SopwithTriplane

Discussie in 'Vrije vlucht' gestart door Taylorcraft, 14 okt 2020.

  1. Taylorcraft

    Taylorcraft The First Aviators

    Lid geworden:
    22 apr 2012
    Berichten:
    339
    Locatie:
    Dorpje in de buurt van Oldenzaal
    Bijna gereed.

    IMG_20201118_073650.jpg
    IMG_20201118_073718.jpg IMG_20201117_223415.jpg IMG_20201117_223404.jpg IMG_20201117_223250.jpg
     
    Laatst bewerkt: 18 nov 2020
  2. crins

    crins

    Lid geworden:
    21 okt 2005
    Berichten:
    1.485
    Locatie:
    Nijmegen
    Mooi!
     
    Taylorcraft vindt dit leuk.
  3. Taylorcraft

    Taylorcraft The First Aviators

    Lid geworden:
    22 apr 2012
    Berichten:
    339
    Locatie:
    Dorpje in de buurt van Oldenzaal
    Er valt met dit weer niet te vliegen en dus maar aan het freubelen geslagen.
    De Triplane met een machinegeweer uitgerust. IMG_20201122_131458.jpg IMG_20201122_131528.jpg
     
    Bruno van Hoek en maaskie vinden dit leuk.
  4. Taylorcraft

    Taylorcraft The First Aviators

    Lid geworden:
    22 apr 2012
    Berichten:
    339
    Locatie:
    Dorpje in de buurt van Oldenzaal
    Ik heb een simpel hulpmiddel geknutseld om de vleugels correct uit te richten.
    Eerst de ondervleugel in positie gebracht en vastgelijmd.
    De overige vleugels kan ik nu eenvoudig uitrichten met dit hulpmiddel.
    Daarna wachten op geschikte weersomstandigheden. IMG_20210125_091837.jpg IMG_20210125_093217.jpg
     
  5. Taylorcraft

    Taylorcraft The First Aviators

    Lid geworden:
    22 apr 2012
    Berichten:
    339
    Locatie:
    Dorpje in de buurt van Oldenzaal
    Alles nu verlijmd.
    De vleugels zijn onderling perfect uitgericht.
    Ging eenvoudiger dan gedacht.
    Had rekening gehouden met veel pas en meetwerk :)
    Zie er naar uit om de eerste vlucht, met dit driedekkertje,te maken. IMG_20210125_152220.jpg IMG_20210125_152308.jpg IMG_20210125_152322~3.jpg
     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2021
    Bruno van Hoek vindt dit leuk.
  6. stunthenk

    stunthenk The First Aviators

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    1.006
    Locatie:
    Amersfoort
    Ziet er leuk uit!
     
    Taylorcraft vindt dit leuk.
  7. BBruins

    BBruins

    Lid geworden:
    20 dec 2014
    Berichten:
    1.122
    Locatie:
    Den Haag
    Pas wel op als je buiten wil gaan proefvliegen met co2.

    1 van die punten lees ik toch heel veel terug. Lekker de tank vullen en starten en de kist ziet men nooit weer terug. Dus pas op met de vullingen het kan opeens snel omhoog gaan.

    En als het koud is buiten kun je best veel problemen krijgen met starten en lopen. We zien dit zelfs in de zaal in november. Daarom krijgen ze vaak een moment van proberen dat ze de vulling een beetje kunnen inschatten...
     
  8. stunthenk

    stunthenk The First Aviators

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    1.006
    Locatie:
    Amersfoort
    Trimvluchten altijd beginnen met een 'gas' vulling. Dus vulpatroon rechtop, niet op de kop. Dan komt er geen vloeibare CO2 in het tankje. Als de motor wat langer moet lopen, tankje vullen met vloeibare CO2 (dus vulpatroon op de kop), motorloop timen zodat je daarna weet hoe lang je de motor op de grond moet laten lopen voor je het model loslaat. En inderdaad, als je nu buiten gaat proberen te vliegen, bevriest de boel. En na elke vlucht, ook hartje zomer, het tankje in het model de kans geven weer wat op te warmen.
     
    Bruno van Hoek vindt dit leuk.
  9. janhein

    janhein The First Aviators

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.830
    Locatie:
    Rottevalle
    loopt een Co2 motortje ook langer met deze temperaturen ? Ik kan me zo voor stellen dat de druk lager is als de boel op het punt van bevriezen staat .Is bij Co2 niet zo heel veel voor nodig .
     
  10. Taylorcraft

    Taylorcraft The First Aviators

    Lid geworden:
    22 apr 2012
    Berichten:
    339
    Locatie:
    Dorpje in de buurt van Oldenzaal
    Ik wacht op een eerste mooie voorjaarsdag.
    T'is te koud om te vliegen en het gras te nat.
     
  11. Taylorcraft

    Taylorcraft The First Aviators

    Lid geworden:
    22 apr 2012
    Berichten:
    339
    Locatie:
    Dorpje in de buurt van Oldenzaal
    klopt.
     
  12. Taylorcraft

    Taylorcraft The First Aviators

    Lid geworden:
    22 apr 2012
    Berichten:
    339
    Locatie:
    Dorpje in de buurt van Oldenzaal
    Alles bevriest met deze temperaturen.
    CO2 vliegen is een echte zomeractiviteit, als je buiten wilt vliegen.
     
  13. Taylorcraft

    Taylorcraft The First Aviators

    Lid geworden:
    22 apr 2012
    Berichten:
    339
    Locatie:
    Dorpje in de buurt van Oldenzaal
    Vandaag eventjes een propeller gemaakt voor de Triplane.
    Alleen voor de looks.
    Nooit eerder gedaan.
    De hardheid van het lichte hout laat te wensen over, van daar de niet al te scherpe overgang.
    Nu met PVA, de onderliggende plankjes, verlijmd.
    Volgende keer met epoxy verlijmen IMG_20210131_121350.jpg IMG_20210131_121344.jpg IMG_20210131_124301.jpg IMG_20210131_161838.jpg
     
  14. Taylorcraft

    Taylorcraft The First Aviators

    Lid geworden:
    22 apr 2012
    Berichten:
    339
    Locatie:
    Dorpje in de buurt van Oldenzaal
    Vandaag de eerste vlucht( nou vlucht;)) gemaakt.
    Meer dan windkracht 3 en eigenlijk te koud voor een CO2 model.
    Propeller is niet echt optimaal.
    Toch tevreden .
    Model is enorm stabiel.



     
    aurectar, Bruno van Hoek, BBruins en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. BBruins

    BBruins

    Lid geworden:
    20 dec 2014
    Berichten:
    1.122
    Locatie:
    Den Haag
    Ik zou toch voor plastic prop gaan.

    Verder mooi begin zo...
     
  16. Taylorcraft

    Taylorcraft The First Aviators

    Lid geworden:
    22 apr 2012
    Berichten:
    339
    Locatie:
    Dorpje in de buurt van Oldenzaal
    De propeller is nu een GWS 7035.
    Deze propeller laat een bladspoor zien van zeker 3 tot 4mm.
    Van daar mijn vraag.
     

Deel Deze Pagina