dregzahlsensor maar de electroniche lijkt me gemakkelijker te installeren.

Val
 
Val,

Ik geloof jij schreef het al, je hebt de George modificaties uitgevoerd zoals op de f5b.co.uk website?

Dan komt het allemaal wel goed. Fingers crossed.
 
Kon het niet laten vandaag even te vliegen met m'n RW2b. De 3S TP 45C 5000mAh is van West London models al op weg naar nederland maar nog niet aangekomen. Dus daarom de 4S 35C Team Orion lipo er maar in. Eerste keer op 2.4Ghz, en nu met de gangbare software setting v1.23 op de cc180 (eerder had ik versie 1.46?). Nog geen modificatie doorgevoerd van de CC180 zoals aangegeven op de UK site. Wel al de rfm 18*19 prop gemonteerd. De regelaar kabel loopt via de Unilog en via een Medusa optocoupler naar de ontvanger om straks de limiter functie te kunnen gebruiken. Met een pletti 220/37, 4S en 35C is het misschien vragen om problemen. E.e.a. begint ook niet goed, ik laat de 3 standen schakelaar veel te lang in de tussenstand (2s). De oorzaak is dat ik me even een seconde verbaas over het lage toerental. Even volgas en daarna motor direct uit. Hieronder in de grafiek zie je dat het lipo voltagegevaarlijk in zakt tot 7.5V (eigenlijk te koud vandaag). Krijg het er warm van. Vervolgens een voor mijn doen normale stijgvlucht (2e). Probeer de kist eerst recht te leggen voor het rak voordat ik de motor afschakel. 3de keer hoor ik een rare ratel als ik de motor afschakel. Denk aan de mails van Jos hierover. 4de keer motor uit maar de blijft de prop blijft maar draaien, klinkt allemaal niet goed. En af en toe slaat de motor een beetje aan. Ga daarom direct landen. Deja vu van een jaar of 5 geleden. Toen met een CC80 in m'n RW1 die vervolgens eindigde in een rij bomen door een verkeerde inschatting van mijn kant over hoe snel een model zakt met een langzaam draaiende prop. Heel veel werk gehad aan de reparatie van de RW1 vleugel. Dus dit keer daarom de bomenrij zoveel mogelijk gemeden. Na de landing doet de motor niets meer. Thuis de cc180 aan de compu. Geen connectie. Mmm.. Wat een geknoei van mijn kant. Dit wordt een gevalletje ""hamer"". Dat geeft altijd wel weer wat voldoening. En overstappen op de schulze regelaar denk ik zo.

Hieronder zie je de laatste seconden van de CC180. De stroom weergave klopt niet. De Unilog was ingesteld als 40A/80A ipv 400A. Opvallend is de toename in de ruis op het Ampere signaal in de 3e en 4e stijgvlucht. De stijgsnelheid is ongeveer 150m in 3s => 50m/s, dat is mooi. De hoogte meter geeft nog een hoop gehobbel onderweg weer. Daar is dus e.e.a. nog te verbeteren.

Ronald

http://img109.imageshack.us/img109/7576/rw2pletticc180.jpg


rw2pletticc180.jpg
 
Laatst bewerkt:
CC heeft een flat fee repair rate dus laat die hamer nog even achterwege zou ik zeggen. Accu's voorverwarmen, zeker met dit weer, is ook geen overbodige luxe.
Welke motor gebruik je eigenlijk? Pletti 220/37/.../...?
 
$95,- Castle Creations | Repair Center Zonde om te laten liggen zou ik zeggen.

Waarom zou het met die motor en 4s vragen om problemen zijn? Is dat niet juist de motor die voor 4s bedoeld is of vergis ik me daar nu in. Die 35C v/d accu is niet zo interessant, het gaat toch om korte bursts.

Waarom trouwens soms halfgas?

Ik zie net een draadje van Jos over niet remmende motoren, misschien iets om te vergelijken. Bad braking action - RC Groups
 
Bedankt voor de tip. De repair order is onderweg naar Castle Creations. Nu de controller nog.

Half gas gebruik(te) ik om te starten. Normale volgorde: half gas, gooi, direct naar vol gas. Volgorde vandaag: half gas, shit dat is weinig power, wat zal ik doen?, dan maar volgas, gooi. Met hoge stromen is dat laatste getwijfel sowieso niet goed voor de controller.

De reden waarom de castle niet goed werkt met de pletti weet ik niet. Maar op de forums lees je het hier en daar terug.


$95,- Castle Creations | Repair Center Zonde om te laten liggen zou ik zeggen.

Waarom zou het met die motor en 4s vragen om problemen zijn? Is dat niet juist de motor die voor 4s bedoeld is of vergis ik me daar nu in. Die 35C v/d accu is niet zo interessant, het gaat toch om korte bursts.

Waarom trouwens soms halfgas?

Ik zie net een draadje van Jos over niet remmende motoren, misschien iets om te vergelijken. Bad braking action - RC Groups
 
Laatst bewerkt:
cc180 failure

CC180 uit het model gehaald, en aan inspectie onderworpen. Een ""rook"" spotje gevonden. Ben benieuwd wat jullie daarvan maken.

p1020074b.jpg
 
Back
Top