Sow...daar kom ik mooi mee weg...

TWee weken geleden nog gevlogen met mn francesco ballo dlg... helaas ging ie recht de boom in, 't was best een mooie worp / gezicht. Hoogteroer viel ineens weg...vliegmaat Dennis was zo vrij om rap de boom in te klimmen en de kist te redden. Gelukking nauwlijks schade...

Ik ben nu twee weekjes met een gebroken schouder en herstellend, dus ik dacht vandaag ,laat ik toch maar eens kijken wat er nu mis is/was.

Lang leve HK...de hoogteroerservo had een los draadje!!

IMG_4032.jpg

Snel gefixed met de soldeerbout....nah ja...mazzeltje denk ik dan maar ?

Laatst bewerkt:
Oei Frank, dat is zeker goed weg komen!!!
Dat had een hele lelijke kraak kunnen zijn!!!

Zorg dat je schouder snel hersteld en schrijf je in voor het NK!!!
Vandaag een topdag gehad!!!

Ik weet zeker dat jij en Bart dit ook top vinden!!!

Hoe duurder de kist, hoe beter de servo moet zijn, je wil natuurlijk niet dat je een kist van 1000 euro de grond in boort omdat je een servo van 30euro te veel vond, en er daarom eentje van 3euro in duwt...

Die discussie is al vaak gevoerd...
Mag ik je de raad geven die servo er uit te halen en te vervangen? Het is gewoon een risico uitsluiten.

Hopelijk is het niet je rechterschouder? Ik zit met een gebroken teen, en katja met een gebroken been en enkel....tis precies het breekmaandje!

Hopelijk ben je snel beter!

:D Ja tis wel mn rechterschouder, en het kapsel is bijna helemaal door. :hammer:
als ik nu ga zwiepen vliegt mn arm er af.

Dus zwiepen wordt het de komende maand iig niet, beterschap en een knuffel voor katja !!

Wisten je dat een dlg ook goed kan vliegen met motor.... ;-) of wordt ik nu doodgemaakt? :p
Gun het je zo best wel om de verslaving door te zetten!

Ja das waar, genoeg spullen hoor.

Ennueh de cobra vliegt nog niet, eerste de KA6 maar eens afmaken. Mees ia al wel een plannetje voor de cobra aan het maken.

Ja das waar, genoeg spullen hoor.

Ennueh de cobra vliegt nog niet, eerste de KA6 maar eens afmaken. Mees ia al wel een plannetje voor de cobra aan het maken.

En dat is? :)
ik ben eergisteren nog aan mijn mimi bezig geweest, hoop die tegen dat het mooi weer wordt af te hebben... kheb vandaag de alula (die mees zowat in flarden gegooid had) meegenomen naar de helling hier vlakbij, maar vaak viel de wind weg en raakte ik met moeite terug, soms niet zelfs , en dan kon ik een helling van 50° naar beneden ;)

Tijd voor de mimi dus... nogmaals bedankt dat je dat vleugeltje wou maken voor mij!

Beterschap jullie en rustig aan met die schouder. Hadden jullie de breuken gepland zo in de 'winter' periode?

Gelukkig is het weer een beetje weer inmiddels. Laten we dat zo houden!

Beterschap jullie en rustig aan met die schouder. Hadden jullie de breuken gepland zo in de 'winter' periode?

Gelukkig is het weer een beetje weer inmiddels. Laten we dat zo houden!

Wat denk je van een lente meeting in bergeijck?
Tuurlijk wij echte dlg piloten plannen verbouwingswerken, heupprotheses, breuken etc in voor de winter....maar dan na het hellingvliegseizoen! ;)

:D Bergeijk staat voor ons op nr 1, even overleggen hoe we dat gaan doen, denk wel weer een weekendje van maken.....kamperen, fikkie stoken.

Joehee!

Hier is mijn huis verbouwing in de afrondende fase (en er blijven altijd duizend dingetjes over nog natuurlijk) en de zin om te vliegen is groot! (na het afgelopen mooie weekend).

Dus, zeker na die positieve uitspraken hiervoor gaan we plannen :)

Binnenkort op de agenda en zal iedereen hier op de hoogte houden. Laten we deze keer warm weer, fijne thermiek en weer veel plezier maken!

Nogmaals beterschap en tot snel wellicht.

oh, even on topic. In een dure kist horen gelijkwaardige servo's. Helaas is ook mijn Nederlandse insteek en lekker goedkoop soms een pijnpuntje... ;)

Ik heb me aangemeld voor het zweeftreffen in mei... ik ben van plan af te komen met de caravan om er een weekend van te maken....

Back