SPAM gevaar door www.modelbouwforum.nl

Cheeta

Forum veteraan
Modelbouwforum.nl - Bekijk profiel: 10nes

MSN adressen worden niet als afbeelding weergegeven en zijn gewoon selecteerbaar.

Een waar wallhalla voor spammers dus!!.

denk dat hier toch met enige urgentie eens naar gekeken dient te worden.

ik heb ten alle tijden mijn mail adres goed afgeschermd gehouden voor spammers en krijg sindskort in ene spam daarop de google gestart.

en verhip!

www.modelbouwforum.nl Profiel gegevens - Msn adres.

google pikt hem er zo voor de spammers uit.

Nu ik er zo over nadenk, krijg ik de laatste tijd inderdaad ook een sh*tload aan spam binnen...

Hahaha, prutsers....
Als je nu eens om te beginnen met dat f*cking MSN stopt, dan is er niets aan de hand!
Elk "dingetje" waar het woord Microsoft in voor komt, probeer ik te mijden als de pest...want het is sh*t!
Dus geen MSN, geen trammelant op dit schitterende forum.

Greetz,
Luit

Laatst bewerkt:
Wat een onzin. Op die manier is het nog steeds mogelijk spam te ontvangen in je mailbox als je hier enkel je e-mailadres opgeeft met als doel via mail bereikbaar te zijn.
Daarbij verhelp je daarmee het eigenlijke probleem niet.
Tenslotte is het veel logischer en praktischer als het forumbeheer iets aan deze fout probeert te doen, dan als elk forumlid eventjes zou stoppen met msn te gebruiken. :roll:

Laat dit nu de reden zijn dat mijn msn adres niet voor email gebruikt wordt:mrgreen:

Ik heb nergens last van. Ik zet ook gerust mijn mail adres ergens neer. Ik krijg nooit spam. Dat is net als velen mij voor gek verklaren dat ik geen virusscan draai. Maar ik heb nooit virusen. Als je maar weet waar je op drukt.

Hahaha, prutsers....
Als je nu eens om te beginnen met dat f*cking MSN stopt, dan is er niets aan de hand!
Elk "dingetje" waar het woord Microsoft in voor komt, probeer ik te mijden als de pest...want het is sh*t!
Dus geen MSN, geen trammelant op dit schitterende forum.

Greetz,
Luit

dus jij hebt linux of mac?

Ik heb nergens last van. Ik zet ook gerust mijn mail adres ergens neer. Ik krijg nooit spam. Dat is net als velen mij voor gek verklaren dat ik geen virusscan draai. Maar ik heb nooit virusen. Als je maar weet waar je op drukt.

ik heb ook geen virusscanner oid

Dat je de laatste tijd veel spam krijgt hoeft niks te maken te hebben met modelbouwforum.
Wist je dat 90% van al het dataverkeer op internet spam is?

Ik krijg zelf circa 20 spam mailtjes per dag ofzo, ze worden wel in mijn spambox gezet, maar alsnog moet ik ze nakijken want wie weet gooit hij iets belangrijks er in.
Sigh. Gmail is niet op alle punten sterk :p

toch is het gevaarlijk dat het modelbouwforum msn adressen als selecteerbare tekst neerzet, en dus goed indexeerbaar door google.

dit is voor spammers een ware goudmijn met google.

en zou ook niet mogen.

Geen spam: iedereen krijgt Spam, ook Raymon.. alleen heeft Ramon kennelijk het geluk dat hij bij een provider zit met een goed spamfilter.

Geen virusscanner: moet je zelf weten, je komt er vanzelf een keer mee op de koffie.

Microsoft = slecht en spam --> bullshitopmerking van iemand die blijkbaar de ballen verstand heeft van computers.

E-mail adres = tekst op forum --> niet goed, maar je kunt het tonen van het email adres wel gewoon uitzetten.

900 spam berichten --> stop gewoon met het invullen van je e-mail adres overal waar je gratis tieten beloofd worden.

en natuurlijk veelvuldig op dit soort berichten klikken bij imageshack en andere foto en film sites.
Het enigste wat je wint is een hele postbak vol met spam......

Ik hoop dat hij zichtbaar is........
helaas niet, dan maar zo nog eens.
Helaas werken beide manieren niet.

Het gaat dan om vensters met de boodschap dat je iets gewonnen hebt. Je moet dan erop klikken en dan krijg je de hoofdprijs. Als je dat doet dan heb je gelijk idd de hoofdprijs en de spam komt als hoofdprijs je postvak in.

Laatst bewerkt door een moderator:
ik werk gewoon via mijn hotmail die hier ook op het forum staat. en op dat adres heb ik zo goed als nooit spam berichten. maximaal een keer 1 per maand. misschien zit er achter hotmail al een gode filter?

Hotmail heeft wel een spamfilter, maar niet het meest geweldige ter wereld.

Een van de providers met het beste spamfilter in NL, is xs4all.

Bedenk je wel; veel mensen doen alsof spam iets is wat hun overkomt. Dat is niet waar, spam roep je in 99% van de gevallen over jezelf af.

Je kunt er rustig vanuit gaan dat in het merendeel van de gevallen waar je een e-mail adres kunt invullen op het internet, dat adres gebruikt zal worden om te spammen.

Bedenk je eens goed.. heb je je e-mail adres ingevuld voor de 'literactie' van shell? --> spam. Heb je je e-mail adres wel eens ingetypt bij een online bestelling --> spam.

Daar zijn ook al die acties op gebaseerd. Je denkt goh wat leuk een actie ik kan wat winnen, moet ik even deze actiecode invullen op hun website, enz.

De waarheid is dat dat gewoon slim is, jij hebt kennelijk al het product van hun gekocht en op die manier 'harvesten' ze jouw e-mail adres. Op die manier creeeren ze een database van e-mail adressen van mensen die hun product al eens gekocht hebben. Dat is het walhalla voor spam.

Wees zuinig op je 'echte' e-mail adres, geef het niet aan iedereen en vul het bij voorkeur nergens in. Gebruik daarvoor bv. een hotmail-adres. Wat je ook doet, zet NOOIT je e-mail adres openbaar op het internet.

Dat laatste is waar dit draadje over gaat. Het is echter een fabeltje dat spam 'zomaar' gebeurd. Als je bewust met je e-mail adres omgaat, krijg je amper tot geen spam.

ik gebruik dus een spam catcher email adres en filter hier al 95% mee weg.

echter kreeg ik ook in ene spam op mijn prive mail adres. welke ik via google kon terug traceren naar het forum.

zodoende aan de bel getrokken.

het gebeurd zelfs nog sneaky-er. onze school levert onze e-mail-adressen in vertrouwen uit aan studentenverenigingen, zodat de verenigingen leden kunnen werven, maar op hun beurt verkopen de verenigingen de adressen weer aan bepaalde winkels of wat dan ook, waardoor weer volop gespammed kan worden.

erg triest allemaal.

Back