Gewoon afgesneden waar de standaard gewichten beginnen? En het zou fijn zijn als je een meer precies gewicht kan aangeven, het steekt met deze kleintjes erg nauw. Een halve gram minder of meer kan het vlieggedrag al flink beinvloeden.
Inderdaad afknippen op het punt waar de ronde bar overgaat in het verloop naar de gewichtjes. Heb geen weegschaal, dus gewoon stalen (dus geen aluminium) stelringen kopen met de door mij opgegeven maat, erop schroeven en aan de kopse kant even borgen met een druppel secondelijm. Alles nog geen 10 minuten werk.
Gewicht kan je als volgt uitrekenen: volume x soortelijk gewicht ijzer, dus: oppervlakte (diameter minus gat) maal dikte maal soortelijk gewicht: ((3,14/4 x 0,6 x 0,6) - (3,14/4 x 0,2 x 0,2)) x 0,3 (dikte) x 7,8 (sg ijzer) = 0,5878 gr
In het door mij genoemde filmpje op YouTube blijkt dat de standaardgewichtjes samen 1,4 gram wegen dus 0,7 gr per stuk.
En o ja, als gevolg van het klutsen van de flybar (maar ook door andere reden) crashde de heli wel eens en braken de 2 kleine nokjes van de rotor blade head af. Gewoon uitboren, een stalen pennetje in lijmen (weegt nog geen 0,1 gram) en klaar.
En nu we het toch over modificaties hebben. In het begin brak het voorpootje van mijn landingsgestel boven in het knooppunt. Heb een dun draadstalen veertje gelijmd (ook minder dan 0,1 gram) tegen de pootjes en bovenlangs de lipohouder. Een wit plakbandje om beide voorpootjes met veertje (zie foto) en nooit meer een gebroken landingsgestel (alle krachten worden opgevangen door het veertje).