Sovereign of the Seas

Discussie in 'Bouwverslagen historische schepen' gestart door pietsan, 27 mei 2016.

  1. Ronk

    Ronk

    Lid geworden:
    13 dec 2019
    Berichten:
    1.433
    Locatie:
    Helena Geertje
    Wat zou je daar dan op willen plakken? Dat gaat altijd boven de romp bekleding uitsteken. En als je het kerft, dit lijkt mij beter en makkelijker te doen, bij kerven schiet je uit.
     
  2. pietsan

    pietsan Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 dec 2011
    Berichten:
    8.192
    Locatie:
    Zeeuws-Vlaanderen
    Dat zie je heel goed hoor, ik heb echter zoals ik laat weten de beslissing in een later stadium genomen. Ik moet er bij vermelden dat wanneer je de poort in een sponning wilt laten vallen, je ze beter wel eerst uitsnijd. Ik heb hiervoor fineer gebruikt wat natuurlijk erg dun is en dan kun je ze in principe zo op de huid plakken.
     
  3. Stephan Kertész

    Stephan Kertész

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    7.748
    Locatie:
    Ittervoort
    Als je beslist de poorten dicht te laten moet je gaan kerven. En niet uitschieten. Of je plakt de poorten erop, maar dan heel dun fineer. Dat laatste heb ik gedaan.
     
  4. driemast

    driemast

    Lid geworden:
    28 dec 2020
    Berichten:
    19
    Locatie:
    3211
    Wauw... Ik word hier echt stil van...

    Net zoals sommigen hier zeggen : geniet toch maar eerst even van je prachtig werkje voor het te verkopen... Wat mij betreft ben je op dit forum ( en dus al wat ik weet) de meest complete schepenbouwer... Kennis van zaken, geduld, nét ver genoeg inzoomen op de mogelijkheid om de realiteit te laten leven..., exact weten wat je kan en wat niet kan.... Enorm veel respect..

    Als ik dan 1 enkel puntje van kritiek mag geven.... : bouw ajb volgende keer iets minder perfect, zo hebben wij ook nog een lekker gevoel bij ons schip...

    Nee serieus : ongelooflijk!
     
    TIMBERWOLF en Jaques vinden dit leuk.
  5. vogelman

    vogelman

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    402
    Locatie:
    Maarssen
    heren bedankt voor jullie andwoord ,ja ik heb dun fineer 0,5 m,m
     
    pietsan vindt dit leuk.
  6. pietsan

    pietsan Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 dec 2011
    Berichten:
    8.192
    Locatie:
    Zeeuws-Vlaanderen
    En hier word ik een beetje stil van, dank je wel!:worship:
     

Deel Deze Pagina