SPAD XIII Guynemer

Haarlak doen ze wel op grafiettekeningen.
Maar wat het op je kist doet....
Als je het probeert zou ik het fff op een proefstukje doen, je wilt niet dat die Spad ineens gaat glimmen toch?

haarlak zou ik niet doen, dat blijft een beetje plakkerig en is ook niet brandstofbestendig. Ik zou er gewoon een blanke lak overheen spuiten.

terug van weggeweest:p

wel hij is in principe vliegklaar.... op de uitlaat na.
maar de uitlaat stukken zijn al gemaakt, alleen aan elkaar braseren en de motor testdraaien. Maar de persoon die de uitlaat zal maken voor mij, heeft momenteel andere dingen aan zijn hoofd, dus dit zou nog wel een tijdje kunnen duren.maar dit is niet erg, er komen nog maidendagen genoeg. ook staat momenteel pal op onze piste aan de ene kant kolen, en aan de andere kant hoge mais... dus dit is ook niet zo aangenaam om een maiden dan te plannen. we zien wel wanneer het gebeurd. Hij is in ieder geval present volgend weekend op de guynemerherdenking in poelkapelle(net zoals een 1:6 en 1:3 morane saulnier en natuurlijk de 1:1 morane ook!!)
daarvoor was het ook bedoeld, dus feitelijk is de missie geslaagd, al had ik graag een vliegfilmpje erbij gezet, ach komt dan gewoon volgende keer.

de komende weken 100% storten op het aanmaken van cursussen en werk voor school(ja ik ben leerkracht) dus de eerste maand zal het bouwen op een laag pitje zijn:p

Hallo,

de eerste keer "echt" buiten...

3.jpg

P1110541.JPG

P1110412.JPG

P1110396.JPG

meer foto's hier te vinden:
https://picasaweb.google.com/creacri/Guynemerherdenking2012#
ikzelf heb geen foto kunnen nemen van de mirages, maar mn broer wel, dus deze volgen nog! super dagje, veel bijgeleerd, veel gebabbeld,...

hehe bedankt, er komen overal al foto's van het gebeuren te boven.sommige mensen kwamen speciaal vanuit Engeland voor de morane te zien. was toch een belefenis op zich...

Back