Spacescooter (Multiplex) "lookalike"?

Beste knutselaars,

Ik vroeg me af of er inmiddels al ergens een model opgedoken is dat enigszins op de oude multiplex spacescooter lijkt.
Reden hiervoor is dat multiplex het tegenwoordig boeiender vind om zwevers in 100 verschillende maten te ontwerpen. :(
De Spacescooter is inmiddels een klassiekertje, iedereen die ik ken die er een (gehad) heeft,
zegt hetzelfde, "Goh wat stom dat ze ze niet meer maken".

Dus wie kent er een die hier op lijkt?

spacescooter-02-25.jpg

-
spacescooter-02-29.jpg

Awel nog geen vliegertje gezien die er op gelijkt.

Wel "makkelijk" om te maken in depron en wat andere isolatiematerialen.

Dit was mijn eerste vlieger zelfs nog met speed 400 en AA cellen :D en eigenlijk vloog dat wel zeer goed! Als ik de tijd terug kon draaien had ik hem nooit weg gedaan en een zware brushless op gezet.

Heb er ongelooflijke goeie herinneringen aan, khad dan 3s lipo's gekocht ervoor en dat motortje was aan het koken in de neus :D iedere vlucht moest ik de neus open leggen om de motor te laten koelen :D

Maarja spijt komt altijd telaat.

Laatst bewerkt:
Inderdaad, het was ook een van mijn eerste modellen, ik heb er ook al 2 versleten.
Het is toch een succes model gebleken, ik snap niet waarom multiplex hem niet opnieuw uitbrengt met brushless/lipo faciliteiten.
Het is dat ik de mijne al omgebouwd heb met een simpel fietsbel motortje,
als ik er nog een kon krijgen dan had ik er een veel snellere setup in gezet.

Dat is er een van multiplex! :P die hadden ook ooit een skyscooter,
dat was toen het slappere RTF broertje van de spacescooter.
Schijnbaar heeft iemand de mallen over genomen. :')

pfff skyscooter? zo lelijk... ik heb ng wel foam om er over te plakke... zo lelijk :s:s:s

Wel "makkelijk" om te maken in depron en wat andere isolatiematerialen.

Das een feit, maar als je nu eens wat hard binnekomt dan kan je heel het isolatiemateriaal in de prullebak gooien...)

begrijp me niet verkeert hoor ik ben zelf ook een foam"pruller" maar is tch ng veel verschil tussen bv depron en EPP

Laatst bewerkt:
Lijkt net alsof ie hier nog verkrijgbaar zou zijn.
Via Google erg veel info over te vinden trouwens. Is er geen bouwtekening van inmiddels? Lijkt mij toch wel?

Back