D
DasModel
Guest
Nu een prop waarmee je 20A trekt. Je hebt dan:
- hogere spanning (1.4 keer)
- Meer stroom (2 keer)
- hoger rendement motor (1.3 keer)
- Beter prop (1.3 keer beter)
Netto: 5 keer meer vermogen mogelijk.
Stel dat je dezelfde (oude) vliegstijl houd. Hoelang vlieg je dan?:
- hogere spanning, dus lagere stroom voor zelfde ingangs vermogen ==> tijd keer 1.4
- Hoger motor rendement ==> tijd keer 1.3
- Hoger prop rendement ==> tijd keer 1.3
- Meer capaciteit ==> tijd keer (2000/1100 =) 1.8
Netto: Meer dan 4 keer zo lang vliegen!
Dit schreef je in 1 van je stukjes. Ik ben redelijk nieuw en snap nog paar dingen niet echt.
1) Hoeveel ampere je trekt, hangt dat af van je propeller of van je motor? En als je bv 10A trekt uit een lipo van 1000mah, betekent dat dan dat je 6min kan vliegen?
2) Ik snap niet echt wat spanning precies inhoudt.
3) Wat is het verschil tussen ampère en watt?
- hogere spanning (1.4 keer)
- Meer stroom (2 keer)
- hoger rendement motor (1.3 keer)
- Beter prop (1.3 keer beter)
Netto: 5 keer meer vermogen mogelijk.
Stel dat je dezelfde (oude) vliegstijl houd. Hoelang vlieg je dan?:
- hogere spanning, dus lagere stroom voor zelfde ingangs vermogen ==> tijd keer 1.4
- Hoger motor rendement ==> tijd keer 1.3
- Hoger prop rendement ==> tijd keer 1.3
- Meer capaciteit ==> tijd keer (2000/1100 =) 1.8
Netto: Meer dan 4 keer zo lang vliegen!
Dit schreef je in 1 van je stukjes. Ik ben redelijk nieuw en snap nog paar dingen niet echt.
1) Hoeveel ampere je trekt, hangt dat af van je propeller of van je motor? En als je bv 10A trekt uit een lipo van 1000mah, betekent dat dan dat je 6min kan vliegen?
2) Ik snap niet echt wat spanning precies inhoudt.
3) Wat is het verschil tussen ampère en watt?