sorry ik ben de zoveelste.

• Topicstarter Topicstarter windspirit3
  • Startdatum Startdatum
Bas,

Het adres is, Worth-Rhedenseweg 51 te Rheden. We zitten in een zaaltje bij een verzorgingstehuis.
Laat van te voren even weten (via mail) wanneer je denkt langs te komen zodat we je bij de ingang kunnen opvangen.
In principe ben je bij ons met elke kist welkom (brandstof, electro of zweef).
Je hebt nu weer voor ruim 100,- euro nog een kistje aangeschaft. Dat is dan ruim 300 euro bovenop de 725 van de kyosho trainer. Voor die 300 euro kan je een heleboel andere leuke dingen doen. (bijvoorbeeld +/- 6 jaar lidmaatschap van onze club) Maar je moet het zelf weten.
Je schrijft trouwens we gaan hem proberen, bedoel je daarmee dat een "ervaren" piloot je helpt. Die er voor zorgt dat alles goed is afgesteld en gecontroleerd heeft.
Ik kan best begrijpen dat mensen willen wildvliegen (niet mijn voorkeur)maar als je begint neem iemand in de hand die je kan helpen.

Zoals ik al aangaf ben je altijd welkom bij ons op de club voor informatie en eventueel les.

Groeten,
Arjan

okee, okee!

Dat van dat wildvliegen is een beetje overtrokken (ik mis alleen een instructeur) mijn schoonvader heeft een aantal hect. land zonder pottenkijkers en bomen. dus het enige wat ik volgens mij kan aanrichten is een kapote vliegtuig en een gekrenkte ego, maar wie valt staat ook weer op. (en geen gejammer over geld aub) alleen dat verhaal, dat ik verkeerd bezig ben snap ik niet, volgens mij is er daadwerkelijk. een verschil tussen de kyosho BENZINE en een zweefvliegtuig, bij nader inzien is het een heel verschillende hobby! je vergelijkt een ferrari toch ook niet met een daf. En bij deze heb ik idd de verkeerde pad gekozen om te vliegen maar ik ben ook bereid te gaan kijken bij een club (ik mail je nog arjan).

dus bedankt voor jullie reacties. :wink:

P.S. Er zijn meer papagaaien op de wereld als mensen :D

Arjan,

mijn zwager gaat mee hij is al 6 jaar een zogenoemde wildvlieger, ook hij geeft toe 6 toestellen te hebben gehad. maar elke zaterdag en zondag indie het weer het toelaat staat ie wel op het veld.

we hopen dat die van mij iets hoger haat dan 2 meter, haha.

ohhja ff off topic,

het kosten mij 65 euries.

het is trouwens de robbe seagull of zoiets.

de zender-ontvanger-servos ed. had ik al. alleen ff uit de kyosho gehaald. er kwam alleen een snelheidsregelaar bij.

windspirit3 zei:
geachte modelvliegers,

verleden week heb ik een windspirit aangeschaft, nou DAT VLIEGT NIET! Alweer 2 kanaals, De maat is vol, heb onderhand al 200,00 uitgegeven om te voelen wat vliegen is. Nu is mijn oog gevallen op 3 toestellen e n vraag ik uw mening. Het gaat om de volgende toestellen:

de junior fly 25 te bestellen bij conrad € 135,- ecl verz.
de easystar te bestellen bij rc fun 229,00
en de airbee skysport ook te bestellen bij rc fun 169,00

al deze toestellen zijn rtf.

gaarne uw reactie en mening op mijn vraag.

hoi Bas

ik las je onderwerp net,met de vraag welke van de RTF vliegtuigen goed zijn.

ik kan je met zekerheid zeggen dat de junior fly 25 een zeer goed rt fly setje is.(vliegt als een westerly) ik heb het namelijk vorig jaar ook aangeschaft om wat bij te oefenen in combinatie met mijn kyosho calmato trainer.je kunt hem met of zonder rolroeren kopen.de versie zonder rolroeren kost zelfs maar 99 euro en de bijgeleverde 4 kanaals zender van de junior fly zit standaart al op stick mode 2.zo leren ze je bij de meeste clubs ook vliegen dus dat blijft ten eerste al hetzelfde als met je kyosho trainer en met de junior fly kun je zelfs ook vanaf de grond op het gras van bv een voetbalveld al opstijgen,dus dan hoef je hem nog niet eens de lucht in te gooien ook.een ander voordeel is dat de propeller achterop zit ipv voorop.dus als je eens een harde landing op de neus maakt breekt je propellor niet en kun je gewoon nog door vliegen (als je vleugel nog heel is natuurlijk :D ) deze is trouwens van goed buigbaar schuim wat toch stijf aanvoelt.dus dat geeft ook goed mee.ik heb die van mij zelf al eens in een boom gevlogen en die om moeten zagen om hem eruit te krijgen,hij kwam van 15 meter hoog met boom en al naar beneden en heeft dat op een paar enkele krasjes na nog overleeft ook :D

nou,ik wens je veel succes met deze tip :D en misschien kun je ook nog eens bij een modelvliegclub gaan kijken om wat op te steken..

Groetjes...

wind spirit wat je doet met al het advies dat je hier krijgt moet je zelf weten.
maar ga dan ook nooit zeggen van die persoon op het mbf zei dat is goed en dit niet.
hun geven je gewoon hun gedachten(dit is ook voor jou sven) niets anders.
mensen die echt alleen clubs kennen en alleen clubs denken zullen dus ook altijd alleen clubs aan raden.
maar met een brandstof kist kan ik niets anders doen dan het zelfde zeggen. ga naar die club en leer er mee vliegen.
maar elektro kun je ook wel zonder club doen de kans is alleen dat je uiteindelijk het opgeeft zonder dat je er plezier van hebt gehad.
bij jou is de frustratie al zo hoog dat je dus na veel lezen toch maar post en vraagt om hulp.
die hulp zul je veel uitgebreider vinden bij een club dan hier op het modelbouw forum.
wild vliegen is leuk vooral als je geoefend bent maar crashen niet

Hey !

Ik zal gewoon even contact met Arjan opnemen.
Aardig dat hij zo behulpzaam is toch ?
Zo heb je nog jaren plezier van het vliegen zonder dat je na 10 minuten de brokstukken bij elkaar kunt schrapen.

Succes !

traveler,

Dat ga ik zeer zeker doen, Ik weet donders goed dat die kyosho niet van de grond komt zonder hulp van een prof. vlieger.

Nu heb ik als LEEK nog 1 vraag die mij berust op mijn seagull.

Bijgeleverde batterij is een 8,4 1700 Mah. 7 cellen.

Maar ik heb hier ook nog ergens een 8,4 2400 mah. liggen (nog van mijn elctro racer).

kan/mag dat ook in mijn seagull :?: Of is dat funest voor de motor.

Bijgeleverde batterij is een 8,4 1700 Mah. 7 cellen.

Maar ik heb hier ook nog ergens een 8,4 2400 mah. liggen (nog van mijn elctro racer).

kan/mag dat ook in mijn seagull Of is dat funest voor de motor.
Dat is geen enkel probleem het voltage is namenlijk hetzlefde (8,4V) alleen het amperage is anders (1700 mAh tegen 2400 mAh) dit houdt dus in dat je met de 2400 mAh akku langer kan vliegen dan met de 1700 mAh akku.

Maar de 2400 mAh akku zal misschien weer wat zwaarder zijn dan de 1700 mAh akku wat weer nadelig kan zijn dus dat zal je moeten proberen.

mijn cv: Easytrainer, brandstofkist met m'n stomme kop wildgevlogen
2 starts op een bouwterrein, bij de 2e moest ik draaien, redelijk goed (maar niet 100% gecontroleerd) geland >>> motorschotje niet helemaal tof meer (was ie al niet toen ik die kist overnam, gelukkig)

Ik heb daarna gekozen voor Easytrainer opbergen en eerst zelf leren met een Easystar, dat ging mij heel goed af (eerst op de sim gespeeld)

vandaag gevlogen met mijn nieuwe sea gull 2200.
wat een beleving, hij stuurt direct. (ik had dit draadje gemaakt voor advies voor aanschaf van een betrouwbaar kistje. helaas niet en nauwelijks gekregen) toch maar naar een modelbouwwinkel en mij goed laten informeren. De man rade mij een "robbe bandit" aan zeer betrouwbaar en zeer crashbestendig. Helaas was ie niet op voorraad en kreeg ik een alternatief namelijk de "robbe seagull 2200" thuis gekomen gelijk aan de slag gegaan met opbouwen. Ik heb de servo's - ontvanger uit mijn kyosho gehaald een snelheidsregelaar en diode gesoldeert en de accu pack aan de snellader geklikt. En vandaag was de dag. Vanmiddag naar het land gegaan en gelijk een terleurstelling, wat was die wind hard. Mijn zwager toch de stoete schoenen aangedaan. en gooide zijn junior fly 25 de lucht in en het ging warempel goed. Door de harde wind had ie gelijk hoogte. enkele stunts uitgevoerd en gelachen, ik twijfelde door die harde wind. Totdat mijn zwager zei "ohoh mijn bat. raakt leeg en jawel daar stopte de prop met draaien, ik zei probeer te zweven naar de grond en dat lukte aardig totdat er een windvlaag kortemette maakte aan zijn zweefduikje, het kistje ging over zijn eigen as regelrecht naar de akkers. het vliegtuigje is oorspronkelijk rood, alleen wij zagen een wit hoopje (piepschuim) dus hij was aan diggelen. Ik mijn besluit gemaakt, ik vlieg mooi niet. tot vanavond 18.00 uur. geen tot weinig wind, mijn robbe opgebouwd, alles gecheckt, mijn hoogte roer 7mm negatief getrimt, gas voluit en gooien, natuurlijk tegen de wind in. Wat had ik mijn rug en handen nat. Ik had wel eens gevlogen met een b52 fortress 2k en met een windspirit 2k (die overigens gisteren in een 40m hoge boom terecht is gekomen en nu een mooi aandenken is geworden voor anderen) maar die sea gull is toch wat anders dan dat speelgoed. Wat stuurt ie direct en HARD dat ie gaat pfffffff. almetal dit was me gelukt hij is in de lucht en hoog! maar na 15min deed zich het probleem voor waar ieder modelvlieger mee te maken krijgt. HET LANDEN!! ik zette ruim mijn landing in eerst enkelkorte rondjes gemaakt en toen in sturen tegen de wind, de sea gull bracht ik netjes op 2 meter hoogte met mijn gas dicht en uit laten zweven dacht ik telkens een beetje hoogte roer geven om vaart te minder tot dat ie mij voorbij kwam en nog steeds op 2 meter hoogte zat en wat ging ie hard zowww, ik dacht dit red ik niet, ik had nog 100 meter over, dus gas erbij en nog maar een keer draaien. nu nog eerder de landing ingezet zeker ruim 250 meter van mij af. En wat dacht je het lukte zonder schade, maar ik ben niet tervreden uiteindelijk had ik 300 meter nodig om te landen (maar dat zal wel onervarenheid zijn). volgende week weer.

Tsja, het is een electroZWEVER he. :P Maar toch knap dat je em in zon wind mooi hebt kunnen landen. :P Gefeliciteerd met je eerste "echte" vlucht.

zekers knap.
ik was rustig aan het vliegen met me raptor 30 en die werd constand heen en weer gegooid in alle richtingen was dus als een gek aan het sturen.
dat jij hem dus hebt kunnen landen mag een wonder heten

Back