Solo PRO 100 3G Flybarless & Solo PRO 180 3G Flybarless

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door hskilic, 2 nov 2011.

  1. hskilic

    hskilic

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    46
    Locatie:
    Rotterdam Lombardijen
    Beste forumleden,

    Ben van plan om Solo PRO 100 3G Flybarless & Solo PRO 180 3G Flybarless te kopen :D Hobbyking

    De Solo PRO 100 is bind and fly, kan ik deze heli met de zender van de Solo PRO 180 vliegen?

    En welke plug moet ik nemen er zijn twee soorten US plug & AUS plug?

    Mvg.

    Kilic
     
  2. TimT

    TimT

    Lid geworden:
    12 jul 2011
    Berichten:
    43
    Locatie:
    Borne (overijssel)
    Dan heb je vast niet gelezen dat Hobbyking deze niet naar de EU verscheept.

    Robbe (de importeur van NE) heeft dat afgedwongen namelijk!
     
  3. hskilic

    hskilic

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    46
    Locatie:
    Rotterdam Lombardijen
    Heb ik inderdaad niet gelezen:| over het hoofd gezien:(

    Je betaald hier het dubbele ervoor:-? is best wel jammer...

    Bedankt voor de info..
     
  4. TimT

    TimT

    Lid geworden:
    12 jul 2011
    Berichten:
    43
    Locatie:
    Borne (overijssel)
    Heb er zelf ook naar gekeken, maar ga binnenkort de dx6i + mcpx halen.

    Omdat ik graag met spektrum wil gaan vliegen is dat voor mij de handigste optie :)

    Trouwens, als je een beetje zoekt kan je de 180 binnen de EU wel krijgen voor net geen 200 euro.
     
  5. dcb103

    dcb103 Guest

    Solo pro 100 3G 159,- Euro in Belgie. Solo pro 180 voor ongeveer 189,-Euro
     
  6. JacobsT

    JacobsT

    Lid geworden:
    17 apr 2010
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    BE
    Spijtig dat ze niet binden met Spektrum zenders, anders zou ik ook wel een 180 durven kopen.
     
  7. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Ben wat dubbel over de 180. Ik heb hem zelf maar ding is wel teer. Kwaliteit van plastic is niet denderend. Ik zou zeer zeker ook een Walkera overwegen..
     
    Laatst bewerkt: 16 jan 2012
  8. TimT

    TimT

    Lid geworden:
    12 jul 2011
    Berichten:
    43
    Locatie:
    Borne (overijssel)
    Zelf ben ik erg tevreden over de mCPx, maar die genius cp ziet er ook erg goed uit ;). Nadeel is alleen onderdelen.
    Bij de modelbouwzaak waar ik altijd kom ook de 180 pro gezien, maar deze is inderdaad erg gevoelig. Zeker vanwege de TT staart is deze minder geschikt voor een beginner. Wel heeft de 180 pro meer vermogen door zijn BL motor. Dat mis ik bij de mCPx wel eens.
     
  9. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Gears schieten te makkelijk los. En de gebruikte kunststof is niet al te best.. Zelf overweeg ik hem van de hand te doen voor de liefhebber.. Als je er vaak aan wilt knutselen kun je er wel plezier van hebben maar dan knutsel ik liever aan mijn grotere heli's..
     
  10. sublover

    sublover

    Lid geworden:
    2 feb 2012
    Berichten:
    382
    Locatie:
    Schagen
    Hey

    Heb jij enig idee hoe je de blade grips moet vervangen?
    Ik weet wel dat de blades eerst eraf moeten en vervolgens de schroefjes eruit.
    Dit lukt dus totaal niet.... Schroefjes zijn nu ook dolgedraaid.
    Ik dacht dat het ene schroefje tegen moest houden en de ander draaien?
     
  11. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Ik heb dat ding in de doos gedonderd en m'n verlies genomen :) Dus ik zou het niet weten. Misschien kijk ik er over een paar maanden nog eens naar.
     
  12. TimT

    TimT

    Lid geworden:
    12 jul 2011
    Berichten:
    43
    Locatie:
    Borne (overijssel)
    Wel jammer, op papier (en in het schap bij de modelbouww winkel) lijkt het zo'n leuke heli te zijn ;) ik hoop eigenlijk dat eflite met een zelfde size gaat komen. Dan kan ik hem vliegen met mijn dx6i.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  13. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Ik ben nu aan mijn 2e Walkera toe en dat zijn gewoon prima helicoptertjes. Jammer van de aparte zender maar verder heb ik niks te klagen. Ik ben er een beetje vanuit gegaan dat de Solo Pro 180 vergelijkbaar zou zijn maar dat is helaas niet het geval. Er loopt ook op rcgroups een draadje waar inmiddels meerdere mensen het hebben opgegeven.
    Waar ik nog een beetje op hoop zijn aftermarket producten. Dus van Extreme bijvoorbeeld om de zwakste onderdelen te kunnen upgraden. Daarom laat ik hem maar in de doos verder. De schroeven vallen op dit moment bijna vanzelf uit het frame. Tís echt geen doen om hier mee te vliegen. De gears komen zelfs tijdens de vlucht los. En zelfs een normale landing kan er al voor zorgen dat er iets loskomt.
    En als het nou mijn eerste helicopter is dan zou het aan mij kunnen liggen. Maar ik heb hier een hele vloot staan met een aantal zelfbouw heli's en daar heb ik geen problemen mee.
     
  14. sublover

    sublover

    Lid geworden:
    2 feb 2012
    Berichten:
    382
    Locatie:
    Schagen

    Het is inderdaad niet het meest solide model maar goed....

    Alles is vrij makkelijk te vervangen, gister het hele ding uit elkaar gehaald.
    Helaas krijg ik alleen de schroefjes in de blade clamps niet los..

    Ik vind hem eigenlijk prima vliegen hoor, binnen 1 uur kan ik hem al buiten prima hooveren.
    Hij is wel enorm agressief, je hoeft alleen naar de stick te kijken en hij gaat al een kant op.

    Jammer, dat niemand mij kan vertellen hoe de schroefjes uit de blade clamps moeten :-(

    Welke Walkera heb jij dan? de V120D02 is toch precies hetzelfde als de solo pro 180?
     
  15. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Haal drie keer de skids er even af en je kunt je mainframe vervangen. Dat is meer dan niet zo solide.. Het plastic waar de schroefjes ingaan valt er dan gewoon letterlijk vanaf. Dan kun je wel met hotglue de skids er weer op plakken maar dat lijkt me niet de bedoeling.
    Ook het afdekplaatje waaronder de voorste gear zit wat met vier schroefjes vastzit was na 1 keer verwijderen al op 2 punten gaar. Die zit nu dus nog met 2 schroefjes vast. Ook daar valt vanzelf het plastic af.
    Ik had achteraf beter de V120D02S kunnen kopen. Ik heb de Genius CP en de V120D02S schijnt kwalitatief ongeveer hetzelfde te zijn.
     
  16. sublover

    sublover

    Lid geworden:
    2 feb 2012
    Berichten:
    382
    Locatie:
    Schagen
    Waar haal je die Walkera'tjes en onderdelen vandaan?

    Walkera Genius is de skid niet van te vervangen hé
     
  17. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Ik heb de Genius CP gekocht bij Helipal. De onderdelen kun je bij 1 webshop krijgen in Nederland maar je kunt ze net zo goed bij Helipal halen. Die verzenden dezelfde dag nog en ik heb nooit langer dan een week hoeven wachten. Overigens heb ik de Genius nu een paar maanden en eigenlijk geen noemenswaardige schade. Tot nu toe 1 tailblade en de eerste canopy vervangen. Inmiddels is canopy V2 leverbaar en die is een stuk steviger.
    Toevallig heb ik vandaag extra lipo's en main en tailblades binnen via Helipal. Heeft exact 6 dagen geduurd. Die heb ik voor de zekerheid besteld omdat de Genius meegaat op vakantie. Beter mee verlegen dan om verlegen.
    De skids zitten vast aan de baseplate. Maar ik weet niet. Je moet wel heel gek doen deze heli stuk te vliegen. Ik vlieg er behoorlijk wild mee en soms vlieg ik wel uit de bocht maar oppakken en doorvliegen. Wat dat betreft kan hij ook meer hebben dan de mcpx die ik ook heb.

    Overigens heb ik geen aandelen Walkera hoor. Ik heb ook kritiek. Je moet hun zenders gebruiken en daarin zijn ze erg vaag. De Devo series is niet compatible met de 2801 zender. Verder krijg ik niet duidelijk van Walkera te horen of er ontvangers komen die je los met de Devo kunt gebruiken. Dus dat deel is vrij hopeloos. Maar over het vlieggedrag van de Genius ben ik wel erg te spreken. Ding vliegt echt geweldig. Stabieler dan de mcpx en kan ook meer wind hebben.

    Dus juist vanuit dat enthousiasme wilde ik de V120D02S erbij. Maar ik had geen zin in eventuele douanekosten die ik overigens bij de Genius niet had en ik zag de Solo Pro 180 in Nederland staan. Ik ging ervanuit dat de kwaliteit wel zo'n beetje hetzelfde zou zijn. En daar ging het dus al snel mis.
     
  18. sublover

    sublover

    Lid geworden:
    2 feb 2012
    Berichten:
    382
    Locatie:
    Schagen
    Ik heb gister de blade grips eindelijk kunnen vervangen van de Solo pro 180
    Valt opzich erg mee hoeveel moeite het kost, echter alles is zoooo klein...
    Meteen geprobeerd om te vliegen en dat ging prima alleen zit er enorm onbelans in.
    De heli zwabberd heel erg in de lucht. Als ik voor mijn hoofd hover en stil hang dan zie ik wel dat de blade tracking waardeloos is.
    (voorzover ik dat als leek kan beoordelen) Net zoals je met 3d tv ghosting heb (dubbele beelden) zie ik het nu van de blades.
    Alles opgemeten en de linker blade zit op 90mm van de grond en de rechter op 96mm.

    Kan dit deze enorme onbelans veroorzaken?

    Ik weet alleen niet hoe ik dit moet aanpassen, het is een schroefje erdoor heen en klaar toch?!
    Er zitten geen washers of o-ringen tussen om af te stellen.
     
  19. Jelleeee

    Jelleeee

    Lid geworden:
    27 jan 2011
    Berichten:
    2.335
    Als je blad spoor zou hebben -dus dat de bladen niet op 1 horizontale lijn lopen- heb je 9 kansen op de 10 een kromme feathering shaft.. Dus even een nieuwe erin steken en het zou opgelost moeten zijn..

    Bladspoor geeft ook een onbalans in de heli..
     
  20. Tom Bollongino

    Tom Bollongino

    Lid geworden:
    24 feb 2004
    Berichten:
    1.586
    Locatie:
    Weesp en tevens praktiserend praktijksprakker
    Sorry, de quote even ingekort. Weet jij toevallig of dit dezelfde is als de Walkera HM-V120D02 V2?
    Deze wordt namelijk geleverd met de Devo 8 TX. Hij is nu geheel van kunststof en naar hun eigen zeggen nagenoeg onkwetsbaar dankzij nieuwe materialen, dus geen metaal meer.
    Ik vind dit een leuk ding maar weet niet of de stap naar CP wel zo verstandig is aangezien ik net met heli begin en alleen ervaring heb met de Nine Eagles T-rex 100X. Voor mij moet het een huiskamerheli blijven, dus niet groter dan ong. 30 cm. diameter.

    Eigenlijk zou ik liever deze techniek zien in een FP-uitvoering. Geen idee of dit bestaat in dit formaat. Suggesties altijd welkom.
     

Deel Deze Pagina