Soort blog: kan op slot, overgestapt naar een nieuw draadje

Gebruik van aluminiumfolie als afscherming lijkt me volkomen overbodig. Volgens de handleiding behoren de antennes 90 graden t.o.v. elkaar gedraaid te worden ingebouwd. Op de foto staan de antennes 180 graden verschoven! De laatste 3 cm van de antennekabel, het dunne gedeelte is de feitelijke antenne.
Je buigt de antennekabeltes wel in een heel kleine radius. Dat wordt ook niet aanbevolen.

Ik heb nog even een paar fototjes gemaakt.

Hier hoe ik eerst de ontvanger antenne wilde leggen maar dat ging niet
De ontvanger wikkel ik altijd in alu folie.
Dat scheelde enorm als ik met electrokisten vloog met een 35 mhz ontvanger
Of het uitmaakt met 2.4 ghz weet ik niet maar schaadde zal het zeker niet.

Fasst ontvanger nooit in alufolie of iets anders inpakken . ;)

De ontvanger moet zijn temperatuur kunnen afgeven aan de omgevingslucht .

Voor de storingen die je niet hebt is het ook niet nodig .

Antennes bij smalle rompen schuif ik in stukjes plastik buis die ik in de rompwand naar buiten lijm onder een 90’ hoek.
Antennes kijken dus uit de romp onder de vleugel .

Mvg Johan

Je kan één antenne in de romp richting kielvlak leggen en het uiteinde van de andere antenne voorzichtig dwars in de romp leggen. Eventueel kan je hiervoor kunststof buisjes gebruiken.

Korte bochten in de antennekabel leiden tot vervormingen in de doorsnede van kabel. Die wordt een beetje ovaal. Dit heeft hevolgen voor de hoogfrequent eigenschappen van de antenne en leidt tot demping van het antennesignaal. De techniek op de 2.4 GHz band luistert heel precies...

Laatst bewerkt:
hoi bertus niet te moeilijk doen hoor gewoon je atenne draad jes tegenover elkaar zetten dus 1 vooruit en de ander naar achter en met een tapeje vastzetten aan je ontvanger
heb tot nu toe nog geen probleem hiermee gehad heb zelf ook de t7c
voor de zekerheid kan je effe een afstand check doen
het instellen van je zender moet je effe doorheen maar is eigenlijk heel makkelijk

kijk hier even staan 2 video filmpjes over hoe je je ailerons moet instellen
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=218601

Laatst bewerkt:
hoi bertus niet te moeilijk doen hoor gewoon je atenne draad jes tegenover elkaar zetten dus 1 vooruit en de ander naar achter en met een tapeje vastzetten aan je ontvanger

Wat is er op tegen om de instructies van de fabrikant te volgen. Deze worden niet voor niets gegeven. Straks gaat er iets fout en dan ligt de schuld bij die @$^%^%$- apparatuur.

Gewoon iets meer aandacht besteden aan de inbouw en dat doen volgens de instructies.

Bij elke romp die te smal is lijm ik buisjes naar buiten .

hier de EasyGlider.
67384943eab2b608a.jpg

Of de TwinStar .
67384943eab2df104.jpg

Mvg Johan

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb geen FF7

Alleen 2 x FF6 en 1 x de FF10

Maar als iets niet wil lukken leg ik een ontvanger met servo's op de eetkamer tafel en dan word het hele program door gegaan op een apart modelgeheugen . ;)

Je komt er dan sneller achter als dat je dat met de servo's in het model doet .

Mvg Johan

he bert, als je er echt niet wil lukken neem alles dan maar mee naar de club.
het moet toch echt heel vreemd gaan als ik daar niet uit kan komen :lol:

Back