soort van Springer Tug

Vertel me niks, als je er naar kijkt kost het al geld
Ik heb zelf ook zo'n kosten project liggen!
verzekering, liggeld, onderhoud, brandstof en dan kom je ergens anders dan je eigen plekje , nog meer liggeld en bruggen sluizen, waterschappen .................

maar ondanks het weer deze herfstige zomer toch genoten!

Haha inderdaad. Hij is helemaal opgeknapt, van boutje tot schilderwerk, van gordijnen tot nieuwe wc, van nieuwe kussens tot verversde motor, echt alles. 12 kilo oude gescheurde plamuur eraf geslagen en weer voor 504 euro plamuur erop gesmeerd! dan is er weer wat met de koppeling, weer 440 euro voor een nieuwe koon en schakelstift, en ga zo maar door! maar heb er geen spijt van hoor, hebben ons meer dan goed vermaakt van de zomer! Wat voor bootje heeft u als ik vragen mag?

zo lag hij er eerst bij:
vanbuitenaf.jpg

nu zo:
p1030679s.jpg

De tent moet eigenlijk nog, maar daar heb ik nu even geen zin in ;)

@Koen, dankjewel!

wees maar blij dat het niet zowarm is geweest,als ik zo kijk kan er in de roef geen raam open en dat moet dan kan het erg warm worden binne gr albert300

Hey Jeroen,

Heb je een nieuwe leguaan(zo heet dat toch, touwwerk voorop) gekocht?
Of heb je ouwe gewoon goed schoongemaakt?

Ik vind nog steeds knap wat je gedaan hebt!

Jeroen, die van mij stamt uit de vorige eeuw en is van rond 1958- 1963 er is weinig over bekent
Ik ben al aan het zoeken geweest maar geen info,
de vorige eigenaar noemde het een Mannheim-kruiser ??
Maar ik heb er niets over terug gevonden .
Hier een plaatje van afgelopen zomer:
GroteFoto-I7HTESBT.jpg

Hier lagen we in Weesp .

Goedemorgen,

Het voorste raam kan open, kan helemaal open, dus dan kan het wel doortochten hoor. En heb een ventilatortje gemonteerd, dus die kan ook nog aan, haha.
Die tent kan er af inderdaad, vaart echt lekker!
Die kop leguaan heb ik een half uur onder de hoge druk gehouden, en hij is weer als nieuw! zown nieuwe leguaan kost rond de 800 euro, dus redenen zat om voor de hoge druk te kiezen!

En was het mooi in Weesp? Kom wel heel vaak bij Amsterdam met de Duwboot, maar dat is weer anders neem ik aan ;)

geklonken staat natuurlijk altijd mooi! wel lastiger met schilderen haha.

Mvg, Jeroen

Goedemorgen,

Het voorste raam kan open, kan helemaal open, dus dan kan het wel doortochten hoor. En heb een ventilatortje gemonteerd, dus die kan ook nog aan, haha.
Die tent kan er af inderdaad, vaart echt lekker!
Die kop leguaan heb ik een half uur onder de hoge druk gehouden, en hij is weer als nieuw! zown nieuwe leguaan kost rond de 800 euro, dus redenen zat om voor de hoge druk te kiezen!

En was het mooi in Weesp? Kom wel heel vaak bij Amsterdam met de Duwboot, maar dat is weer anders neem ik aan ;)

geklonken staat natuurlijk altijd mooi! wel lastiger met schilderen haha.

Mvg, Jeroen

klinknagels zitten bij mijn boot aan de binnenkant,aan de buitenkant zie je aleen maar de putten van t klinken,is dan ook maar 3mm dikke plaat,dus al snel een deukje

gr oase

Hoi Jeroen, Weesp is niet te vergelijken met Amsterdam
wat varen betreft zeker niet alles gaat veel gemoedelijker en rustiger
en het is er altijd gezellig een biertje doen !

Hoi Jeroen, Weesp is niet te vergelijken met Amsterdam
wat varen betreft zeker niet alles gaat veel gemoedelijker en rustiger
en het is er altijd gezellig een biertje doen !

Ja leuk stadje.
Nog gevaren met je boot in de gracht aan de andere kant van de brug, waar je met de Brandaris zelf ligt?

Heb je van de romp van de boot een tekening gemaakt en toen uitgeprint? Zo ja zou je mij die kunnen pmen? Want wil zelf ook zo'n soort boot bouwen maar kan niet echt goede tekeningen vinden.

Hallo allemaal!

Zoo weer een week binnenvaart school achter de rug..
marifonie gehaald gelukkig!

Dan moeten wij ook maar eens een keer naar Weesp ;)

@Sieb en Haasje,
Ik heb inderdaad een 12 volt 7ah accu (gel uiteraard)
Ik heb die tekening in mijn hoofd, dus kan niks pm'en haha
dat duwbootje is zo simpel dat je helemaal niks aan een tekening hebt,
gewoon 1 kant van de boot uit tekenen op een plank hout, en dan uitzagen en overtrekken op nog een plaatje hout! en dan 2 balkjes verstek (kaasrecht) zagen op de breedte die je wilt hebben en dan vast schroeven met Rvs schroefjes (met wat houtlijm natuurlijk) en dan kun je het vlak (onderkant enz) erop lijmen / schroeven, wat je maar wilt!

Mvg, Jeroen

Back