Ik probeer nu stilaan m'n eerste Precise af te werken.
Voor hoogte- en richtingsroer heb ik voor pull/pull gekozen. Wat hou ik nu het best aan wat de spanning op die stuurlijnen betreft?
Wat ik nu doe is de lijn vastmaken aan de hevel op servo, daarna lijn door opening van de roerhevel rijgen.
Enkel de stuurlijn vasthouden en vliegtuig vrij naar beneden laten hangen, daarna stuurlijn 2 à 3 keer rond de roerhevel wikkelen en vastknopen. De spanning op de stuurlijn is dus het gewicht van het vliegtuig (wat minder dan 100gr dus)
Als je ezachtjes één van beide stuurlijn aantrekt (zoals de snaar van een gitaar) wanneer beide stuurlijnen gemonteerd zijn dan voel je wel wat spanning, maar of het genoeg is...
Ik merk dat bij het opdrijven van de spanning de staartschaats (richtingsroerhevel zit hier net boven) wil wegplooien. Probleem is dat ik geen koolstof staafje van de onderzijde van het stabilo naar de staart schaats kan aanbrengen omdat die dan het hoogteroer hindert...
Nu heb ik afgelopen zondag in Mons opgemerkt (ik dacht bij één van de franse deelnemers) dat een oplossing zou kunnen zijn om de roerhevel van het richtingsroer ergens halverwege het richtingsroer aan te brengen (langs de bovenzijde), maar dat zal voor een volgende versie zijn.
Voor hoogte- en richtingsroer heb ik voor pull/pull gekozen. Wat hou ik nu het best aan wat de spanning op die stuurlijnen betreft?
Wat ik nu doe is de lijn vastmaken aan de hevel op servo, daarna lijn door opening van de roerhevel rijgen.
Enkel de stuurlijn vasthouden en vliegtuig vrij naar beneden laten hangen, daarna stuurlijn 2 à 3 keer rond de roerhevel wikkelen en vastknopen. De spanning op de stuurlijn is dus het gewicht van het vliegtuig (wat minder dan 100gr dus)
Als je ezachtjes één van beide stuurlijn aantrekt (zoals de snaar van een gitaar) wanneer beide stuurlijnen gemonteerd zijn dan voel je wel wat spanning, maar of het genoeg is...
Ik merk dat bij het opdrijven van de spanning de staartschaats (richtingsroerhevel zit hier net boven) wil wegplooien. Probleem is dat ik geen koolstof staafje van de onderzijde van het stabilo naar de staart schaats kan aanbrengen omdat die dan het hoogteroer hindert...
Nu heb ik afgelopen zondag in Mons opgemerkt (ik dacht bij één van de franse deelnemers) dat een oplossing zou kunnen zijn om de roerhevel van het richtingsroer ergens halverwege het richtingsroer aan te brengen (langs de bovenzijde), maar dat zal voor een volgende versie zijn.